Nekromanti Forumspelsinterface

Simon

Swashbuckler
Jaha, nu är det ju tydligen så att Google Wave håller på att avvecklas. Synd, eftersom det ändå fungerade rätt väl som interface för distansrollspelande. Men nu måste man hitta nåt nytt medium, alltså.

Jag tror jag vet vad jag vill ha, och undrar om det finns. Det ser ut såhär:

Alltså, en löpande, rak tråd för själva spelandet, med möjlighet att aktivera en kommentarstråd i kanten, för regelsnack kopplat till inlägget. På bilden så är kommentarstråden till det översta inlägget kollapsad, för att expanderas igen genom att klicka på den, och den understa är expanderad och redo för ett nytt inlägg.

Finns det här, eller är det lätt att ordna? :gremsmile:

Attachments

Christoffer

It's all pig.
Det ser helt grymt ut. Jag har inget förslag på något som är lämpligt. Själv brukar jag sätta upp eget Vanilla-forum och använda en plugin för tärningar. Sen brukar vi lösa regelsnack och sådant i separata trådar eller i en liten chat som jag dunkat in i vänsterkant.

Men, din lösning ser tjusig ut och jag hoppas någon som är programmeringskunnig antar utmaningen!

Mogger

Hipsteranka
Jag har spelat över blogg och där ser det nästan ut så. Det funkar iaf likadant. Men, jag förstår att det inte är vad du frågar efter.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så. :gremsmile:

anth

Vetefan
Det borde gå.
Jag kan ingenting om ubb-forum som WRNUs forum är gjort i, men själva WRNU (delen med artiklar) är gjort i joomla och där borde det gå.

Simon

Swashbuckler
Men kolla på det här då? Är inte det här smidigt och enkelt och trevligt? (Den bifogade pdfen alltså.)

Attachments