Nekromanti Forumpicknick Aftermath

Ackerfors

Alas, your rapids!
Klockan 11.05 satte sig Han och jag tåget mot Stockholm och en timme och 50 minuter senare studsade vi av perrongen i Stockholm och väl där möttes vi av en chrullig sak som, tycktes det i vilket fall, fastnat i sina gigantiska hörlurar. Den tre man starka truppen hann väl gå en sisodär 20 meter innan Vitulv och Dante hoppar ut ur sina hålor och sluter upp med oss... Efter en ytterst kort promenad springer Han och jag in och handlar ett rabattkort (var det så det hette?) på pressbyrån. Medans vi smugit iväg och handlat slöt sig ännu en av stockholmarnas medkumpaner till gruppen, så några minuters handskakande med Storuggla följde.

Den sex man starka truppen trippade vidare mot Gamla Stan och Science-Fiction Bokhandeln. Väl där sker lite diskussioner och några få bara... dissanden (framförallt av en väldigt monotont blå karta) och Vitulv investerar i Dungeon Master Guide 3.5. Vi begav oss sedan vidare mot T-banan med en smärre omväg förbi Systembolaget för inköp av dricka. Frågan vi alla ställer någon gång: "Hur stora ölglas har du, chrull?"

Efter shoppande och T-bane-åkande kommer vi ut till "Förorten" (Räknar med att inte Rågsved.com finns så jag länkar inte... :gremwink: ) och lekplatsen som gud glömde eller, troligast, struntade totalt i. Efter en lite promenad följandes de gröna lyktstolparna kommer vi fram till Bostadsrättsföreningen "Bäverdammen 2" och chrull och hans flickväns egna lilla damm och där väntade en gudomlig rabarberpaj, som chrulls flickvän bakat, på att bli uppäten. Jag började massakrera pajen och glasspaketet men det gick inget vidare så jag skyllde på min diet. :gremsmile:

Senare sluter sig även Bearnie, Mask, Vindhand och Magnus Seter till församlingen och kvällen fortsätter med många rollspelsdiskussioner och några OT-diskussioner som förblev olåsta och även rollpersonsskapande som resulterade i en gnome rogue, en elf sorcerer, en half-orc fighter, en gnome paladin, en human bard, en halfling cleric, en half-elf fighter och en gnome barbarian. Mer om dem antar jag att ni får höra senare.

Framåt tio-tiden packade alla utom chrull, Han och jag ihop sig och rullade bort från Rågsved och för de tappra kvarvarande följde allmänt slappande, diverse regeldiskussioner (även här var det en del dissning) och en stunds lyssnande/tittande/sovande till Denis Leary. Dagen avslutades och natten påbörjades med sovande på två för korta soffor alternativ av två för långa personer..

Klockan 11.30 ringer telefonen och den tidigare väldigt frånvarande aktiviteten blir mer påtaglig i lägenheten. Frukost avnjöts och tåg-tider kollades upp. Saker plockades ihop och flaskor städades undan och forumpicknicken var tyvärr till ända.

En liten sammanfattning: Det var väldigt trevligt att träffa er även om det inte blev riktigt som vi tänkt oss med picknick och så. Jag kommer gärna och hälsar på er igen i Stockholm.

Och slutligen... Tack chrull för sovplats och frukost! :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
rabarber var det.

Men annars stämmer det väl bra. Bortsett från att han heter DENIS och inte DENNIS :gremsmile:

Och i yran glömde jag dessutom helt bort att ta några foton med den lånade kameran.

Och i yran var det massor av folk som lämnade massa öl hos mig :gremlaugh: Tack tack :gremsmile:

chrull

Johan K

Gammal & dryg
Oj !
Det låter ju som ni har haft det välldans trevligt på den där picknicken ju !! Blir ju faktiskt lite lätt avundsjuk på det hela !

