Nekromanti Forumträff i Lund

Johan K

Gammal & dryg
Okay...
Efter har läst lite i rollspels-forumet så tänkte jag slänga ut idéen om en forumträff här i Lund.
Det verkar ju finnas ett litet intresse för det iaf.
Frågan är var vi ska vara & när.. Om jag får föreslå så kanske vi kan träffas på stadsbiblioteket, eller nått sådant. vilken tid kansek vi kan lösa när vi vet var vi vi kan vara...

/ Johan K, som funderar på att sova eller nått anant konstruktivt..... :gremtongue:

Insignia

Swashbuckler
Ett påpekande (OT)

"Rollspelsforumet kanske är ett bättre forum för denna tråden, det är nog fler som läser där."

Man ska inte göra inlägg på fel forum bara för att fler läser det. Bara för att påpeka det uppenbara. :zeppelinare:

Tidigare forumträffar har väl tagits upp där? (ANT

Detta är vad jag har fått för mig iaf. Annars skulle jag ju självklart inte skrivit så.

Mvh Victor Palm...

...Ursäktar sig.

Storuggla

Champion
Re: Tidigare forumträffar har väl tagits upp där?

Nix pix pärontrix. Iallafall 08träffarna har annonserats på detta forum och i ett fall på kontakannosforumet har jag för mig, men aldrig på rollspelsforumet. För en träff har inget med rollspel att göra, bara med nördar :gremwink:

Storuggla, diggar inte partons nya

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Tidigare forumträffar har väl tagits upp där? (ANT

De flesta har tagits upp här. I vart fall, hur omfattande ska forumträffen vara?

Ymir

Liten kantbaron
Jag är fetpå. Återstår bara att hitta till stadsbiblioteket, men det vore väl tragiskt om jag inte gjorde det vid det här laget. Å andra sidan, det är så det går när man pluggar vid Ideon och aldrig sätter foten i centrum.

- Ymir, är fetpå.

Johan K

Gammal & dryg
Okay, LYSTRING !!!

Mmkay !
På förslag dag & tid från mig....
Vad sägs om lördagen den 22/11 kl 13:00 i/utanför stadsbiblioteken i Lund.
Hur låter detta ?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Okay, LYSTRING !!!

Jo, det låter okej, då jag i sista minuten hindrats från att åka på filmfestivalen i Stockholm på grund av att den person som skulle ordna bland annat bostad drabbats av influensan måste jag ha något att kanalisera min förvantan inför helgen på. Så jag kommer dit, om det blir då. Hoppas det blir fler än förra gången.

Staffan

Myrmidon
Öster om Clemenstorget [ANT]

Jag har för mig att nästan alla stadsbusslinjer går förbi där också.

Muggas

Hero
Inte helt omöjligt för mig... jag känner ju inte en jäkel på forumet (förutom ett fåtal av mina vänner som gjort 2 inlägg på 3 år ungefär...). En fråga bara, till er som varit på forumsträffar, vad brukar ni hitta på?

Troberg

Sinister eater
En fråga bara, till er som varit på forumsträffar, vad brukar ni hitta på?
Tja, traditionen är väl att utnyttja newbien sexuellt, stjäla hans kläder och kedja fast honom på en buss med tillräckligt mycket resa betald för att han ska bli sittande där en vecka.

Eller så brukar de snacka och spela.

Muggas

Hero
Re: Forumträffstjofräs

Citat Yass:
Jag hade i vilket fall otroligt roligt och jag hoppas att alla rollspelare är så trevliga som Walium, Feuflux, Gurgeh, Han och Dimfrost.

Är du trevlig? Det har jag aldrig märkt... :gremgrin:

Till skillnad från många andra så gillar jag McDonalds. Och att skrämma småungar förstås... :gremwink:

Muggas

Hero
Tur att jag tränar shooto och lyftning då. Vi får väl se vem som kedjar fast vilka ...

Dum fråga av mig. Det är klart att det snackas och spelas (förmodligen det första mest, eftersom det lätt blir så när man inte träffas så ofta...)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Forumträffstjofräs

Att skrämma småungar på McDonalds är en konst som enbart kan fulländas då man är på väg hem från ett lajv och inte har bytt till normala kläder. Även om jag upplever att ungarnas föräldrar blir mer oroliga än ungarna själva.

Johan K

Gammal & dryg
Tja, traditionen är väl att utnyttja newbien sexuellt, stjäla hans kläder och kedja fast honom på en buss med tillräckligt mycket resa betald för att han ska bli sittande där en vecka.
fasen, nu förstörde du ju hemligheten ju... :gremgrin:

När, den enda gången som jag var på forumträff så satt vi & snackade en del rollspel, drack kaffe & avslutade med en kebabb...
Hursomhellst så var det mer än lovligt trevligt att få ett ansikte på de forumiter som man annars bara känner till hanns nick....

Naj... (alla som kommer: läs)

Går bara två och en halv timmar för mig, ska på min kusins födelsedagskalas klockan 16. Aj då... Man skulle inte kunna ta det på en söndag istället? Eller vänta till nästa veckoslut, så hinner folk planera in det bättre. Fördelen med söndag är att ingen gör nåt då :gremsmile:, alltså lär fler kunna komma. Menmen, om det absolut måste vara på lördag så kommer jag i två och en halv timmar.

Nytt förslag:

1) Söndag 23/11 Klockan 13.00 utanför huvudingången till Stadsbiblioteket i Lund. Tyvärr så funkade detta inte för Ymir, så istället lägger jag min röst på förslag två:

2) Söndag 30/11 Klockan 13.00 utanför huvudingången till Stadsbiblioteket i Lund.

Mvh Victor Palm

Johan K

Gammal & dryg
heeehuu..

Okay....
För min del, så hoppas jag att vi ses imorgon kl. 13:00 vid biblioteket i Lund !
Fågor, oklarheter & eller nått sådant kan ju pm:as till mig, eller nått sådant i natt...

/ Johan K, som nästan sitter & somnar samt är ruggit sugen på träffa wrnu.are...