Nekromanti Forumträff i Umeå: Återkomsten.

Balderk

Swashbuckler
Re: Inget på lördag eller söndag? [NT]

Inget officiellt på lördag eller söndag, men de som vill kan ju bo kvar lite på vandrarhemmet eller var de nu bor och hänga lite i björkarnas stad (tror jag Umeå kallas va). Lokalen är inte bokad andra dagar.
Okej, då fattar jag... Ja, om någon har lust att spelleda lite rollspel finns det nog plats hemma hos mig (Fast föräldrarna är väl hemma också, men vi klarar oss vanligen ändå :gremsmile: ) på lördagen... Får inte plats med allt för många dock (Inklusive mig 8 pers )...

/Balderk, erbjuder

Azagthoth

Myrmidon
Jag vill spela det där Fluxx (tror jag det heter), så ta gärna med dig det. Jag önskar mig det i födelsedagspresent också (fyller inte förrän 25 maj men försöka duger...).

Azagthoth

Myrmidon
Re: Inget på lördag eller söndag? [NT]

Alltså, den tredje maj är en lördag. Då är lokalen bokad. För övrigt så ansågs jag knasig när jag försökte boka en lokal på en lördag. Officiellt så går det inte, inte söndagar heller. Så vi fick lura systemet. Söndagen kan salen alltså stå till förfogande för de som så önskar.

Sodivra

Champion
Wow, det har ju jag..

Så det behöver du inte ta med dig, Gardener. :gremgrin: <-Duktig.
Tribes har jag spelat, rätt läckert men skulle nog må bra av lite husregler, tror jag. Eller åtminstone tävlingsinriktade spelare, när jag spelade det så handlade det mest bara om att ragga honor/hanar och inte så mycket om lagskrivande och sånt kul.

Gardener

Champion
Flux är helt underbart och något jag alltid tar med mig på konvent och dylikt. Missade det på ett konvent en gång och det saknades verkligen. Mag*Blast och Chez Geek är två andra höjdare som också brukar följa med.

Sodivra

Champion
Tja.. Azagthoth?

..Närifrån är lokalen bokad, och när kommer du att vara där? (Antar att det är du som låser upp) Själv kommer jag vara där redan dagen innan, så jag kan befinna mig där.. tja.. Tidigt.

Häftigt om du dök upp, du bor ju i andra ändan av landet.

Azagthoth

Myrmidon
Re: Tja.. Azagthoth?

Hela dagen är lokalen bokad. Jag har väntat på en lämplig tid från er, och har efterfrågat saken på redaktionsforumet (det ANDRA redaktionsforumet) men inte fått något svar. Inte för tidigt väl? Lokalen öppnar tio, vi träffas halv för att gå igenom smådetaljer och dylikt?

Sodivra

Champion

Okej, det funkar väl. Fast tågkompaniets tåg som kommer söderifrån anländer vid sjutiden, och det är väl då de flesta kommer. Vore nog bra om vi hade någonstans som de kunde ta vägen då.

seinet

Swashbuckler

Vi kan ju ägna tiden att leta efter var vi skall vara :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Skall till Malmö i helgen och spela vattenpolomatcher

Azagthoth

Myrmidon

Oj, det var tidigt. Skall vi säga att ni orienterar er till universitetet så möter jag upp klockan 0800 då?

sockerpappan

Veteran
Hmmm..
Har inte varit inne på detta forum förut men blev å andra sida intresserad av denna träff av rollspelare i staden där jag bor. Är med i en liten kamrat förening i umeå plus att jag har ett antal saker från olika konvent att spelleda om det skulle vara så att intresse finns. Skall förövrigt spelleda "Ur afgrunden" på LinCon och skulle vilja speltesta det innan så om det är några som inte skall på LinCon och vill spela skräck så hör av er. Dock max fem pers.

Sedan har vi, föreningen, även en bunt brädspel som borde vara möjliga att dra till universitetet, nämligen: carcassone, robo rally, bonanza, castle, illuminati. Personligen är det roligare med rollspel men det är kanske något brädspel som intresserar?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Mer om vad man kan göra i Umeå:

Halloj! Jag bor inte i Umeå och ska tyvärr inte på forumträffen men jag kom precis hem därifrån efter en tio-veckors kurs.

Jag kan rekommendera ett besök på Collectors Point. Det är en mycket trevlig liten butik som har det mesta i rollspel-/brädspel-/kortspelsväg. Dessutom har de spelkvällar på måndagar, onsdagar och söndagar.

Bredvid Scandic Hotel Plaza ligger hårdrockshaket Rock Side som serverar god mat, god öl och trevlig hårdrock.

Man kan också gå och fika med Azagthoth och titta på när han äter kladdkaka. Fiket heter Mekka och regerar.

/Niklas

Azagthoth

Myrmidon

Man kan också gå och fika med Azagthoth och titta på när han äter kladdkaka.

Att se på när någon annan äter kladdkaka måste vara en av de sämre sakerna man kan göra i Umeå... Men som sagt, det finns en del att göra om man nu skulle tröttna på själva träffen. För de som är i stan över helgen är Collectors Point en vettig idé på söndagen.

Sorgebesked

Tyvärr kommer inte Finlands stolthet Den Svarta Dvärgen att medverka under forumsträffen som skulle hållas nära honom. Ty Svarta Dvärgens girighet har försvunnit all världens väg och alla hans pengar har gått till berusande drycker som behövs för att bedöva vardagen i det militära :gremwink:
Att träffen endast var en dag var inte nog för att hälften av den återstående delen av ekonomin skuylle ryka.

Hursomhelst önskar jag er lycka till på träffen och hoppas att ni får en grymt rolig träff.

/BD, som är lite sorgsen

Balderk

Swashbuckler

Fast på söndagar har de väl knappast öppet? För de som lirar figurspel så borde man ta en titt förbi på Fantasia också (Oj vad jag har hängt där i mina figursspelsdagar :gremsmile: )... Mycket bra butik som också finns i Helsingborg nu... Fantasia ligger bredvid Rock Side och bakom viktoria gallerian som ligger på torget i Umeå...

/Balderk

Sodivra

Champion
Söndag och söndag.. + Fett (i bemärkelsen "stort") arrangemang

Jag hade faktiskt tänkt komma på fredag..
Fast det kanske vore värt att stanna på söndag också? Lite spel, sådär? Vem är sugen på Mutantstaden? NÅGON? Ni måste säga till, annars skiter jag i det.. :gremsmile: