Re: Håller oxå med.. not.
Och jag är tillräckligt insatt för att se att våld på film ibland är just bara våld. Ibland är det helt utan budskap och jag fick under mina studier ganska tidigt lära mig att symbolism i film (tvärt emot vad alla ni som läst filmkunskap på gymnasiet har fått lära) oftast bara är bullshit.
Jag säger inte att allt våld på film är en symbol för något, även om jag sa något liknande. Jag tar konkreta exempel: Anledningen till att jag gillade striderna i Matrix (ett) och End of Evangelion var att jag tyckte att de visade upp viljan hos en individ, något jag tycker är en fin sak.
Det var vad jag lade märke till, alltså. Inte något som regissören nödvändigtvis velat lägga in.
Denna kalender, som skulle vara en rolig grej i första hand, hade gärna fått visa upp något liknande. Det låter som en pretto efterkonstruktion, men ja, det är faktiskt så jag ser det. Att saker kan vara fåniga, självdistanserade, och samtidigt coola.
Nu har ju inte det så mycket med kalenderns berättigande att göra, och du ville helst slippa den diskussionen, men jag tyckte att det var bäst att reda ut det.
Ville inte förstå? Jag ser inte vad det finns att förstå.
Isåfall så tänker vi väl så olika att vi läser och formulerar på helt andra sätt.
Det skulle förstås förklara en hel del.
Men om du gör ett inlägg där och söker folk till nakenbilder så kommer jag låsa det, ta bort det och varna dig.
Var det inte just det jag gjorde då? Inte för att provocera, men jag känner mig lite förvirrad.
Om du får göra det så får 45-åriga gubbar som söker unga flickor för intima foton också göra det. Och om ett sådant inlägg dök upp så skulle väl du också inte tveka att låsa det. Eller?
Jodå. Definitivt.
"Hur kunde jag då skriva det här inlägget?" frågar sig kanske någon, och det är väl för att jag har en större toleransnivå mot gemenskapen på forumet, kontra konsekvens i reglerna. Jag vet ju varför jag postade det här inlägget, till skillnad från om det varit en 45-årig gubbe jag inte kännde.
Vilket iofs kanske är den största sådanadär skillnaden mellan oss, eller mer specifikt, att jag ofta fortfarande är i en adminposition då jag skämtar. (Som när jag hotade att banna en vän)
Men skulle jag vetat att det hade blivit sådana här kontroverser hade jag aldrig tagit upp det, det var inte värt bråket, vad är det för gemenskap egentligen?
Jag försöker inte vara din nemesis.Jag försöker snarare låta bli. Men du ger mig bara fler och fler tillfällen där det blir så.
Du tog visst allvarligare på det här än jag när jag skrev det.. (Vilket ju är logiskt, förstås.
Se stycke 2) Kanske inte så lämpligt med en sång om det då, som jag först trodde..
Och om du tror att jag menade "fiender på riktigt" Så menade jag alltså i stil med Krille och Rising som ju faktiskt gillar att ha varandra, iaf Rising. (Sedan har vi Ymir och Feliath, fast den fiendskapen är ju inte Ymir så road av som Feliath.. Kanske lite mer likt det här då..
)
Schysst att du försöker låta bli iallafall. Det väntade jag mig faktiskt inte att du skulle skriva. Är det därför du inte riktigt tagit upp till strid riktigt förrän nu?
Den här tråden kanske börjar glida över till PM-material, förstås.