Nekromanti Forumitfokus: Recca

RasmusL

Champion
Forumitfokus: Recca

Har du någon gång drömt om att vara sådär riktigt stenhård och aggressiv? Att aldrig backa, aldrig vika ner dig? Vara kaxigheten personifierad? Nu är det möjligt, ty där mörker, eld, sex och hårdrock möts, där föds Recca.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TZpDuvKAH5c"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/TZpDuvKAH5c" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Intro
Recca är något så unikt som en forumit som begåvats med höga stats i både Kyla och Hetta. Kylan ger sig uttryck främst i hennes Aura av Coolhet som, uppbackad av ett respektingivande värde i Intellekt, ger en rejäl edge i sociala situationer och diskussioner. Men det är inte det hennes motståndare minns för när diskussionen övergår i konflikt blandas Kyla och Hetta i en ohelig allians och få är de som kommit ur en konfrontation med Recca utan att ha blivit märkta av hennes fruktade Frostburn-förmåga. Försiktighet bör dock iaktagas när man spelar Recca ty när de passionerade sammandrabbningarna inte går hennes väg riskerar Recca att tas ur konflikten till följd av Skador eller Blockader.

Ulv i bybokläder?

Recca spelas bäst aggressivt och med högt tempo, ständigt balanserandes på knivsäggen med livet som insats. När du är på topp är det ingen som tar dig så använd den där Hettan till max!

Historia

För länge sedan i en galax långt, långt borta...

Recca har sedan den första versionen varit en kongruent designad forumit vars historia kan liknas vid ett blodigt seger- och plundringståg över Forumets slagfält. Den aggressiva designen har alltid premierat konflikt och där kampen stått som hårdast har man allt som oftast hittat Recca. En Nackdel som tidigt skrevs in i forumiten har dock lett till att ett par Konfliktzoner fortfarande är svåra att manövrera; de Zoner där Känslomätaren går högt och främst då rörande kampen för och om jämlikhet som skördat många offer både hos fiender och bland de Allierade. Under en period ansågs denna nackdel för svårhanterad för att ens lägga energi på forumiten som då lades på is. Frånvaron blev dock inte långvarig och Recca återintroducerades till allas glädje utan större revideringar. Konsensus var att det var värdelöst att spela utan Recca-alternativet, hur provokativ hon än må vara.

De senaste iterationerna av Recca har mötts av stort gillande från forumitspelare i stort och mycket av Hettan har kanaliserats in i och monsterjakt och en strävan mot världsherravälde, Zoner där Recca kan briljera utan att löpa lika stor risk för Skador. Likheterna med Old School-varianterna av Recca finns fortfarande kvar och när nästa betydande Zonkrig börjar kan ni nog räkna med att Recca kommer att vara ett förstahandsval för många spelare.

Dynamik

Kaxig som få!

Även om mycket av Reccas förmågor är som mest användbara i konfliktsituationer är det viktigt att spelare av denna forumit inte glömmer bort de över lag höga grundegenskaperna och deras effektivitet även i mindre laddade situationer. Recca kan då användas för att inspirera andra och effektivt knyta allierade till sig.

De höga värdena i Hetta och Kyla kan till en början tyckas motsägelsefulla och obalanserade men när motståndarna hopar sig på flera fronter kommer du att inse varför de finns där. Förmågor så som Aldrig backa, aldrig ge upp ger dig en edge men gör det samtidigt svårt att inte eskalera konflikten till max.

I en laddad situation drar Recca stor fördel av att ha Allierade omkring sig och förmågan Lyft och låt dig lyftas för att befästa en stark position på fientligt territorium.

Att ständigt ha ett mål och ett fokus är extra viktigt som Recca då de explosiva förmågorna måste kanaliseras i rätt riktning. Även om du är kungen av konflikter så är det viktigt att se till att ha dina Allierade på samma sida, när Lyft och låt dig lyftas byter orientering och blir Sänk och bli sänkt kan det bli riktigt kämpigt. Så länge din Energi räcker är du dock oslagbar, den enda som är stark, cool, het och smart nog att sänka dig är du själv.

Varför är Recca den bästa forumiten att spela?
För att du är så cool och sexig att det svider i ögonen bara av att titta på dig och alla fruktar din vrede. Du är den alla vill vara men inte vågar, som skrämmer och trollbinder på samma gång och din legend kommer aldrig att dö.

