Nekromanti Forumiter of the Rings

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Självcensur är bra...

"Står och står... muntliga avtal är också bindande."

Jag tror att du i alla fall har rätt till 15% av vad det muntliga avtalet bestod utav... så i så fall vore det väl Vitulvs tarmar, ena lungan samt båda ringfingrarna :gremwink:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,933
Location
Sandukar
... ... ...

Jag vill också bara med. Men bara lite.

Vem skall man snacka med för att casta för de tre förstelnade trollen?
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: ... ... ...

Vem skall man snacka med för att casta för de tre förstelnade trollen?

De tre förstelnade trollen? Är inte det Bilbo? Om det handlar om Tolkien generellt så spelar jag gärna Morgoth, såklart.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,933
Location
Sandukar
Re: ... ... ...

Egentligen är det Bilbo, men eftersom de finns så snyggt och lustigt placerade i den första filmen så tänkte jag kanske...

Eller är vi bara boktrogna? Då måste jag hitta något annat. Mordor kanske?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,451
Det är nog mig man ska prata med...

...Och det är lugnt, du kan få spela ett förstelnat troll ifall du vill. Så jag antar att två förstenade troll är kvar, någon? :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,451
Det passar bra?

Ditt manipulativa jag, och för att du köper alla coola spel innan jag gör det. Ha!

Ni ska inte ta det så allvarligt, någon av er...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,933
Location
Sandukar
Re: Det är nog mig man ska prata med...

Jag lovar - jag kan gestalta alla tre, på en gång (jag måste sluta med colan...).

Bara jag får en bred kajalpenna och körsbärsrött läppglansstift. Och en stenkostym.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,748
Önsketänkande. [NT]

NT - No Text




Seriously.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Mitt *manipulativa* jag...?

Buuuh, jag vill spela Morgoth! *kastar en tomat på Yassilus*

Då lär du ju få många repliker... :gremsmirk:

Men i och för sig blir du ju en slags Puppet Master, den ondaste av ondast. Det är ju du som tagit med dig Muggas balrog och hans bröder till Midgård, du som förvrängt sådana som Dnalor till sådana som lokomotiv, du som gjort Sauron till vad han är idag (en hemsida om ett fånigt kortspel?). Kort sagt, du har mycket på ditt samvete.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Ja, men...

...det ska ju vara en webbserie, liksom, öh. Då kan jag ju dyka upp och morra lite hotfullt eller något. Jag vet inte. Är inte Foggmock bättre lämpad för rollen som Grima Ormstunga? :gremconfused:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,451
Re: Mitt *manipulativa* jag...?

"Buuuh, jag vill spela Morgoth! :gremmad:"

Vet du vad det tråkiga med det skulle vara...? Du skulle inte få någon plats i serien då du inte nämns, vad jag märkt... It's up to you.. Jag såg ju helst att du var med förstås...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag kräver fortfarande att få vara Faramir eftersom jag blev honom när vi gjorde en liknande grej i en irckanal vigd åt Little Gamers, och för att FFFFFogge och FFFFaramir börjar på samma bokstav, och för att jag är duktig på pilbåge, och för att jag inte skulle banga på att sätta Eowyn.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Who?

Haldir - Nightowl
Tja, nog för att det är KUL att ha en liten om än naggande god roll i en storfilm, men som VAD?

Erik, usel på Tolkien-Fu
PS: Med tanke på färgen i mitt namn BORDE det vara en av alverna man ser i bakgrunden i vissa scener... :gremsmile:
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,368
Location
Göteborg, Lindome
Re: Who?

Haldir är alvernas befälhavare vid Helms klyfta. Han som har det vackra blonda håret och får krama om Aragorn. Nöjd? :gremlaugh:

/Mikael
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,227
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Mitt *manipulativa* jag...?

Morgoth borde ju lämpligen vara någon bannlyst forumit? Jag menar, kommandot 'ban this user' kan klart liknas vid 'ban this valar into the void'. Helst ska det ju vara någon forumit som brås på en bannlyst forumit, dessutom. Jag citerar:
"But in the after years Sauron rose like a shadow of Morgoth and a ghost of his malice, and walked behind him on the same ruinous path down into the Void."

- Ymir, citerar loss
 
Top