Nekromanti Forumitdröm

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jag hoppade fram. Jag flög fram över stock och sten. Det var som leparkour fast i skogen. Jag tog jättesprång, studsade på trädstammar och greppade grenar.

Där fanns jättetallar med grov bark.

När jag hoppar fram genom skogen kommer Troberg, som för övrigt såg ut som på Storugglas reklambild, och "tar" mig för det pågick visst någon slags kull-lek som jag inte kände till. För att undkomma klättrade jag högt upp i en jättetall (med en cykel hängande över min axel). Då ställde sig Troberg och Nightowl (som jag inte såg hur han såg ut) nedanför och väntade på att jag skulle komma ner så de kunde ta mig.

Jävla glädjedödare. Låt mig hoppa i fred!

Dewil

Foggmock

Myrmidon
Jag med!

..fast det mest framträdande var att jag var tvungen att gå om hela grundskolan (!) för att det krävdes G i alla ämnen i gymnasiet för att få gå på högskolan. Eller så var det så att man var tvungen att göra det om man gått ut gymnasiet med något IG, jag minns inte exakt. Detta gällde ALLA personer, så även min mamma, Rising (som var så ledsen över att tvingas tillbaka till högstadieångesten att han rullade runt på marken och grät), Storuggla, ett gäng andra forumiter och Snigel fick gå om och kastades rakt in i existerande skolsystem. På min gamla högstadieskola.

Jag var mest sur att jag behövde läsa matten igen, eftersom jag läst och hade godkänt upp till och med Matte B på gymnasiet. Vi lekte mest på skolgården (med bland annat mina riktiga gamla skolkamrater, plus ett gäng "forumiter" som jag inte vet vilka de är, mer än att känslan i drömmen sa mig att de var forumiter) i och för sig, eftersom "kurserna" var så lätta eftersom vi är fucking vuxna som läser på högstadiet... :gremsuck:

Snigel är förresten skitdålig på basket. :gremgrin:

Rosen

Myrmidon
Skoldrömmar

Forumiter drömmer jag inte ofta om, fast det är rätt sällan som verkliga personer dyker upp i mina drömmar öht...

Iaf, när jag drömmer om skolor så brukar det vara nåt i stil med att jag tjuv-pluggar. Typ, jag håller reda på schemat genom anslag i korridoren och slinker in på lektioner med klasser fulla av främlingar. Egentligen ska jag inte alls vara där - har inte betalat nån kursavgift, mitt studentleg gick ut för åratal sen, eller nåt - men det funkar så länge jag låtsas som det regnar och ingen frågar nåt. Jag har drömt varianter på det temat upprepade gånger.

I helgen vaknade jag ur en dröm och mindes ingenting av den, förutom två ord som hade lyckats fastna i huvudet: "burping pigeons".
Det kan ha varit vad som helst - namnet på ett popband, ett nytt kraftuttryck från Dick Grayson, den verkliga orsaken till växthuseffekten...

--
Åke

Feuflux

omjonasson.se
Jag har drömt en massa skumma saker på sistone, men glömt av i princip allt strax efter jag vaknat. Jag minns dock en sekvens där kalcidis var med.

En kompis till mig skulle gifta sig och skulle på vägen till kyrkan promendera genom en park. Där skulle vi (jag och en polare samt tonvis med folk jag inte visste vilka det var) överraska honom som nån slags svensexa/bröllopsfest. Det var jättelogiskt i drömmen i alla fall. Han som var ansvarig sa dock att jag och min polare skulle gå bort till stora vägen så att brudgummen inte råkade känna igen oss. Jag blev ganska sur men lydde... nästan. Tappade bort polaren nånstans här och kom in i ett hus som påminnde om B-huset på universitetet här i stan. Inne i en labbsal hittade jag kalcidis som höll på med nåt experiment. Han hade två elever som stod och beundrade honom och berömde hans experiment. Nu avbröt jag dock det hela och frågade om han ville hänga med på ett bröllop vilket han givetvis ville. Han skulle bara ta på sig sina hängslen och fästa en sheriffstjärna över bröstet. Sen gick vi tillbaka till parken och där var det stor fest med drinkar som man tänt eld på och så mycket kakor man kunde äta.

Slutsats om kalcidis: Han vet hur en riktig man ska klä sig.

Nightowl

Champion
Tillägg: Pseudoforumitdröm (thark)

Eftersom jag haft en del med thark att göra på sistone har jag snappat upp att han kan japanska. Det är väl enda anledningen att han har en cameo i följande dröm:

Jag ska hålla ett föredrag om svensk husmanskost för japanska turister. Eftersom jag inte kan ett ord japanska, sitter det en tolk gömd i en låda som översätter (thark).

En liten gumma klädd som en mattant visar upp olika maträtter, inlagda formalin (köttbullar, isterband, lingonsylt - som inte lösts upp i formalinet) medan jag läser. Efter att tag börjar alla skratta. Jag börjar bli övertygad om att rösten i lådan översätter det jag säger till något oerhört komiskt. Till slut får jag panik och springer ut från föreläsningssalen. Då vaknade jag.

Ska tilläggas att jag har mött thark men inte minns hur han låter!

Erik