Nekromanti Forumsöl Stockholm

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jajjemän!

Efter diskussion med vår käre Eksem så har vi kommit överens om att det är dags för en ny [color:\\"#FF00FF\\"] forumsöl [/color].

Ni känner till rutinen; samling på [color:\\"blue\\"]Tre Backar[/color] (då jag misstänker att fler än jag har begränsade ekonomiska resurser). Vad sägs om klockan 20:00?

Jag och Jonas har kommit överens om datumet. Fredag nästa vecka (16/4) bär det av till de [color:\\"pink\\"] skära elefanternas [/color] land.

Dragna erfarenheter säger mig att några av oss någonstans runt midnatt väljer att dra vidare. Lämplig lokal för fortsatt firande är Pub Anchor på Sveavägen, men jag tror att vi lämnar det öppet för diskussion under kvällen.

Samurai, Samurai, Samurai Jack - Watch out!

/Vulf

Storuggla

Champion
En Fredag?

Deal! Jag antecknar. Och lägger undan en kasse pengar så att jag kan dricka lite. :gremsmile:

Storuggla, undrar varför det alltid blir sunktrebackar

Eksem

Champion
Klart det ska vara en fredag!

Ty om det är en fredag kommer inga ynkryggar fly undan med billiga ursäkter som jobb och andra dumheter :gremwink:
Och vadå sunktrebackar? Vad föreslår du? Gondolen? :gremwink:

/Jonas, skulle lika gärna kunna sitta på Dovas eller Lionbar om det skulle krävas :gremwink:

Storuggla

Champion
Re: Klart det ska vara en fredag!

"Och vadå sunktrebackar? Vad föreslår du? Gondolen?"

Något på Söööööder, serrö, Sööööder. Där det finns öl och jag kan kräla hem helst. :gremwink:

" /Jonas, skulle lika gärna kunna sitta på Dovas eller Lionbar om det skulle krävas "

Ännu fler Sibirienkrogar!

"Ty om det är en fredag kommer inga ynkryggar fly undan med billiga ursäkter som jobb och andra dumheter"

Förvisso, men de kan komma dragande med "liv", "bio" och "någon petade mig just i näsan, jag borde åka till läkarn och ta några prover tror jag".

Storuggla, inga muskler i armarna

Eksem

Champion
Re: Klart det ska vara en fredag!

"Ännu fler Sibirienkrogar! "

Men jaha, ska det låta så föreslår jag då:
Bottle and Glass
Carmen
Söderkällarn
Söderstopet

Men det är sant som det är sagt, det är kring Fridhemsplan de riktigt häftiga haken finns. Någon som vågar sig till hjärtat av sunkkrogarnas bermudatriangel, Fridhem?

Men Tre Backar är bra. Det är tradition, och det är nära till Pub Anchor sen :gremwink:
Eller för den delen Hot&Company, om man är typen som gillar tjejer med tunga luggar och randiga tröjor (det är man).

Och minns jag inte fel ska de börja ha skinheadfester på Tre Backar snart, kanske lagom till nästa fredag? Och rakade typer som dansar och slåss till ska, oi, soul och gammal rnb brukar bli bra toalettkompisar :gremwink:

"Förvisso, men de kan komma dragande med "liv", "bio" och "någon petade mig just i näsan, jag borde åka till läkarn och ta några prover tror jag"."

Som ung i Stockholm borde du veta att drickandet inte påverkar biobesökandet, för biotid och krogtid är sällan samtidig; att krogbesök är synonymt med liv samt att de enda riktigt godkända ursäkterna är jobb, och heligast av allt, tvättiden.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
I'll be there ...

... to love and comfort you.

Tre Backar är bra. Jag gillar sunkhak. Dessutom är vi ju mer eller mindre stammisar där vid det här laget. Jag gillar att vara stammis.

Fast Dovas är bättre. Jag gillar Dovas. Ölen är billig där. Jag gillar billig öl.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: I'll be there ...

Kanon!

Fast ölen är billig på tre backar också. Varje fall under happy hour. :tekopp:

/Vulf

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Varför inte starta på Anchor med en gång..? *S*

Nåja, jag kommer nog, traditionellt knäoperations-haltande som vanligt. *suck*

Eksem

Champion
Landet? Pfft!

Nej usch, Stockholm ska det vara! :gremtongue:

Nä, men skämt åsido, en snabb koll avslöjade strax över 50 registrerade forumiter med Linköping som hemort, varav flera med ett hyfsat antal inlägg. Det är väl bara att dra igång något, och se om folk vill dyka upp.

Har det blivit några forumöl i andra städer än Stockholm, förresten?

Gardener

Champion
Re: I'll be there ...

Billig öl är bra, billig öl är gott, även om den inte alltid smakar så bra. =]

Storuggla

Champion
Ack, Herr Nils har fått en smäll i melonen! [ANT]

Det enda som skulle förklara hans inlägg annars.

Storuggla, Oh Yes Wyoming

anth

Vetefan
Re: Nej! Kan ni inte hänga med till kyrkan istället!

Bah!
Kyrkan, där har de ju bara rödtjut, jag hatar rödtjut.
Dessutom så smakar ju deras snacks ingenting...

Storuggla

Champion
Re: Landet? Pfft!

"Har det blivit några forumöl i andra städer än Stockholm, förresten?"

Jag har inte sett något om det så... tror inte det. Vilket kan tolkas som att vi är ypperliga planerare eller... ahem, ja... öl.

Storuggla, punschfilmer

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Vilken perfekt idé!

Men vi kan väl för all del toppa den och istället gå till Govindas och dricka youghurt! Kanske avsluta med att gå in till Krsna-templet för lite renande mantras och annat uppbyggligt för både kropp och själ.

Låt oss alla göra slag i saken!