Forumspel: Werewolf, men den andra sorten, lite som Rutland

Andersson

Hero
Bra jobbat gänget! Ni tog ut den där labyrinten som de varulvsbossar ni är! Nu är det dags att fira och vila lite innan vi gör hackslamsor av nästa uppsättning fiender. Jag har köpt storpack salta pinnar och två flak Heineken på OK...

Hallå...?

Var är ni andra...?

Var det inte här vi skulle ha efterfesten?

Problem 1

Sidd

”Bybo”
Det funkade ju strålande när så många samarbetade för att lösa ett av problemen tillsammans👍
Föreslår att vi fortsätter i den andan och gör gemensam sak i största mån för att ordentligt sätta stopp för buset.
Låt oss komma överens om ett av problemen vi tar oss an istället för att sprida ut krafterna.

Kanske om nån har nåt som är till nackdel för operationen (såsom tex evig otur😇) så bör just den möjligtvis hålla sig borta för vad de övriga försöker fixa.

Landa i ett gemensamt problem nu flocken🙏👹

obak

Hero
image2.jpg

Obak är inte så ledsen, han hade ju redan tre ögon, han måste bara komma ihåg hur man öppnade det tredje!

Han beger sig på jakt på Olivia Carlsson "Ett tomt öga ser igenom ett tomt hjärta" säger Obak. Han hörde det i Babylon 5 och har äntligen chansen att säga det!

3

Gerkub

Gelékub
2. Jag följer också med och jagar Anna Andersson, tror det kan vara bra om vi delar upp oss lite. Och VAL har en poäng, vi kanske kan få henne på vår sida?

Sidd

”Bybo”
Bra jobbat gänget! Ni tog ut den där labyrinten som de varulvsbossar ni är! Nu är det dags att fira och vila lite innan vi gör hackslamsor av nästa uppsättning fiender. Jag har köpt storpack salta pinnar och två flak Heineken på OK...

Hallå...?

Var är ni andra...?

Var det inte här vi skulle ha efterfesten?

Problem 1
”Problem” 1:
Sidd bangar inte en inbjudan.
Hörde jag smaskandet av sakta pinnar…?
Efterfest!
Efterfest!
Efterfest!

God45

#PrayersForBahakan
Med enorm coordination lurar ni Anna Andersson och Olivia Carlsson att slåss. Så precis när Olivia ska mörda ett student kollektiv kommer en brinnande machete flygande och träffar henne genom armen. Den falska varulven och jägaren hackar loss på varandra tills Carlsson faller. Anna Andersson är strimlad, hennes arm är bruten på tre ställen, men hon lever. Sedan mördar ni henne allihopa. (Alla inblandade får visdom)

Sidd och Andersson (varulven) festar med era allierade i andevärlden och hedrar er seger över Den Omöjliga Triangeln! Alla i septet får ära!

(Ni är nära vinst kriterium 3. Om Allt-Är-Spikar får mer ära blir han en legendarisk Rank 6 varulv. Händer detta vinner ni spelet).

Vad gör ni nu?
1: Ivan Axelsson har varit på er maktplats och… och.. SKITIT PÅ DEN! Bajs, faktiskt bajs! På er heliga maktplats! MÖRDA HONOM!

2: Wolf Borg, rollspelet ni skrivit. Har gett upphov till en super populär Actual Play på nätet. Men spelledaren, Göran Mattson, är en wyrm kultist som försöker korrumpera publiken genom vad han kallar ”Matsson effekten”. Våld vore för uppenbart här, men ni kan skapa en skandal så att han slutar vara populär!

3: En bortbyting som ställer till problem ungefär vart 20e år har dykt upp igen. Birgitta ”Bitte” Gunnarsen är välsignad av den stora guden Pan så att hon är osårbar. Bara någon som festar hårdare än henne kan skada henne. Hon håller på att förstöra många lovande unga liv genom att locka dem till dekadens och hedonism. Någon måste stoppa henne… Genom att besegra henne i en dryckestävling!

Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Med enorm coordination lurar ni Anna Andersson och Olivia Carlsson att slåss. Så precis när Olivia ska mörda ett student kollektiv kommer en brinnande machete flygande och träffar henne genom armen. Den falska varulven och jägaren hackar loss på varandra tills Carlsson faller. Anna Andersson är strimlad, hennes arm är bruten på tre ställen, men hon lever. Sedan mördar ni henne allihopa. (Alla inblandade får visdom)

Sidd och Andersson (varulven) festar med era allierade i andevärlden och hedrar er seger över Den Omöjliga Triangeln! Alla i septet får ära!

(Ni är nära vinst kriterium 3. Om Allt-Är-Spikar får mer ära blir han en legendarisk Rank 6 varulv. Händer detta vinner ni spelet).