Bunny

Crazy like a fool
Som varandes ny i gänget, inte bara här på forumet, utan även på "picknicken" (där alla verkade känna alla redan), så kanske en liten sammafattning av mig kunde vara intressant. Ett luddigt löfte till vissa andra forumiter på picknicken att skriva fler inlägg, har också del i detta.

Jag är en sådan där forumhängare som inte syns så mycket, jag läser mycket här på forumet men skriver betydligt mindre. Men när jag läste om att det planerades att ha en forumträff här i Stockholm så tände jag direkt, "alltid intressant att träffa personer med samma intresse" tänkte jag, även fast jag var betänksam rörande vissa forumiters sanity rate.
Sedan åkte jag iväg på semester, tänkandes "jag kommer nog aldrig iväg på någon forumträff, allt det här semestrandet tar upp för mycket av min tid"... mitt hopp sjönk i den takt dagarna fram till forummötet tickade förbi.
Trött och sliten kom jag hem natten till den 2:a Augusti, den dag då träffen skulle äga rum. Med rödsprängda ögon läste jag något om dåligt väder, och om att mötet flyttats från Bellmanparken till Rågsved, samt skrev ihop en vädjan till Chrull om vägbeskrivning innan jag kastade mig i säng.

Jag hade en plan när det gällde forumträffen. Jag hade ingen aning om vilka eller hur många som skulle vara där, men jag tänkte gå på charmoffensiven. Jag hade nämligen ett trumfkort. Från Danmark, där en del av mitt semestrande ägt rum, hade jag släpat med mig en jättetuff 1-litersburk med dansk pilsner, den skulle jag bjuda på.
Glad i hågen satte jag av till Rågsved, glömmandes att ta med varken en kopia av den karta Chrull så fint ritat (fast den skulle visa sig inte vara så propertionell), eller hans nummer - jag har ju varit i Rågsved förut, tänkte jag, jag hittar alltid.
Virrandes mellan det ena bostadshuset signerat miljonprogrammet efter det andra kom jag på mig att tänka; "var verkligen Rågsved så här stort när jag var här sist". Slutligen stod jag framför dörr 116 och undrade om jag kommit rätt, men när jag hörde någon på en balkong pipa något i stil med "AD&D", då tvekade jag inte längre, jag hade kommit rätt.

När Chrull öppnade dörren och presenterade sig med ett självklart "Chrull" och räckte fram kardan, så blev jag rätt ställd. Jag har knappt någon erfarenhet alls att säga mitt nickname i verkliga livet, än mindre presentera mig med det, så det blev något i stil med: "Björn... Be-arnie... öhm... Bärnie", för att få uttalet rätt. Jag kände mig som en riktig noob.
Chrull bor i en trevlig lägenhet, med morbida svartvita bilder hängande på väggen i vardagsrummet, och två hyllor fulla med rollspelsböcker. Där hälsade jag också på ett gäng trevliga och välartade forumiter; Yassilus, Dante, Storuggla, Han och Vitulv (samt Chrulls sambo). Jag kan inte säga att jag inte blev lite besviken. De verkade ju vara helt vanliga människor, och inte de mumlande nördar med frånvarande blick som jag väntade mig. Den enda som höll måttet var Chrull (med sitt grymma cyberpunkhår)... och kanske Vitulv (har ni sätt hans avatar, skrämmande va?...).
När flera forumiter droppade in (Vindhand, Mask, Magnus Seter) så slog det mig att alla verkade känna varandra redan, det hade jag faktiskt inte väntat mig. Turligt nog så kände jag mig aldrig utanför, utan alla var vänliga (ingen pekade finger och skrattade åt att jag skrivit så få inlägg, utan föreslog vänligt men bestämt att jag skulle skriva flera).
Tyvärr fick inte jag se slutet på tillställningen, utan han precis bjuda på mitt öl (till de få utvalda som var närvarande just då), samt se (och lukta) på alla de smaskens pizzor de hungriga forumiterna beställt hem, innan jag skulle vidare.

Till min systers födelsedagsfest bar det av, men det är en annan historia...