Nekromanti Forumsöl i stockholm

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Obs! Forumsölen flyttad till annan plats …

Men håll inte på och vela.

Om ni vill att forumsölen ska hållas nån annanstans: bestäm det!

Säg såhär: Nä, vi ska inte alls vara på Wirströms, vi ska vara på Söderhof i stället.

Alltså: Restaurang Söderhof Bar & Matsal på Fatbursgatan vid Södra station (inte fiket Söderhof, puckon!), lördag 9 april, kl 19.

Mesar!

Hoppas att de som redan tackat ja ser detta och inte vimsar runt i Gamla stan i onödan.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tja, det är jag som föredrar Wirströms

Wirströms är bra för att de har riktig cider. Inte saftcider som smakar läskigt, utan riktig, engelsk torr cider. Och då jag inte kan dricka öl, så är cider mitt alternativ.

Ställen där ölen kostar 20 spänn har i 9999 fall av 10000 inte riktig cider, och därmed relegeras min konsumtion till cola på de ställena. Vilket jag inte tycker är lika kul att betala dyrt för.

Så därför har vi hamnat på Wirströms.

Jag har mina tvivel om Söderhofs tillgång till riktig cider, men kommer kanske ändå att dyka upp, om inte ett bättre alternativ ringer mig imorrn och meddelar annat. Och om inte Sverok Stockholms styrelsemöte drar ut på tiden.

M.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Obs! Forumsölen flyttad till annan plats …

Eftersom jag inte vet om jag ska komme eller inte och eftersom jag nyss såg det här så bestämde jag inget. Jag frågade mest om tips till nästa gång.

chrull

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Sista ordet om forumsölen …

Intressant. Men jag satt på Balthazar den kvällen... Dumt. Hade varit skitkul att hälla öl på lite medforumiter när man ändå var i huvudstaden :gremgrin:

Lambi

Swordsman
Seems crispy!

Har någon här koll på om Grå Gåsen fortfarande kör sitt på Ignatisigränd/gåsgränd i gamla stan? Har inte varit där sedan... ehm... sedan... jättelänge. Det var/är dock aningen litet för en forumsöl möjligen, så vi skulle ta upp nästan alla bord :gremlaugh:

Sjätte tunnan verkar vara något liknande. Jag tycker det verkar trevligt och har inte alls något emot att pinna dit på nästa forumsöl. Inte ens om ölpriserna är på gränsen till oheliga för studenter (tänkte ju lägga ner pluggskiten(TM) snart så får ta och vänja mig). :gremsmirk:

Storuggla

Champion
Vart är bärsen? :O

Var är bärsen? Priserna på det? Och deras köttgryta upprepar sig i texten. Ah well, det verkar corny nog för oss... :gremlaugh:

Storuggla, värmer te i en strumpa

Hjalle

Swashbuckler
Re: Förslag på ställe nästa gång! Kolla länken!

Well, jag kommer ändå inte in där (är under 18 år), men det har talats ganska friskt om krogen på olika lajvfproum. Kan rekommendera den! :gremsmile: Och kyckling fylld med kött, rotfrukter och annat krafs är skitgott, den vill jag verkligen lovorda!

-Hjalle, som i sin hyllning går efter mammas likartade koncept.