Vad gör ni nu?
1: Ivan Axelsson har varit på er maktplats och… och.. SKITIT PÅ DEN! Bajs, faktiskt bajs! På er heliga maktplats! MÖRDA HONOM!

2: Wolf Borg, rollspelet ni skriver. Har gett upphov till en super populär Actual Play på nätet. Men spelledaren, Göran Mattson, är en wyrm kultist som försöker korrumpera publiken genom vad han kallar ”Matsson effekten”. Våld vore för uppenbart här, men ni kan skapa en skandal så att han slutar vara populär!

3: En bortbyting som ställer till problem ungefär vart 20e år har dykt upp igen. Birgitta ”Bitte” Gunnarsen är välsignad av den stora guden Pan så att hon är osårbar. Bara någon som festar hårdare än henne kan skada henne. Hon håller på att förstöra många lovande unga liv genom att locka dem till dekadens och hedonism. Någon måste stoppa henne… Genom att besegra henne i en dryckestävling!
Jag använder mina ekonomiska tillgångar (som jag tror jag fick för kanske femton rundor sedan) för att betala ryska trollkonton att sprida deepfakes som visar hur Göran siktar på att börja kränga NFT:er till D&D5e

Problem 2!

Cybot

Mest spelbar
Jag har hört att problem 2 och 3 inte kan lösas genom våld. Medans det hade varit intressant att se om detta faktiskt är sant (eller om det är bara att ingen har applicerat tillräckligt med våld) så ger sig Allt-är-Spikar på problem 1, ett problem som definitivt kan lösas med våld.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Problem 2 låter som något för Rut att kika närmare på. Rut, det här är din chans att glänsa! Skicka Rut på problem 2, medan jag själv ägnar tid åt att lära mig teckenspråk.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Rymdhamstern - Theurge
Cyborg
Immun mot gift och radioaktiv strålning
Elektricitetskanon
Gåva: Resa genom trådarna

input: problem 1...
avföring=gödsel...
gödsel+natur=ökad växtkraft...
ökad växtkraft+cannabis sativa+maktplats...
beräknar...
beräknar...

avskriver problem 1...

input: problem 2...
rollspel+utskämning...
beräknar...
beräknar...
fel i kompileringen - onödig redundans...

avskriver problem 2...

input: problem 3...
alkohol+konsumtion=seger...
seger=räddade liv...
alkohol=gift...
gift+immunitet mot gift=räddade liv...
beräknar...
beräknar...
slutsats=maximal utdelning...

initierar partymode.exe

Rymdhamstern pluggar ut sig ur datorn och stänger av den ombyggda luftfuktaren som blåst rök rakt i ansiktet på honom medan surfat och ger sig iväg mot nattklubben Bitte Gunnarsen senaste sågs på för att rädda en hel generation.

De cybernetiska benen låses i sittande läge
De cybernetiska armarna initierar en loop att sänka shot efter shot på ren reflex utan vidare nervinput
En failsafe initieras där armarnas auto-manöver avslutas strax innan dödliga halter blodalkohol, varpå magpumpreflex initieras istället.

Problem 3!

Edit: jag tar mig vissa friheter, men förlitar mig så klart på SLs bedömning i vad som är verklighet och vad som är hashpsykos.

Last edited:

Andersson

Hero
Fin actual play-podd du har Mattsson. Synd om någon skulle råka hacka den och lägga till ett AI-genererat deep fake-avsnitt där "Mattsson" säger saker som förolämpar precis alla lyssnare samtidigt samt antyder att han på regelbunden basis brukar lajva "Sexy Gulag" tillsammans med Putin. Verkligen jättesynd, faktiskt.

Problem 2

Last edited:

obak

Hero
Yeah, typ bajs va, det skall man ju lägga i den biodynamiska mulltoan eller kasta på besökare om man är en apa på skansen...
Men Ivan har en poäng, hade behövt ett utedass i anslutning till kraftplattsen... undrar om Skalar-Banan och Kastar-Bajja har lust att hjälpa mig?

1

Arrikir

Venator
Jag hjälper till med Problem 1, kanske vi kan använda Aktivisterna för att finna den skyldige?

Gerkub

Gelékub
Jag använder mitt kändisskap för att dels hjälpa till att sprida skiten som Tant Ragnar, Rut och Andersson hittar på Göran Mattson, dels starta den konkurrerande Wolf Borg Actual Play-kanalen VARGAVINTER.
Problem 2.
IMG_1194.jpeg

TobiasEkwall

Swordsman
Jag ger mig på problem två! Men deepfakes..? Inte den här ulvens forte.

Bara att lägga sig på lur med sin gamla kamera 24/7 och vänta på att han gör något olämpligt och sen klicka lös