Nekromanti Forumitnamn och dissningar

Feuflux

omjonasson.se
Bara för att det här forumet är så dött tänkte jag starta en fånig tråd. Jag "heter" ju Feuflux här på forumet, på irc, på icq och på d12comic.com. Rollspelsnördar köper ju konstiga namn utan problem(?) men ibland råkar "vanliga människor" se namnet och läser fel och/eller undrar vad tusan det är för nåt.

Den här tråden handlar om dissningar av era forumitnamn (eller enbart om mitt nu då om ingen svarar på den här sunktråden :gremsmile: ).

Min värsta är från en sommarjobbskompis som sa: "Vadå? Kallar du dig själv för falukorv?"

Troberg

Sinister eater
Den här tråden handlar om dissningar av era forumitnamn (eller enbart om mitt nu då om ingen svarar på den här sunktråden ).
Jag har klarat mig rätt så bra, däremot så har jag haft en hel del problem med de namn jag använder på andra ställen.

Konstanta källor till opåkallade flames:

Major Fuckup
General Fuckup (när någon stulit Major Fuckup så måste jag ju utranka honom)
Ho Lee Fook
Bin Laden
The Lard
Badass

(någon som fått spö i DF3LW av någon av dem?)

Namn som konstant blir stulna:

Raw
Badass

Rickard

Urverk speldesign
Jag behöver väl inte säga något om mitt "nick"? NT

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker det var en kul trådstart

Johan K

Gammal & dryg
Mitt nick är väll inte så mycket att orda över..
Men mitt efternamn, som b. la jag har på #rpgonline, kanske man kan göra sig lite lustig över... :gremwink:

/ Johan K, som lovar att ge en puss i påsk till den som kommer på det.. :gremtongue:

Mask_UBBT

Hero
*host*

Ditt namn har jag ju fått fel på två gånger. En gång som "Frukost"(hö hö) och såklart:

Mask har dock ingen sagt fek på ännu...

/Mask

Foggmock

Myrmidon
Nån som känner mig bäst som Fogge har väl fått för sig att det ska vara Foggemock, men annars är det lugnt. Förutom Mogge. Det är inte lätt att vara liten. Jag hade den här i min sigg ett tag. (Mitt namn stavas Christoffer, och jag hette Foggmock (Dane) vid tillfället. att det ska vara sagovärld fattar nog alla. :gremlaugh:)

-Jag försöker vara med i Cristopher Fogelströms (Foggmock Danne) projekt om en Kerr inspirerad sgaovärld.

Vissa har problem med att stava till mitt nick. Märkligt...

I onlinespel brukar folk börja prata tyska med mig vilket är lite småjobbigt då jag aldrig pluggat det.

seinet

Swashbuckler
Re: Kannesten? [NT]

Där var någon som verkligen var ute efter den pussen :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Sitter på jobbet och har tråkigt

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
"Heter du Gurgel?" är en replik jag hört en gång. Det kanske inte är något konstigt missförstånd.

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Grattis... =) (ANT)

Känns som du vunnit 1:a pris.. :gremwink:
Förutom då att det stavas med C istället, men det är bara en petittes... :gremsmirk:

/ Johan K, som blev brutalt väckt imorse.. :gremfrown:

chrull

Stockholm Kartell
öh. behöver jag ens ... ?

som jag redan nämnt så har jag kallats för chrull sen lågstadiet nån gång. långt innan jag började använda internet. att använda det som login/nick var självklart. Men i vissa sällskap presenterar jag mig som chrull. får folk som heter mikael presentera sig som micke så borde väl jag få presentera mig som chrull. även om det har lett till lite konstiga blickar ibland.

Nåväl till den roligaste historien (bortsett från årets bästa felsägning: "ska vi hem till chrall och mudde?") om mitt smeknamn:
När jag satt på campingen på förra årets arvikafestival och drack illa blandade groggar med ett gäng kamrater så dök det någon gång upp nån vi inte kände. som det brukar göra. efter att herr okänd har suttit där ett tag och tydligen tycker vi är en skojfrisk och trevlig grupp som spelar rolig musik så vill han veta vad vi heter. när jag presenterar mig som chrull så tittar han på mig och säger:

chrull? vet du vad det rimmar på?

och han verkar tro att han är den första som dragit den här slutsatsen.
jag kan inte göra annat än att skratta så jag får grogg i näsan medans mina kamrater börjar chansa lite tafatt:
"eh, vadå? vad skulle det vara? full?"
"bull?"
"tull?"
"mull?"
"lull?"
"hull? null?"
osv.

tydligen insåg han sitt misstag och skämdes lite. så han reste sig upp och gick. när han kommit några tält bort så är det någon av mina vänner som reser sig upp och skriker efter honom:

JAHA! NU FATTAR JAG, DU TÄNKTE PÅ KNULL!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Foggbock! [NT]

Sättna i ske....! Nä... No text var det ju.

Foggmock

Myrmidon
Moget, DeGaycy! [NT]

Fogge - sätter tonen i debatten snarare än bruden i ja just det NT!

Hjalle

Swashbuckler
"Hjalle Balle Lingonskalle... hö hö hö..."

-finurlig kommentar från en 8-åring i min skola. :gremcool:

//Hjalle Balle Lingonskalle

Ceram

Hero
Glass

Någon konstaterade över en DC hubb " om man lägger till ice framför ditt namn blir det glass"

/Ceram, brukar visserligen inte heller läsa orden utan titta på bokstäverna och gissa sig fram på erfarenhet...

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: öh. behöver jag ens ... ?

"Bobo" spökar alltid i mitt bakhuvud när jag ser ditt nick.