Nekromanti Forumsflytt

anth

Vetefan
Halloj forumiter!
Jag slänger bara ut den här tråden för vi har lovat att förvarna en vecka i förväg inför forumsflytten.
Om Spidde och Lupus har tid flyttar vi till vår nya server den 8-9 november. Tyvärr vet vi inte med 100 % säkerhet om de har tid ännu, men ska vi vänta tills vi vet med 100 % säkerhet är det mindre än en vecka kvar... :p

Vico återkommer med exakta detaljer senare i veckan om eventuell flytt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hej.
Någon gång under lördagen den 08 november kommer Spidde och Lupus att stänga ner forumet för backup, flytt och ompekning. Efter flytten kan det ta upp till ett dygn innan era datorer hittar till den nya servern, men förhoppningsvis går det snabbare än så. Denna fördröjning ligger utanför vår kontroll och beror på varje enskild användares internetleverantör. Vår nya server installerades i fredags (31/10) av Spider, Lupus, anth samt Vicotnik. I samband med installationen såg vi över vår dokumentation så att samtliga tekniker ska kunna ominstallera servern vid behov.
Den server som kommer att bli forumets nya hem står hos FS Data. Detta betyder att underhållet av rollspel.nu inte kommer vara beroende av enskilda personer längre.
Du som användare kommer inte att märka någon skillnad efter flytten jämfört med hur det är idag, då vi inte kommer genomföra några ändringar av forumet i sig.

~Teknikgruppen.

Zorbeltuss

Hero
Kan teknikergruppen avslöja vilket ip servern får på irc när flytten är klar, så man inte behöver vänta på sin ISP? Min ISP är dålig nämligen, och jag litar inte på att de ska uppdatera inom en månad.

/Luna Lovegood

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kollar upp det, återkommer då jag har mer info.

Snow

Swashbuckler
Går det inte att ha kvar den gamla apachen (som jag antar att det är) och göra proxy forward (eller vad det nu heter, jag är bara sysadmin wannabe) till nya servern. Själva forumet på gamla servern ska dö.
Den behöver bara stå på någon dag innan alla är över.
Lite extra meck så jag förstår att ni inte prioriterar det

Lupus Maximus

Tekniker
Påminnelse. Forumet flyttar till nya servern om några minuter.

Jag kommer att lägga upp någon form av information på denna adressen om hur man pekar en egen inställning, om man har en DNS leverantör ändringen sker långsamt för.