Ka-Boom

RasmusL

Champion
Whoo!

Tankar kring det?

Jag tar även lite plats här och annonserar ut att nästa fokus blir från Recca på Mukwa. Lycka till!

RasmusL

Champion
Max Raven said:
RasmusL said:
Max Raven said:
... Börjar det inte bli lite väl meta nu? :gremsmile:
Utveckla gärna. :gremsmile:
Osäker om det är i linje med min personlighet. Ska fundera på det. :gremwink:
Ja, Agera under press kan vara ett problem med den forumiten men kämpa på så kommer du nog fram till ett bra svar så småningom!

Mukwa

Swashbuckler
Trevliga ord om allas vår spontanexplosiva krutdurk :gremsmile:

RasmusL said:
Jag tar även lite plats här och annonserar ut att nästa fokus blir från Recca på Mukwa. Lycka till!
Nu förväntar jag mig inget mesigt "jag är ulv och vill pola med Mukwa" här. Jag vill se "Jag är bybo och det är definitivt inte Mukwa" :gremsmile:

Jocke

Man med skägg
Jag som inte har tokkoll på wrnu har aldrig förstått skillnaden på recca och krank. Eller newwrnu recca och oldwrnu krank i alla fall. Det enda jag kan komma på är detas atityd till att hålla sig innom trådens ämne. Finns det nån checklist med tydliga skillnader?

Cassius

Hero
Jocke Kofot said:
Jag som inte har tokkoll på wrnu har aldrig förstått skillnaden på recca och krank. Eller newwrnu recca och oldwrnu krank i alla fall. Det enda jag kan komma på är detas atityd till att hålla sig innom trådens ämne. Finns det nån checklist med tydliga skillnader?
Krank är en torped, Recca är ett bombplan. (I :heart: U)

anth

Vetefan
Jocke Kofot said:
Ha ha. Om jag svarar "nej, det finns ingen skillnad" blir både krank och Recca arga på mig. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Jag diggar att nya utgåvan av RasmusL kombar så bra med att backa upp Recca.

Vi hade bägge i vår grupp när vi kom till Maktens Portar, och så länge de höll ihop så gick det inte för spelledaren att ta ner dem. Striker Hell, liksom. Han bara slängde armarna i luften och ba "I'm out!"

Recca

Femme Fatale
Cassius said:
Jocke Kofot said:
Krank är en torped, Recca är ett bombplan. (I :heart: U)
:gremlaugh:

RasmusL

Champion
Jocke Kofot said:
Det skulle vara en spännande jämförelse men så länge forumiten krank ges ut under en sluten licens har vi inte tillåtelse att diskutera ämnet på djupet här!

Recca

Femme Fatale
RasmusL said:
Jocke Kofot said:
Det skulle vara en spännande jämförelse men så länge forumiten krank ges ut under en sluten licens har vi inte tillåtelse att diskutera ämnet på djupet här!
:gremlaugh:

Forumitfokus Krank vore faktiskt riktigt kul. :gremsmile:

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Jocke Kofot said:
Komsi, komsi forumiter och samlas runt eldstaden nu så ska spelledare Tony berätta sagan om recca och krank.

I tidernas begynnelse när Gardener, helgat varde dennes namn, startade forumet så hittade en ung forumit ditt, vid namn Krank. Krank var av en annan sort än de andra forumiterna, fylld av passionerad eld formad av förortens hårda skola och utkastad på nätet som en boll fylld av hat träffade han forumet och förändrade det. Men, forumet förändrade sakta Krank också. Denne blev sakta mer och mer spelig och kanaliserade sin ilska mot kreationen av spel tills det att han blev den lugna bull-farbror till spelmakare vi har idag. Ja, idag kan ha till och med titta på indiespel utan att drabbas av ett mäktigt vredesutbrott.

Detta för oss till Recca. Recca kan till synes verka vara som Krank den yngre men detta är att bara titta på yta. Istället för att vara en fallande meteor så är Recca mer av en seglande hök som dyker ner och grabbar ett ämne denne känner för. Snabbt med en sorts brutal elegans.

Hur Recca kommer att formas av Gardeners, helgat varde dennes namn, forum kan bara tiden vissa.