Nekromanti Forumsöl i Stockholm nu på fredag

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jobb, jobb och åter jobb. Schemat ser fullspäckat ut och höstmörkret kryper allt närmare inpå oss. Eftersom det var så trevligt att träffa er under konventet så vill jag gärna göra det igen. Vad sägs? Krypa in på en varm bar och släcka törsten över mörk, imperiepilsner? Snacka spel och andra nördgrejor.

Som jag sa, jag jobbar mycket just nu och har svårt att hitta en ledig kväll (med ledig påföjande dag) men på fredag kan jag faktiskt och även om det är med kort varsel så hoppas jag att även ni kan.

Jag föreslår klockan sju, men platsen kan diskuteras. Här kommer ett par förslag;

Wirströms Pub i gamla stan. Här har vi varit förut, och alltid haft trevligt. Småmysigt men
halvdyr öl (50 spänn för en pint).

och

Tennstopet ligger centralt och är en mysig och klassisk pub/restaurang där man slipper skränig musik och fulla ungdomar. Bra diskussionsmöjligheter och ett ordentligt ölutbud. Husmanskost till den hungrige. Motsvarar Wirströms i prisklass.

Nå, vad säger ni? Är det inte på tiden vi ses över en öl? Konvent och forumsfika i all ära, men inte fan blir man packad på det.

- Vulf

seinet

Swashbuckler
Jag frågade ju för längesedan men ingen var intresserad då i alla fall (kanske för att jag krävde en sovplats, men det kunde väl vara enkelt att ordna?).

Nu är det så att en tågbiljett kostar för mycket så skyll dig själv ifall du får lajva scitzofren och skåla med dig själv (även ifall jag inte tror det blir så).

/Seinet Wintermute - Sitter och lyssnar på The Doors

Rising

Vila i frid
Nå, vad säger ni? Är det inte på tiden vi ses över en öl?
Wee! Signa upp mig. Jag har egentligen inte alls råd, men vafan... Det har jag ju aldrig, så varför slutar jag inte bara gnälla och skärper till mig?

Vi säger väl så. Jag skiter i var vi träffas, men om en ölobert är billig så är det ett plus.

Vitulv

Yeah

Bra som fan! Då är det åtminstone du och jag, din lilla marsipanrumpa.

- Vulf

Gardener

Champion
Jag skulle nog kanske kunna dyka upp... Har dock lagt ut med en hel del pengar redan den här månaden, så jag borde nog kolla om jag verkligen har råd först.

Lambi

Swordsman
En toffel talar ut

Jag funtade på att klämma en höstenärpåväg-Guinnes med er men bangar eftersom jag är en sån jävla toffel.

Vad är en bal på slottet?

Vitulv

Nu fastställer jag!

Så här gör vi;

Klockan 19:00 imorgon (fredag) träffas vi på Wirströms Pub (Stora nygatan i Gamla Stan, Stockholm), dricker alkoholhaltiga drycker och snackar nördgrejor. Jag kommer, Dante kommer, Rising kommer, Storuggla kanske kommer och resten av stockholmsforumiterna hoppas jag dyker upp.

Häng med nu!

- Vulf

Organ

Out of time, out of mind
Re: Nu fastställer jag!

Bra initiativ! Det finns en överhängande risk att jag dyker upp så se då till att ni är nyklippta och luktar medwurst.

/Anders

Jarl

Hero

Snajs. Jag antar att ni inte lämnar stället alltför kvickt (sju kanske blir aningen tidigt), men annars så dyker jag nog upp.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Haha! :gremlaugh:

Nä, vi brukar kunna bli kvar en stund. Tills de stänger, typ.

Är väl bäst att jag tar min wrnu-tröja på mig så att vilt främmande forumiter kan hitta oss.

Organ

Out of time, out of mind

Är väl bäst att jag tar min wrnu-tröja på mig så att vilt främmande forumiter kan hitta oss.
Det är den feges utväg. Jag tycker du ska komma utstyrslad som på din avatar med hög hatt och hela rejset. Själv ska jag komma (om jag nu kommer) med påmålad minstrel-face och en dödskallle på en käpp. :gremgrin:

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
Re: Öhh, jag då? (ANT)

Tja, kommer du uklädd till Totoro så ska jag bjuda på en öl.

/Anders

G

Guest

Guest

Ja, det är faktiskt möjligt.

Om jag kan smita undan några andra grejer så kommer den store Caligula att låta er få träffa honom och svara på era frågor om hur man spelar D&D korrekt!

EchonCique

Hero
Jag skickar min underhuggare.

Någon måste ju hålla koll på er så ni dricker rätt drycker med mera. :gremwink:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Alla Stockholmsforumiter: Se nu till att dyka upp!

Missa inte chansen att hänga med (och kanske rent av ingå i) Stockholmsmaffian (där Eksem av någon mystisk anledning tycks ingå två gånger).

Jarl

Hero

Men efter nån timme eller så är det väl bara följa "Åsså kom det en ALV, fattarniva?" och "Hrrö, de nya Star Wars suuuger, uppnosiga vittipetter", eller? :gremwink:

Gardener

Champion

Attans, det har varit alldeles för mycket utgifter för min del redan den här månaden, så jag kan inte motivera en kväll på ett dyrt ölställe... Knappt ett billigt ens en gång.

Får bli nästa gång istället. Ha så skoj!