Nekromanti Forumsöl, BA, 18nov

anth

Vetefan
Tiden flyger fram när man har roligt (eller när man har för mycket att göra på jobbet) - alltså är det dags för forumsöl igen.

Platsen är "runda bordet" i biblioteksrummet bakom baren på Bishops arms, Folkungagatan 105, Stockholm.
Tiden är "efter jobbet" på fredag - och vad det betyder är upp till var och en att bestämma (baren är öppen 16-01).

På programmet står:
* Magnus Seter leder Barbershopkören Wilhelm, Wilhelm och Wilhelm.
* Anarchclown visar hur man glittrar som Robert Pattison i Twilight.
* Föredrag om tidsresors praktiska betydelse till och från jobbet av krank.
* Vimes visar och berättar om penisfodralens historia.
* Stövelkatten bygger en flygande radiostyrd haj.
* Dr. F förklarar skillnaden mellan den Gregorianska och Diskordianska kalendern.
* France is Bacon visar senaste mössmodet samtidigt som han organiserar masuppror (nej, inte mass) mot tyska grevar.
* Arfert visar upp det första tryckta exet av Fantasy! - flera veckor innan det kommer ut i handeln.
* Privatekonomisk rådgivning med chrull: vilka bank-appar klarar att konvertera guldmynt till silvermynt?
* Skattjakt i biblioteket: den som först hittar Necronomicon blir galen.
Och mycket, mycket mer...

Allt kan hända på en forumsträff, därför vill vi redan nu varna för att vissa av ovanstående programpunkter kan bytas ut mot öl. :gremlaugh:
Var där eller var en kanalpaddlare...

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Jaha ja får nog skaffa fram grafer och pajer.
Men det här var en rolig inbjudan du får 3 igelkottar och 2 trasiga löv för den här vackra presentationen.

Möller

Hubert Hortlax
Jag planerar nog att dyka upp, om nu någon bryr sig =)

Lukas

Mannen i Gult
jag har funderat på att dyka upp ett tag nu, men just den här veckan kan jag inte, jag kommer nämligen sitta i ett annat bibliotek med ett annat nödigt sällskap.

//Lukas som nyligen fått veta att andra kan ha kul utan honom.

Sapient

Swashbuckler
Inga av mina penisfodral är rena så räkna inte med att jag kommer på forumsölen...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
För det första är jag just nu inte sugen på att dricka öl någonsin igen.

För det andra är jag osäker på om jag är välkommen tillbaka till BA …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Dr. F said:
Vad har du gjort Dante?
Fyllt år och deltagit i ett vetenskapligt experiment vars syfte var att utreda hur mycket öl en människa klarar att bli bjuden på under en och samma kväll.

anth

Vetefan

* * * VIKTIGT! * * *

Vad folk ska krångla till saker.
Jag ringde och försökte boka rummet bakom baren - och fick till svar att de inte tar emot bokningar av biblioteket längre - eftersom det i första hand ska användas till öl- och whiskey-provningar.

Så: vi får sitta i biblioteket om det INTE är provningsdag på fredag (vilket de inte kunde svara på idag) - ANNARS får vi sitta i matsalen på övervåningen.

Som vanligt har jag bokat i rollspel.nus namn - så är ni osäkra och inte hittar oss får ni fråga i baren var vi sitter.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Besök av verkligheten

Hej!

Min mor och min bror kommer ner från Dalarna över helgen, och jag väljer därför att umgås med dem istället för er. Känn er blåsta!

Eller, ja ... det kanske är ni som har tur. Eller nått.

/M

anth

Vetefan
Efter att forumsförädarna France och Seter så nesligt hoppat av kan jag meddela ett par påhopp istället.

Niklas73 och Ithaqua har lovat att komma.
Vi vill också slå på trumman för Starchallenge som Niklas letar speltestare till - så kom och ställ honom mot väggen med existensiella frågor som: "hur stor är egentligen rymden?"
Ithaqua, vår egen lilla hus-wendigo, är inte mycket sämre då han kan berätta Cthulhu-historier så att era ben fryser.

Själv återkommer jag förhoppningsvis efter 16:00 med info om var vi får sitta på BA.

Kom dit eller var en kanalpaddlare.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag kommer förbi vid 17, Har en bättre hälft som är på väg till New York och en dotter varav båda har en ganska låg förståelse för rollspel men jag kommer vara där och ta en öl iaf fram till 18.

Jag _har_ svar på rymdens storlek iaf i Starchallenge världen :gremsmile:

anth

Vetefan
Någon som har kontakt med Gardener som kan meddela honom att det är dags att bli full?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Jag kommer inte.
Jag har rollspel idag som jag tänker gå på.

Men för att inte förstöra min presentation om kalendrar.
Den Diskordianska kalendern har 5 säsonger som varje säsong består av 73 veckor och varje vecka består av 5 dagar.

Dom 5 dagarna är Sweetmorn, Boomtime, Pungenday, Prickle-Prickle, and Setting Orange.
Veckodagarna är namngivna efter dom fem grundelementen Sweet, Boom, Pungent, Prickle, och Orange.

Dom fem säsongerna är Chaos, Discord, Confusion, Bureaucracy, och The Aftermath.

Den 5 och 50 i varje säsong är det en högtid.
Den 5 är för helgonen och den 50 är säsongs högtiden.

Mungday, för Hung Mung
Mojoday, för Dr Van Van Mojo
Syaday, för Sri Syadasti
Zaraday, för Zarathud
Maladay, för Malaclypse the Elder

Mungday - Chaos 5
Chaoflux - Chaos 50
Mojoday - Discord 5
Discoflux - Discord 50
Syaday - Confusion 5
Confuflux - Confusion 50
Zaraday - Bureaucracy 5
Bureflux - Bureaucracy 50
Maladay - The Aftermath 5
Afflux - The Aftermath 50

Vart fjärde år från YOLD 2 är det skottår.
Då inträffar St. Tib's Day som är mellan Chaos 59 och Chaos 60. Det är för att 4 år + 1 dag = 5 vilket är ett heligt tal.

Det Diskordianska år 1 YOLD är 1166 f. Kr. Även kännt som när Curse of Greyface hände.
2011 är 3177 YOLD (Year of Our Lady of Discord)