Nekromanti Forumsträff Norrland

Nightowl

Champion
He ä på hänne vise: nollåttorna har träffar i parti och minut. Jag vet att vi måste träla på ett antal mil för att få ihop lagom många till poker, för att inte tala om ett fotbollslag, men kunde vi inte försöka i alla fall? Eller skall vi ordna något på Nordkon?

Om ni vill göra ett försök föreslår jag Luleå eller Umeå. Luleå är lättare för oss utbygdingar, Umeå för sydröner - kanske till och med någon ångermanlänning vågar sig dit, om det finns några. Vad sägs?

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret
Öh, tänker du KOMMA till NordKon?

I sådana fall är det nog dags att anmäla sig, fortfortfort.

Vad gäller din idé i övrigt: jag skulle såklart föredra om en eventuell träff hölls i Luleå, men om vi ska dra några människor så bör vi nog satsa på Umeå. Såvitt jag vet så är jag och Elin de enda lulebor som är någotsånär aktiva på forumet. Umeåbor finns det några fler av.

Nightowl

Champion
Jo *uttalat med indrag av luft*

Förrexten, det krävs fingerräkning eller flera sidors bläddrande för att fatta när NordKon ÄR på sidan för konventet...

Men... skall vi säga att vi HAR en forumträff Nordkon?

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Jo *uttalat med indrag av luft*

Men... skall vi säga att vi HAR en forumträff Nordkon?

Tja, det är väl inget som hindrar oss. Jag kommer att vara där. Elin också, antar jag, och det sägs att Arvidos kommer upp. Han erkände nyss för mig att han har planer på att besöka Luleå Allhelgona. Herr_Balderk sade sig däremot ha förhinder. Vad gäller övriga norrländska forumiter vet jag varken det ena eller det andra, men blir vi tillräckligt många så kan vi nog dubba det till "inofficiell forumsträff".

Förresten, om du har abstinens och inte har ngt emot att besöka Luleå över helgen, så är du välkommen till föreningen Tärningen Avgörs Interna konvent nu till helgen. Du har fortfarande en dag på dig att anmäla dig, och det är helt gratis för alla som vill vara med och brukar vara rätt skoj. Just den här omgången har väl kanske lite mindre att erbjuda än vad som brukar vara fallet, men vi håller det oftare än så.

Nightowl

Champion
Re: Jo *uttalat med indrag av luft*

Jag ligger efter i flextid och måste bygga upp lite av den i september - så jag får nog avböja helgen.

Vi får väl pusha för NordKon.

NORDKON!

NORDKON!

etc.

Erik

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Pitepalt'n

Vad gäller din idé i övrigt: jag skulle såklart föredra om en eventuell träff hölls i Luleå, men om vi ska dra några människor så bör vi nog satsa på Umeå. Såvitt jag vet så är jag och Elin de enda lulebor som är någotsånär aktiva på forumet. Umeåbor finns det några fler av.
Jag skulle ju också tycka det vore lite läckert med något i Lule. Det är lite närmare för en annan också minst sagt. Inte för att jag är nån stor wrnu-profil som drar besökare som du Dnalor... men ändå. :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Va?!

"Han erkände nyss för mig att han har planer på att besöka Luleå Allhelgona"
Jag skrev att jag funderade på det och när jag skriver att jag "funderar" så brukar det aldrig bli av om ingen tar och rycker tag i mig.. (Hehe, Yassilus kan nog komma oroas över detta då jag sagt till honom att jag kanske kan ge ett bidrag till julkalendern)

Nåväl.. Det skulle vara kul att komma upp och träffa er.. Den enda anledningen jag har just nu för att komma på konventet är faktiskt bara för att träffa er.. Vi få se hur det blir med studier och pengar.. Antagligen så dyker jag inte upp..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte anmält sig till DanCon av samma anledning

Man Mountainman

Storsvagåret
Haha

Tja, i min värld är "ha planer på" detsamma som "fundera på". Det kanske jag är ensam om. :gremtongue:

Okej, trist. Det vore kul att träffas.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Men...?

(Hehe, Yassilus kan nog komma oroas över detta då jag sagt till honom att jag kanske kan ge ett bidrag till julkalendern)

*känner sig oroad*

w176

Förlorad dotter
Re: Öh, tänker du KOMMA till NordKon?

Jag aktiv i forumen? Höh...

Jar är bara kanalare numera med undantag av mitt guest appernce under kamoanjen. Fast har lite plander på att göra comeback här.

DeBracy

You go girl! :D [ANT]

Klart du ska göra lite comeback. Vi behöver alla norrlänningar vi kan få till nästa års riksdag...! :gremgrin:

På tal om ingenting förresten... har du nån kolla på hur det kommer fungera i praktiken med drop-in spelledare Dnalle? :gremwink:

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: You go girl! :D [ANT]

har du nån kolla på hur det kommer fungera i praktiken med drop-in spelledare Dnalle?

Tja, vi har ett gäng spelrum lediga, så jag antar att det kommer att fungera så att en villig spelledare drar ihop ett gäng villiga spelare och spelleder något i ett av de rummen.

Förresten, ska du vara med? Då är det bäst att du anmäler dig, nununu!

DeBracy

Mjooo...

Det ska jag väl. Så jag ska ta och anmäla mig... men jag är inte helt överväldigad av utbudet bland rollspelen måste jag säga. :gremtongue: Inte så att det är dåligt men det var inte så mycket som lockade tyvärr. Vi får väl se vad det blir...

Kladdar nog in mig som drop-in spelledare på nåt pass också om det går bra i helgen eller så. :gremwink: