Nekromanti Forumlek! Actionfylld jakt!

The Ghost

Veteran
Joined
6 Jun 2010
Messages
102
Mitt lätta och snabba actionagentjasonbournediehard-spel jobbas på lite titt som tätt.

Därför bjuder jag in till en forumlek!
Listor för jakt!

Kort och gott. Jakt innebär att man flyttar markörer längs en exempelvis 10 rutor lång rad. SL har förbestämt ett par av dessa rutor som erbjuder ett hinder som måste passeras annars leder det till konsekvenser.
I slutet på "spelbrädet" erbjuds en flyktväg. Den som jagar kan dock, om han hinner ikapp, följa efter in i flyktvägen vilket då leder till en ny scen. Exempelvis en ny jakt eller slagsmål på taket av ett fortgående tåg efter att båda hoppat ner från en bro.

Så vad för listor tänker jag mig? Listorna är indelade i miljöer. Exempelvis inomhus, utomhus till fots (djupare indelning här utifrån exempelvis downtown, i trafiken eller på hustak??), i trafiken osv. Ni hänger med. Dessa listor presenterar potentiella hinder. Vi börjar så sålänge. Notera att hinder inte är att exempelvis den jagade välter en bokhylla i vägen för den som jagar (det kommer tas upp senare i form av "skapa distraktion").
Hinder drabbar båda parter.
Jag slänger in några exempel. Kopiera listorna från inlägget ovanför ditt eget och lägg in dina egna bidrag!
Det är även fritt fram att lägga till en helt ny lista! Men ta med samtliga listor från inlägget ovanför, så att vi har koll!

Lista: Utomhus till fots.
1. Trafikljusen slår plötsligt om och bilarna stormar ut i din väg.
2. Två flyttgubbar bär ut en stor glasskiva i vägen för dig.
3.

Lista: I fordon, i trafiken.
1. Vägarbete, hoppasan!
2. En lastbil kör precis om en annan och ända vägen förbi är mittemellan de båda.
3. Bommarna går ner och ett tåg passerar snart!
4.

Varsågoda! Lägg till både hinder och nya listor! Så actionfyllt som möjligt. Tänk Bourne, Die Hard, nya Bond osv!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,554
Polisstation/militärbas:


1. Du springer genom avdelningen med celler. Dörrarna autolåses efter 30 sekunder! Hinner du igenom innan det?!

2. Du springer rakt in i polisens/militärens gym precis under närstridsträning.

3. NEJ! Spring inte över skjutbanan!

4. Du springer genom garaget precis när det kör förbi ett anti-kraval fordon/stridsvagn.

5. Du springer genom köket. Det är frityr dag. Se till att inte välta en fett tank över dig.

6. Vakt- och attackhundarnas träningsgård! Ahhh!

7. Du har lyckats ta dig upp på taket som har en brandtrappa. Men varför skulle attackhelikoptern vara här just nu?

8. Kolla, deras gym har en olympisk swiming pool.

9. Varför har de ett minfält runt stället?!

10. Fuck, de har en attackrobot mellan dig och utgången.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,554
Slummen:

1. Du hoppar över ett staket och landar rakt i ett arrangerat hundslagsmål.

2. Du springer in i en gränd och upptäcker att den är täckt av gammla sprutor och krossat glas. Se upp med var du trampar.

3. Drive by skjutning! Ducka!

4. Du måste klättra över klädlinor! Du är väldigt lätt att träffa när du hänger där.

5. Polisen gör en razzia på byggnaden du springer igenom.

6. Du springer in på tredje våningen av en knarkar kvart och känner golvet börja kolapsa under dig!

7. Gatan är kollapsad och enda vägen framåt är genom kloakerna.

8. Upplop i hela stadsdelen! Allt brinner! Alla kastar stenar och svingar järnrör! Polisen skjuter tårgas!

9. Du springer rakt in i en gängledare och knuffar omkull honom och hela gänget börjar jaga dig.

10. Polisens dödsstyrka har en utränsning och skjuter ihjäl alla!
 

The Ghost

Veteran
Joined
6 Jun 2010
Messages
102
Grymt!

För att förtydliga.
När ett hinder dyker upp, finns risken att jakten är över. Men hinder ska -inte- leda till en helt ny typ av scen.
Alltså, ett hinder tar inte jakten till en annan miljö. Ett hinder sätter ingen av de två parterna i någon annan typ av utmanande situation, mer än att om den jagade misslyckas, blir han upphunnen och fångad och om den som jagar misslyckas, försvinner bytet.

Alltså ska ett hinder i princip bara leda till att man ramlar, stoppas, slår sig eller liknande. Vissa hinder kan leda till ond bråd död (detta markeras separat som "Dödligt hinder!") - Exempelvis jagar du mullvadn från din egen organisation som sitter inne på all info du behöver. SHIT! Ett tåg kommer farande genom tunnlen ni hoppades var tom. *Den jagade misslyckas och han blir brutalt överkörd* Satan, där försvann all dyrbar information!
 
Top