Nekromanti Forumsglögg

Helmgast
Jag är 08:a för ett tag nu så jag tänkte att vi borde träffas i Stockholmstrakten och göra det bästa man kan göra i december: dricka glögg! Första advent är jag hemma i väst, men andra är jag tillbaka i nollåtteland. Någon som är på glöggidén?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Skitbra idé [ANT]

Glögg är asgott! Första advent kan inte jag heller, men väl någon annan dag borde funka.

Jag föreslår att vi gör det hemma hos Rising.

- Vulf, är alltså på

Troberg

Sinister eater
Re: Skitbra idé [ANT]

Glögg är asgott! Första advent kan inte jag heller, men väl någon annan dag borde funka.
Jag föreslår att vi gör det hemma hos Rising.
Efter att ha sett din tomteavatar så lär det väl definitivt skrämma bort honom från offentliga framträdanden för all framtid...

seinet

Swashbuckler
Why should they have all the fun...

... it should belong to everyone!

Jag utmanar er med att vi kan ha mycket trevligare forumsglögg här i Göteborg, hur många av er kan ställa upp, ifall vi paxar 1:a advent så kan ju till och med Avatarex vara domare då han kan vara med på båda två.

/Seinet Wintermute - Hoppas på mycket spelande samtidigt :gremsmile:

DarkMystic

Swordsman
Re: Why should they have all the fun...

När på dagen, var i göteborg och hur?

/DarkMystic närar varar och hurar mycket

seinet

Swashbuckler
Re: Why should they have all the fun...

Jag skulle föreslå hemma hos mig (då slipper jag gå någonstans), jag bor vid Mariaplan i Göteborg och dit tar man sig med spårvagn nummer 3 och 11, tid kan vi väl säga runt 17-tiden på eftermiddagen/kvällen eller skall vi säga tidigare. Hur är en stor fråga, glöggkvällar handlar inte om att bli full, det handlar om att ha trevligt och mysigt i värmen, jag föreslår att folk tar med sig lite spel och dricker man glögg och spelar lite spel, sedan kan de som vill bli fulla och har åldern inne ge sig ut på stan.

Första advent är nu på söndag så svara snabbt så jag har ett humm om hur många som kommer. Jag tror det finns plats för runt 10 forumiter ifall man dukar upp bordet på längden med glugglas och pepparkakor. PM:a mig ifall ni är intresserade, posta inlägg här ifall ni har andra förslag på när, var och hur.

/Seinet Wintermute - Tycker det är på tiden att vi i Göteborg hittar på något roligt för en gång skull

Helmgast
Lokal

Vi behöver nånstans att vara. Nån som har plats? Jag har det inte, en enrummare utan kök duger liksom inte.

Troberg

Sinister eater
Om alla andra ska dricka glögg så...

Finns det intresse för en forumsglögg i dalarna med omnejd?

tdh

Swordsman
Ibland vill man bo i Sthlm... (ANT)

...för glögg är ju så himla gott!

Får dricka i min ensamhet ute vid den vindpinade österlenska kusten.

Troberg

Sinister eater
Sorry, glömde att det är dalarna...

...det är OK att ta med dunken.

(De flesta i dalarna har aldrig hört talas om att man kan dricka något som kommer ur en flaska...)

seinet

Swashbuckler
Föranmälan

Jag ställer krav på er som behagar att dyka upp, ni skall meddela mig ifall ni kommer senast fredag klockan 18.00. Än så länge har ingen sagt att han eller hon skall komma så se till att skicka mig de där PM:en nu snart ifall ni vill äta pepparkakor och dricka glögg.

/Seinet Wintermute - Är förvånad över att det inte finns något intresse för sådant i Göteborgs-trakten

DarkMystic

Swordsman
Re: Föranmälan

Jag kanske e med men det är väldigt lite folk som verkar komma...

/DarkMystic vill inte åka hem till en okänd människa ensam...

seinet

Swashbuckler

Skicka in PM om föranmälan, annars kommer jag inte räkna med dem, blir det färre än 4 personer (inklusive mig själv) så blir det inget alls, så hittills har inte en enda gjort en officiell anmälan att komma.

/Seinet Wintermute - Som för en gång skull fått tummen ur röven och inser att det ändå aldrig är någon idé då ingen ställer upp när man vill göra något roligt

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vilken dag gällde det?

Inte för att det går att vara hos mig... men jag kan nog skrämma upp nån annanstans att vara.

M.

Helmgast
Re: Vilken dag gällde det?

Lördag eller söndag andra advent. Mig spelar det inte så stor roll - bara jag har nånstans att vara och att fler kommer dit.

Så - bestäm åt mig!

Ulfgeir

Swashbuckler

Hade gärna gjort detta, men är alldeles för upptagen. Skall vara domare på lokal bågskyttetävling, och förhoppningsvis även få vara med som deltagare ifall vi har tillräckligt med domare och har plats i ena skjutomgången...

Sedan är problemet att dricker man alkoholhaltig glögg får man ju inte köra bil hem till Borås igen... Och glögg utan alkohol förtar ju tyvärr lite av nöjet med det hela. =^_^= Ja, det finns alkoholfria alternativ som är nästan lika goda.

/Ulfgeir

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Humm...

Alltså... den helgen är väl 4-5 december? Av en ren händelse råkar jag ju befinna mig i Stockholm just den helgen och vara tillgänglig för lite socialt på lördag kväll frammåt 19 eller nåt sådant. Hade hoppats på att få träffa några nördar (och helst rent utav spela lite rollspel) så det här låter ju som nånting gångbart... :gremsmile:

ripperdoc

Myrmidon
Re: Föranmälan [OT]

Som för en gång skull fått tummen ur röven och inser att det ändå aldrig är någon idé då ingen ställer upp när man vill göra något roligt

Kanske för att det inte är så roligt att göra det :gremlaugh: Själv spelar jag hellre rollspel än träffar andra om jag har en lucka i schemat.

/RD