Nekromanti Forumitdrömmar (DeBracy, w176)

Nightowl

Champion
...igen.

Serni, i min dröm skulle de spela in en försvenskad (!) live-version (!!) av Tenchi Muyo. I Arvidsjaur. Jag snokar runt på inspelningsområdet av ren nyfikenhet (tyvärr ser jag inte så mycket av hur sjutton en sån film skulle se ut, men hon som spelade Ryoko såg ut som något sorts sexigt troll) när jag stöter på DeBracy. Han är nån sorts roadie och hans jobb är att bära ENORMA blå frigolitbitar som är en del av nån sorts rymdskeppskuliss. Han gör det ett tag (och bland annat visar en disembodied voice mej att det hela "ser riktigt verkligt ut på avstånd", varpå jag leviteras en kilometer upp i luften - och det stämmer!) och sedan stöter vi på Elin/w176. Hon är nån sorts guide åt en gubbe som representerar dom som äger originalet, och nu vill han prompt se älgar eftersom han är i Sverige. Således tvångskommenderar hon mig och min bil, och drömmen upplöses medan jag kör mycket, mycket långsamt runt på ensliga skogsbilvägar i hopp om att se en älg...

Erik

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Lovely! Det är nog meningen att jag ska bli roddare och absolut inte rockstjärna... :gremtongue: Men men, blå frigolitbitar är säkert mer skonsamt är stora tunga högtaklare n' shit iaf. :gremcrazy:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
There are zOMG hueg like xbox speakers too, dude!

Typ 2 x 2 x 2 meter... :gremshocked:
Hoppsan... men som sagt, hä finns annat stort att kånka på också.

...och det är klart det var vettigt i drömmen. Där är allt vettigt. :gremsmile: Själv drömde jag om att vi var ett helt gäng lajvare (i lajvkläder?) med full packning på väg till ett lajv... och vi satt på en... eh... innerstadsbuss? Var nog fasen inte i Norrland ens (för mycket trängsel och folk var för vana). Faktiskt var det nog till och med så att jag satt på nån slags bänk bak på bussen... ja alltså på utsidan. Som man ser från Indien and stuff. Och... det verkade vettigt i drömmen. :gremsuck:

G

Guest

Guest
Re: Forumitdrömmar (Magoo)

För några dar sedan (eller snarare nätter) så drömde jag att jag mötte Magoo i en mörk gränd (i Göteborg) hon tog fram en tanto (mindre japanskt svärd) och började hugga mig i benen (vid första hugget föll jag) och fortsatte tills jag svimmade (åtmistone), jag vaknade senare upp på en akutmotagning där de har amputerat mina smalben det vänstra presis under knät och det högra precis över.

Så jag varnar er, Magoo är farlig.

/Zorbeltuss som tyckte drömmen var jätte läskig då det verkligen gjorde jätte ont och jag hade inte en minsta tanke på att det skulle kunna vara en dröm.

Nightowl

Champion

Så jag varnar er, Magoo är farlig.
Notera dessutom att hon medvetet stympade dig, istället för att döda dig, eftersom hon ville du skulle lida ! :gremshocked:

Men iallafall, om jag någonsin ids skriva forumsparodin Kill Krille så vet jag äntligen vem som ska spela The Bride! :gremgrin: Tackar!

Erik

magoo

Hero

:gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Jag är faktiskt en gammal fäktare... men en tanto har jag aldrig svingat! Om vi träffas IRL så är jag nog snarare typen som bjussar på hembakt tigerkaka än stympar folk, men kul att bli omdrömd i alla fall!

/Magoo, farligare i teorin än i praktiken

G

Guest

Guest

Jag är faktiskt en gammal fäktare... men en tanto har jag aldrig svingat! Om vi träffas IRL så är jag nog snarare typen som bjussar på hembakt tigerkaka än stympar folk, men kul att bli omdrömd i alla fall!
Låter mycket trevligare, det fanns anledningar till att jag drömde mardrömmar den natten, det var nog bara otur att det blev just en forumitdröm som blev sådan.

/Zorbeltuss som var helt uppgiven mot slutet av drömmen då något av det härligaste som finns är att cykla eller springa.

Feuflux

omjonasson.se
Forumitdröm (thark, Storuggla)!

Hade en helkonstig (så ovanligt) dröm inatt och lyckades få in två forumiter. Drömmen var så konstig att det är svårt att återberätta med jag försöker...

Vi (lite oklart vilka) befann oss iaf på en ganska liten ö och hade nåt festligt för oss. Iaf var det en liten orkester som spelade, tre pers var dom. Nån sjöng, en spelade trummor och en spelade något slags ståbas. Sen stor det ett blåsinstrument där också och alla ville att jag skulle gå upp på scen och spela med men jag ville inte eftersom jag inte kunde låten. Fast uppenbarligen övertygades jag för jag hoppade upp där och spelade med fast jag spelade bara två olika toner... det var då som monstret anföll! Något slags krokodilartat monster som kravlade upp ur sjön. Någon kommentarsröst berättade samtidigt som bild gick från första person till flygfoto hur Jules Verne hade berättat att man skulle hälla grisblod längs stranden för att hålla sådana här monster borta. Hursomhelst så kom thark framspringande med ett jättekonstigt svärd, tänk er att man bänder upp en pepparkaksform och sätter ett handtag i ena änden... det hade en jättekonstigt form iaf. Thark dödade hjältemodigt monstret (som uppenbarligen var asklent) med ett enda hugg.

Nu plötsligt hade jag en pilbåge och det var flera som verkade stridsklädda och vi gick omkring på ön. Sen hittade vi Storuggla vid ett litet hus. Då fick jag en deja vu (egenligen mindes jag något bara, men det sket drömmen i) och insåg att Storuggla var besatt av någonting. Så jag sköt ihjäl honom med min pilbåge. :gremfrown: Sen vaknade jag och klockradion presenterade en låt som hette nåt med deja vu. Det är kul att vakna till prat ibland. Sjuka slut på drömmar.

Nightowl

Champion
Re: Forumitdröm (thark, Storuggla)!

Någon kommentarsröst berättade samtidigt som bild gick från första person till flygfoto hur Jules Verne hade berättat att man skulle hälla grisblod längs stranden för att hålla sådana här monster borta.
Lita alltid på Julle!

Då fick jag en deja vu (egenligen mindes jag något bara, men det sket drömmen i) och insåg att Storuggla var besatt av någonting. Så jag sköt ihjäl honom med min pilbåge.
Friska takter! Är jag den ende som inte har dödliga intermezzon med andra forumiter i mina drömmar? :gremgrin:

Erik

Storuggla

Champion
Re: Forumitdröm (thark, Storuggla)!

"Då fick jag en deja vu (egenligen mindes jag något bara, men det sket drömmen i) och insåg att Storuggla var besatt av någonting. Så jag sköt ihjäl honom med min pilbåge"

Vafan? Jihad på dig! :gremelak:

Storuggla, potatis i ugnen