Nekromanti Forumsöl i Norrköping/Linköping?

Cissi

Up to no good.
Vicotnik said:
OK. Pendeln kommer in med mig och Pax från Norrköping till Linköping 17.22 och därifrån tar vi oss (med Vicotnik) till Recca i Ryd. Jag vet dock inte var hon bor någonstans. Jag hittar typ till HG i Ryd. xD
Jag möter er vid bussen som går till ryd.
Hm, jag kommer nog också med tåget, fast från andra hållet, och tänker också åka buss. Och eftersom jag hittar inte bara till HG utan även hem till Recca så kan jag försöka passa in mitt tåg så jag kan möta upp era vilsna själar på stationen och guida er hela vägen hem till Recca.
Hur låter det?

RasmusL

Champion
Blir nog lysande detta!

Recca: Ska jag höra om Linköpingsgänget som arrangerar speldagen den 8/12 vill haka på?

Cissi

Up to no good.
Han said:
Tjavva said:
Hur låter det?
It's a date. När kommer du in?

/Han som ser mer brun ut än på fotot
Jag kommer till stationen 17.12 så jag letar väl reda på Vic då och så möter vi upp er vid tåget.

RasmusL

Champion
Gästlista

Säg till om jag missat någon!

Nyckel: [kommer säkert], [kommer troligen], [still pending]

Recca
!Paxen
Han
Elmrig
Tjavva
Vicotnik
Björn

Jocke

Gurgeh
Marcus
Christian
Tilda
Nicke
Linköpingsgänget #1
Linköpingsgänget #2
Linköpingsgänget #3

RasmusL

Champion
Tjavva said:
Han said:
Tjavva said:
Hur låter det?

Jag kommer till stationen 17.12 så jag letar väl reda på Vic då och så möter vi upp er vid tåget.
Jaha, jag som trodde vi skulle ha fest och så går ni på date, trist stil...

Cissi

Up to no good.
Elmrig said:
Tjavva said:
Han said:
Tjavva said:
Hur låter det?

Jaha, jag som trodde vi skulle ha fest och så går ni på date, trist stil...
What? NI får inte forum-skoja med mig. Jag hajar inte tugget och blir ledsen och förvirrad...

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tjavva said:
Han said:
Tjavva said:
Hur låter det?

Jag kommer in med fjärrbussarna och kan möta er vid bussen till ryd. Jag kommer bära svart rock och hat.

Recca

Femme Fatale
Vicotnik said:
Tjavva said:
Han said:
Tjavva said:
Hur låter det?

Jag kommer in med fjärrbussarna och kan möta er vid bussen till ryd. Jag kommer bära svart rock och hat.
Vad för hatt? Vad är det för färg på den?

RasmusL

Champion
Tjavva said:
What? NI får inte forum-skoja med mig. Jag hajar inte tugget och blir ledsen och förvirrad...
Rickard bad mig iaf ställa iordning blommor och choklad...

Välkommen till forumtugget :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Elmrig said:
Rickard bad mig iaf ställa iordning blommor och choklad...
Ja, någonting ska vi väl äta?

/Han som gillar schweiz-holländska restauranger (och för att vara seriös - jag har träffat Vicotnik så vi vet hur den andre ser ut)

Rickard

Urverk speldesign
Såhär tänkte jag.

- Anlända till Linköping.
- Köpa en pizza i Ryd. Antagligen äta den i pizzerian eller ta med den till Recca. Om Recca inte vill äta ensam, så kan hon möta upp oss i Rydpizzerian?
- Spela lite spel medan vi väntar på de andra som dyker upp. Jag tänkte ta med mig följande rollspel:
:: This Is Pulp. Pulpaction i bästa Tintin/Indiana Jones-stuk som utmanar spelarna. Tar 60-90 minuter att köra.
:: Bad Family. Dysfunktionell animerad familj i stil med Simpsons och Family Guy. Tar runt 60 minuter att köra.
:: Thrice. Taktiskt stridssystem där spelarna kommer att börja diskutera. Tar slut när man känner för det. 30-120 minuter, typ.
:: The Shadows of the Trees. Sword and sorcery. Tar runt fyra timmar att köra.

Alla spel är förberedelselösa och kräver i princip ingen förkunskap. Reglerna blir förklarade medan vi spelar. Jag funderade på att ta med mig Fia med hutt också, men jag tar bara med cider så jag har inget att fylla upp shotmarkörerna med.

Jag har Vicotniks nummer sedan tidigare. Tjavva och Vicotnik kan väl skicka sina nummer till varandra.

/Han som har gjort This Is Pulp och Thrice