Nekromanti Forumsöl(?) i Linköping 23/9

Rävnos

Warrior
I return victorious, I am coming home (to walium)

precis som Cruxshadows sjunger(namnet) så kommer jag iaf! :gremsmile:

Beslutade mig för att skippa ett evenemang(min egen korridorsfest, det lär jag få höra så länge jag bor kvar här).
Satsar på att gå på er fest och sedan korridorsfest med dem av er som är sugna på det för att sedan avrunda kvällen med HG.

så jag, vän och fylla systemet påsar inställer oss klockan 15:00 hos Yass/Walle för att bli onyktra och förnedrade i diverse spel.

\Marcus som är festsugen

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Plocka med dig Carcassonne

Men har du expansionen så att man spela fler än fyra spelare?

/Dimfrost

thark

Hero
Re: Plocka med dig Carcassonne

Inns & Cathedrals has, den är väl obligatorisk? Dessutom minuspoäng till Snigel som faktiskt spelat med mitt Carc två gånger. :)

Feuflux

omjonasson.se
Re: TACK, för igår grabbar!

Jupp det var skoj. Hoppas vi inte nördade sönder Malin. :gremsmile:
Givetvis gick vi aldrig till HG så om du var där och letade efter oss Haltageten så lär du inte ha hittat oss.
Jag spelade inte så mycket spel så jag måste ha ägnat huvuddelen av kvällen till att prata strunt, och eftersom det är en av mina absoluta favoritsysselsättningar så trivdes jag. Hann dock med ett parti Kill Them (hette det så?) samt ett förvirrat schackparti med icehousepjäser. "Hmm, är det där en löpare eller en häst?", "Står jag i schack? Jag trodde det där var min dam." osv.

Sen dissade vi halva forumet, varandra och Rävnos mamma innan vi gick och käkade på McDonalds. :gremsmile:

thark

Hero

Let's Kill heter spelet. Definitivt ett spel som borde bli bättre efter ett par drinkar. (Sen att jag är usel på att förklara även spiknykter är ett sidoproblem.)

Som Föfflö säger blev det väl mest en skitsnackskväll och skitsnack är ju aldrig fel.

Och nej, jag har ingen skam i kroppen och dissar folks mödrar utan att tveka. :)

Troberg

Sinister eater

Let's Kill heter spelet. Definitivt ett spel som borde bli bättre efter ett par drinkar.
Hur är spelet? Jag har nämligen det, är det värt besväret att läsa genom reglerna?

Jag gillar de små handskrivna kommentarerna i reglerna, tex den som står bredvid texten där "Victims" förklaras: "These are just victim cards, so, unlike real victims, you can't eat them.".

thark

Hero

Hur är spelet. Jag har nämligen det, är det värt besväret att läsa genom reglerna?

Tja, det är ju inte så våldsamt avancerade regler och givet småkommentarerna som du nämner är det närmast ett nöje i sig att läsa dem... :)

Det är, tja, ett ganska typiskt humorkortspel såtillvida att det egentligen är ganska begränsat som spel och väldigt slumpmässigt. (Första gången vi spelade det dök USAs president upp som offer direkt och startspelaren hade tillräckliga kort för att kunna vinna på två eller tre varv runt bordet!)

Det är väl eg en av de stora nackdelarna; det blir väldigt svårt att förutsäga hur långt ett parti kommer att hålla. (Igår hann vi köra igenom nästan hela leken; med vanliga spelgruppen har det som sagt som snabbast tagit slut på 2-3 varv.)

Det händer dock tillräckligt mycket (och tillräckligt snabbt) för att det ändå ska bli hyfsat roligt även som spel (i jämförelse med t ex Munchkin som enbart är segt). Har iaf spelat det en 5-6 gånger nu och tycker fortfarande det håller.

Sen är det ju helt enkelt hejdlöst festligt. Inte det minsta subtilt och våldsamt barnsligt, men likafullt hejdlöst festligt. "Okej, jag smyger in på postkontoret, massakrerar den jämrans pantomimartisten och advokatsubban med gräsklipparen, skjuter mig fri från polisen med bazookan och ärtbössan, det visar sig att mimaren egentligen är Elvis och dådet blir omtalat på Internet!"

Rävnos

Warrior

haha har iof inte fått liv i den stackars tösen än, men hon verkade ha rätt roligt så hon klarar sig nog, frågan är när ni har nördat ner henne så mycket så vi ser henne på irc/forumet.

hahaha glömde dissarna mot min stackars mor! Dimfrost och Thark, I'm coming to get you!

haltageten

Dum inuti huvudet

Jag var i och för sig på HG vid halv tolv tror jag det var. Men jag hade glömt att det var forumsöl. Inte lätt att hålla koll på sig själv när man har så mycket annat att tänka på, typ mig själv. Men nästa gång så ska jag försöka engagera mig mer tror jag.

- Jocke, som sovit 3½ timme.