Nekromanti Forumträff i Umeå: Återkomsten.

seinet

Swashbuckler
Min tanke är att det kan bli svårt att organisera ett gemensamt rollspelande för över 20 personer, det är i sådana fall bättre med små sällskapsspel där en omgång tar max 20 minuter

/Seinet Wintermute - Lyssnar på Maritza Horn

seinet

Swashbuckler
Re: Forumträff i Umeå: Resa dit

Förresten, är vi 6 pers från GBG kan vi "köpa" en liggkupé för oss själva, detta kostar 2900 (knappt 500 per person). Jag vet i alla fall att det är jag och Arvidos.

Jag tror att vi kan göra som så att vi bokar hela kupén så kan folk hoppa på på vägen också (ifall det inte är ett direkttåg). Låter det som en bra idé?

/Seinet Wintermute - Skall sova snart

Sodivra

Champion
Jo

Det är ju precis det jag vill, men det verkar ju inte finnas folk nog. Ingen som har anmält sig intresserad, iallafall.
Sedan så är ju också frågan ifall man fortfarande får 25 år eller mindre-rabbatt på en hel kupé, men det måste man ju få.. (Kan ju bli krångel ifall inte alla är 25 eller mindre, men det inträffar nog inte.)

Vore grymt schysst med en kupé full med rollspelare till vettigt pris annars! Jag hade tänkt sänka mig till att ligga i en sovsäck i en sittplats, ont om pengar. :gremsmile:

Så höj rösten nu, ni som ligger på linjen mellan Göteborg och Umeå! (Vansinnigt kul att du kunde åka med förresten! :gremsmile: )

seinet

Swashbuckler
Re: Jo

Saken är väl det att man hyr kupén som en biljett? Alltså att det är resa och sovplats för 6 pers?

/Seinet Wintermute - Har bara åkt tåg till Fjollträsk och då med SJ på dagen

Sodivra

Champion
Ja? Antar det.

Fast det vore ju lite fånigt ifall en hel kupé blir 30% billigare ifall själva köparen är under 25. :gremsmile: Äh, det står inget om det på sidan, så jag får väl helt enkelt utgå från att ifall alla är under 25 så blir det 30% rabatt.

seinet

Swashbuckler
Re: Ja? Antar det.

Ungdomar t o m 25 år samt studerande med CSN-, SFS- eller MECENAT-kort har 30% rabatt på komfortklasserna Sittplats, Liggplats och Sovplats.

Det är alltså inte 30% rabatt på "Hel sovkupé"

Men jag undrar fortfarande ifall man kan plocka upp folk på resans gång.

/Seinet Wintermute - SKALL sova snart

Gardener

Champion

Vore bra om nån kunde ringa och kolla det, och ifall tåget går via uppsala, för isåfall kan jag hoppa på här.

seinet

Swashbuckler

Precis, kan kanske ringa och kolla det imorgon... ifall någon annan vill kolla upp det så posta ett inlägg här i tråden. Vi vill ju inte ha tråkigt på resan!

/Seinet Wintermute - Skall sova nu

Sodivra

Champion
Turning tides:

Det är alltså inte 30% rabatt på "Hel sovkupé"
Damn. Isåfall kan vi lika gärna boka varsin plats, det blir ändå billigare så. Ifall vi bokar samtidigt så får vi ju automatiskt plats bredvid varandra.
Fast jag funderar ändå på att åka upp en dag tidigare i sittplats..

Men jag undrar fortfarande ifall man kan plocka upp folk på resans gång.
Det låter ju helt självklart. Vi har en kupé bokad från Göteborg till Umeå. Då är det väl vår sak om det sitter folk i den hela tiden eller inte. :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Eller spel som Junta där ett spel kan ta några timmar :gremwink:

Förresten? Borde ni inte sätta upp en stor rubrik på förstasidan om forumträffen? Om man gör det så kanske fler umeåbor får upp ögonen för den? Eller sätter ett låst inlägg i de spelspecifika forumen? Men det kanske redan är gjort? sätt ett på rollspel också för den delen... Och makande, hänger en del umebor på de två också som jag inte sett på annat håll...

/Balderk, gillar långkörare

Balderk

Swashbuckler
Re: Inget på lördag eller söndag? [NT]

Tycker jag också att det borde vara!

En hel helg vore ju toppen! och då kanske de som reser hit från södern får lite mer valuta för sina pengar?

/Balderk

seinet

Swashbuckler
Re: Inget på lördag eller söndag? [NT]

Inget officiellt på lördag eller söndag, men de som vill kan ju bo kvar lite på vandrarhemmet eller var de nu bor och hänga lite i björkarnas stad (tror jag Umeå kallas va). Lokalen är inte bokad andra dagar.

/Seinet Wintermute - Skall dega idag

seinet

Swashbuckler
Fetingreklam är påväg, behöver bara lite mer info från lokalbokaren och sådant.

/Seinet Wintermute - Kom på att han skulle kolla upp priserna med Tågkompaniet nu

Sodivra

Champion
Mer om vad man kan göra i Umeå:

Jag tänkte drälla i Umeå någon dag också, någon som har några tips på vad man kan förete sig? Det blir lite tjatigt att titta på björkarna, gissar jag.

Finns det någon forumist som vill erbjuda natthärberge? Okej, kanske inte blir nödvändigt, kanske rent av blir olämpligt och klumpigt, men kan vara bra att veta när jag vill göra det här till en billig resa.

Mutantstaden kanske inte är en så dålig idé ändå, kom jag på. Ifall jag ägnar Söndagen åt det så borde det vara nog med tid, och ni kanske är attraherade av den idén? Kom igen folk, svara! (Och då ignorerar jag det faktum att jag redan har för mycket att göra. :gremgrin:)

w176

Förlorad dotter
Spel!

Inte kan väl etts pelforum ha en träff utan att det finns några spel inblandade! Rent ideologiskt vore det helt förkastligt! Själv kommer jag nog släpa med mig mitt otympliga abalonebräde om jag inte hittar något bra substitut.

Ropen skalla mer spel åt alla!

/Elin lider av spelabstinens efter attinte ha spelat något sedan februarig och dessutom har fått ställa in alla möjliga speltillfällen sedan dess (2 inplanerade konvent, 2 lajv och ett lan)

Gardener

Champion
Jag lär väl ta med några av mina små ickesamlarkortspel som de flesta brukar gå ganska snabbt att spela.

Annars kan det väl vara ide att prova något av de spel som lagts ut här på sidan och forumet också.

Jag skulle inte heller ha något emot att provspela Tribes, så det kan jag ta med mig. Det är nåt sorts brädrollspel där man spelar medlemmar i en hunter/gatherer-tribe, en sorts simulation av ett litet förhistoriskt samhälle som verkar riktigt ball.