Nekromanti Forumträff i Lund

seinet

Swashbuckler
Till alla som funderar på att resa långväga till Lund för att springa på forumträff kan jag istället tipsa om kommande 5-årskalaset för siten, som eventuellt kommer hållas i stockholm i samband med Dream Theaters spelning den 22:a Januari, men inget är spikat än.

/Seinet Wintermute - Fick inte en enda av sina frågor publicerade på chatten med Anders och Måns :gremfrown:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: heeehuu..

jag dyker upp i alla fall. Om det inte kommer så många kan ju tillfället alltid användas till att planera ytterligare en forumträff, med längre varsel den här gången. Det här var ju något mestadels spontant.

Ymir

Liten kantbaron

Kom vi inte överens om lördag eller söndag _nästa_ vecka då?
Inte en chans att jag kan imorgon, nämnligen...har några månaders kinesiskastudier att försöka ta poäng i då.

- Ymir, upplyser.

Johan K

Gammal & dryg
Bra ide !

Jaoo, det kan man ju göra ju !!
Ingen dum ide alls ju !

Johan K

Gammal & dryg

Det var förslaget så ja, men tyvärr så jobbbar jag lördag & söndag nästa vecka... :gremfrown:
Så jag tänkte som så att man får passa på att träffa wrnu:are när man kan.

Låter bra! (ANT)

Sånt kanske man hinner med på ett par timmar. Och då så går de andra (som inte kan komma alltså) inte miste om lika mycket.

Mvh Victor Palm

seinet

Swashbuckler

Så jag tänkte som så att man får passa på att träffa wrnu:are när man kan.
Jag kan berätta att det är något stort på gång då, lokal är ännu inte fixad så vi håller lite lågt med det, men det kommer bli toppen!

/Seinet Wintermute

Johan K

Gammal & dryg
Se där ja..

Jag kan berätta att det är något stort på gång då, lokal är ännu inte fixad så vi håller lite lågt med det, men det kommer bli toppen!
Men nu blev jag ju ruggit nyfiken ju !!!
Kan man inte få några teasers så man kan lätta sin nyfikenhet lite... :gremgrin:

seinet

Swashbuckler
Re: Se där ja..

Det enda jag kan avslöja är att det rör sig om en riktigt stor sak som förhoppningsvis berör flera svenska speltidningar, spelbutiker och speltillverkare.

/Seinet Wintermute - Hoppas att folk blir riktigt nyfikna nu

Muggas

Hero
Innan jag kollade din info lite närmare, så trodde jag defintitivt att du var Stockholmare, p g a din Arne-avatar... :gremwink:

Antar att man inte hinner förbereda och genomföra ngt avancerat spel på en forumsträff som varar en dag. Ska vara om den varar över en helg då. Förresten (igen), var hålls forumsträffarna? Brukar det vara mycket olika forumiter som träffas beroende på var forumsträffen äger rum?

Johan K

Gammal & dryg
Meeeen......

/Seinet Wintermute - Hoppas att folk blir riktigt nyfikna nu
Om man säger såhär, jag var nyfiken förut... Nuså sitter jag här & stuttsar av ren nyfikenhet ju !!
Vill ju veta vad detta är !! :gremgrin:

/ Johan K, som använde de gröna Graemlisarna för 1:a gången

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vad som görs på forumträffen beror på hur mycket folk det är där, i stor grad. Kommer det många kan det bli att två olika aktiviteter får hållas samtidigt. Plats har definitivt att göra med hur många som kommer, Stockholm får fler besökare än Umeå. Det finns en befintig lokal för figurspel i Lund, och om allt klaffar kan den användas för forumträffen.