Nekromanti Forumsöl Stockholm! Again!

Troberg

Sinister eater
Re: Stockholm, schmockholm

Varför händer allt i Fjollträsk för? Det är förbaskat orättvist! Tänk på mig som är hemma och diskar när ni njuter av era kalla alkoholdrycker era elakingar.
Instämmer. Som ren protest kommer jag att sätta mig i min källare och knäcka pilsner och ha min egen forumsöl nu!

(Wow, det är enkelt att hitta anledningar att ta en pilsner!)

En sidofråga som är i utkanten av ämnet: Är det någon som vet var man kan få tag på sån där tunn aluminiumplåt som ölburkar är gjorda av? Behöver lite större bitar än vad man kan klippa ur en burk.

Dimfrost

Special Circumstances

Det kan väl inte vara omöjligt att gå ut och ta några öl någon gång här i Linköping också? I och för sig, ingen kommer säkert orka fixa något innan Yassilus fyller 18, men möjligheten finns väl där...

/Dimfrost

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Virtuellt deltagande

Om du har en sån där festlig ny videomobil som de annonserar om nu, kan du delta virtuellt om du ringer min festliga nya videomobil som de annonserar om nu... :gremlaugh:

M.

Troberg

Sinister eater
Re: Virtuellt deltagande

Om du har en sån där festlig ny videomobil som de annonserar om nu, kan du delta virtuellt om du ringer min festliga nya videomobil som de annonserar om nu...
Näpp, jag har en liten Samsung som bara duger till att ringa med och som bas för underliga raggningsrepliker.

chrull

Stockholm Kartell

"tycker du den här mobilen är liten?"
"jaaa?"
"kom med in på toaletten så ska du få se på något RIKTIGT litet!"

Men det här är så OT och dåligt av mig att jag tveksamt klickar på "Fortsätt"

Troberg

Sinister eater

Men det här är så OT och dåligt av mig att jag tveksamt klickar på "Fortsätt"
Tja, eftersom en moderator föregår med gott exempel så kan jag väl fortsätta...

"tycker du den här mobilen är liten?"
"jaaa?"
"kom med in på toaletten så ska du få se på något RIKTIGT litet!"
Nej, det är bättre än så. Den har en funktion för att hålla rätt på mens-cykel (för två personer dessutom...). Om man berättar om den funktionen och de verkar nyfikna så kan man peka på telefonens antenn och säga "Jo, man tar alltså den här proben...".

Misstänker dock att det inte funkar något vidare.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"I och för sig, ingen kommer säkert orka fixa något innan Yassilus fyller 18, men möjligheten finns väl där..."

Och när kan det tänkas inträffa?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Låt protokollet visa ...

… att jag kom upp i tid för att fylla mina söner med havregrynsgröt och sedan skicka dem till Romme Alpin.

Eksem

Champion
Re: Låt protokollet visa ...

Och att jag kom upp i tid att nyttja tiden i tvättstugan! På det hela taget den lugnaste forumölen hittils, tack och lov. Det har varit litet tungt på sistone :gremwink:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vitulv kvicknar till

Och inser att det var hårt igår. Varför inser man inte att det är bättre att åka hem klockan tolv när man är lite halvberusad än gå hem till Storuggla och sova på soffan efter ytterligare tre timmars ölhävning? Jag och Storuggla gick från Pub Anchor till Hornstull och åt hamburgare med bearnaissesås. Sedan sov vi.

Det var tungt i morse. Men jag kan avslöja att en viss herr Storuggla hade det tyngre än mig... mycket tyngre :gremgrin:

Tack för igår grabbar. Det var som vanligt mycket trevligt.

/Vulf

Gardener

Champion
Gardener kvicknar snart till (förhoppningsvis)

Vem var det som lurade iväg mig på Anchor? Vem var det som sa att Hotell Nils var bättre än sista tåget hem? Min kropp önskar banka på dessa personer.

Själv vet jag naturligtvis bättre och tackar för en trevlig kväll, samt ett extra tack till Herr Nils som lät mig sova över och skjutsade mig till Uppsala klockan 9 i morse. Eller just det där med klockan 9 kanske jag inte tackar för egentligen... ;]

Ser redan fram emot nästa forumsöl!

Rickard

Urverk speldesign
En midsommarnattsdröm? [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som nog skulle ha det roligare med forumiter än denne ständiga midsommarfest med sina vänner (börjar bli lite uttjatat efter 5-6 år)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
...att du missade vår 1200-träff på SF?

Typ, sen gick du och la dig igen och jag fick stå ensam på SF... och köpte D&D-prylar. Inte ens Ugglo dök upp! :gremlaugh:

M.