Nekromanti Forumsträff i Linköping

Rickard

Urverk speldesign
Nu när jag är tillbaka i Norrköpingstrakten så vore det kul att haka upp med ett antal forumiter. Och i Linköping med omnejd finns det en hel drös. Så jag tänker föreslå mellandagarna, onsdagen 28:e. Är det någon annan som vet med sig att någon annan dag är perfekt för en hoper forumiter, så kan vi flytta datumet.

Jag tar gärna förslag på en plats där vi kan vara. Det vettigast vore någons lägenhet.

Vad ska vi göra? Tja, det finns väl bara två saker som nördar kan göra? Snacka skit och spela spel..? Kanske speltesta någons grunka, kanske dela (o)intelligenta konversationer över något alkoholaktigt?

/Han som kommer att dyka upp om minst fyra stycken kan

Dimfrost

Special Circumstances
Jag vet inte alls hur mycket (om alls) jag kommer att vara i stan under mellandagarna. Får be att återkomma.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Mellandagarna är inte helt optimalt. Jag är i Stockholm över julen och är nog inte tillbaka till den 28:e.

/tobias

Feuflux

omjonasson.se
Som det ser ut just nu så kommer jag jobba den 28e och har kvällen bokad. Däremot är kvällen den 27e (jobbar den dagen också) väldigt öppen om det är något som skulle kunna fungera.

Annars blir det nog svårt i mellandagarna (allmänt oklart läge just nu).

!Paxen

Swashbuckler
Mellandagarana vettefan, jag planerar inte så långt i tiden.. Preliminärt ja säger jag

Rickard

Urverk speldesign
Någon dag efter nyår istället? Funkar det bättre?

/Han som dock planerat in att vara bakis den första dagen på det nya året

Feuflux

omjonasson.se
Det märks inte att det bor en hel drös forumiter runt Linköping... :gremsmile:

Skulle bli kul om nåt blir av, men det känns som om vi behöver få till lite mer intresse innan det går att spika nåt datum.

Kommer att tänka på nån gång för 5(eller nåt) år sedan när Fogge (Kalmar då) var i stan för nåt sverok-jox och vi skulle styra upp nån liten träff och det slutade med att jag och Han (Norrköping då) dök upp. En inföding. Vi suger.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Feuflux said:
Kommer att tänka på nån gång för 5(eller nåt) år sedan när Fogge (Kalmar då) var i stan för nåt sverok-jox och vi skulle styra upp nån liten träff och det slutade med att jag och Han (Norrköping då) dök upp. En inföding. Vi suger.
Nå, vi har ju emellanåt haft rätt välbesökta forumträffar också, så då och då har vi även ägt.

För min del har jag lite svårt att planera in saker överlag, speciellt runt helgerna, men skulle ni råka spika något och jag har möjlighet att komma dyker jag gärna upp.

Rickard

Urverk speldesign
Martin Ackerfors said:
Nå, vi har ju emellanåt haft rätt välbesökta forumträffar också, så då och då har vi även ägt.
Ja, precis. Det är ju en bunte spelare som bor i trakten. TKullander i Norrköping och Recca skulle jag vilja träffa också. Kullander och jag har ju en gemensam kompis. Jag borde kunna hämta upp folk i Norrköping för att ta dem till Linköping.

/Han som vet att Dragons Den brukar ha spelmöten på universitetet eller HG så vi skulle även kunna försöka tajma in en träff när de spelar

Feuflux

omjonasson.se
Ackerfors said:
Försökte mest provocera fram lite svar i tråden. :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Ok, efter nyår.

Tid: onsdagen 4:e.

Plats: okänd (förslag önskas)

/Han som också tycker att det hade varit kul att få träffa Ram

!Paxen

Swashbuckler
Såvitt jag vet så kan jag.. Förhopningsvis så avskräcker det inte folk från att komma

Ram

Skev
Det skulle varit trevligt, men nästa vecka är fortfarande en del i julens förpliktelser. Kusiner skall träffas, mormödrar kramas, morbröder samtalas med och allt övrigt där tillhörande.

//Ram - som för övrigt tycker att det skulle vara spännande att träffa Han också.

Unfair

Hero
Om någon göteborgare kan erbjuda lift så kanske jag kan komma, har inte något för mig direkt. Men att bussa/åka tåg över halva -A ja inte riktigt- Sverige är jag inte så pigg på (eller har råd med).

Men det är en kul idé! Önskar bara att Linköping vore lite närmare.

!Paxen

Swashbuckler
Han said:
Ok, efter nyår.

Tid: onsdagen 4:e.

Plats: okänd (förslag önskas)

/Han som också tycker att det hade varit kul att få träffa Ram
Som det ser ut så kommer det ju inte att hända något. Om det mot förmodan finns intresse, så har jag inget problem att ta mig till Linköping, så länge jag vet i god tid. I annat fall så får det bli planering längre fram

Rickard

Urverk speldesign
DefCon är nu i helgen, men det kostar 200 spänn och är mest för figurspelare. Jag har försökt kolla upp när Dragons Den har spelkvällar men deras sida ligger nere och brorsan svarar inte på telefon, så jag får be att få återkomma.

Har för mig att de spelar måndagar och torsdagar.

/Han som inte kommer att ge upp, men som tycker det är dåligt att ingen linköpingsbo kan ge förslag på en plats

Rickard

Urverk speldesign
Wheeler said:
Jag ska på Defcon o spela Flames of war, tittar du förbi så kika in och säg hej!
Vi får se. Eventuellt drar jag mig nedåt till Linkeboda i helgen eller så stannar jag i Norrköping och spelar lite spel.

/Han ska ringa lite telefonsamtal