Nekromanti forumträff...

chrull

Stockholm Kartell
öhm.. har ingen aning om när den var men det verkar som om folk hade trevligt... men kan ni inte placera den lite mer centralt i landet :o) STHLM är bra..

Nåja... nästa gång kan det väl meddelas lite tidigare... det kostar pengar att besöka göteborg... dessutom tar det tid... och med höstens releaseplaner så har jag varken tid eller pengar, iaf inbte för att göra en göteborgsresa på så kort varsel...

chrull

seinet

Swashbuckler
Re: 1 vecka!

Även jag måste säga att sättet det meddelades på var helt fel, Trädgårdsmästaren & Co. måste kanske till och med meddela sina (regelbundna) besökare via epost.
Åtminstånde så kan dom ju lägga till lite i bilden längst upp på sidan ("CODEX - www.rollspel.nu"-bilden) t.ex en länk (som är stor) där det står "Forumträff" eller någon i den stilen.

/Seinet - Trött och utmattad efter arbetspasset /images/icons/tongue.gif (det var ändå ganska tunna tidningar idag /images/icons/smile.gif).

P.S
<font size="3">Rädda smilisarna!</font>
<font size="1" color="646464">Dom är roliga</font>
D.S

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com

chrull

Stockholm Kartell
Givetvis... men nästa gång kanske man kan få lite mer tid så man kanske kan skrapa ihop lite pengar till en biljett... jag har inte en sådär 500 spänn att lägga på resor... inte bara sådär... särskilt inte med allt som man bara MÅSTE ha den här hösten...

chrull

chrull

Stockholm Kartell
1 vecka ja...

Hmmm jag vet inte riktigt hur gammal du är, om du jobbar eller pluggar... eller så...

Men jag går tredje året på gymnasiet och fick för cirka 2 veckor sedan mitt första studiebidrag...

Jag hade inget sommarjobb och har klarat sommaren med en budget på en sisådär 500 spänn...

Jag har dessutom levt utan vinterjacka i två år så jag tyckte att det var dags att skaffa mig en sån...

En vecka är alldeles för lite för mig att skrapa ihop 1300-500 kr till tågresan... Och om man kunde ha bokat biljetterna 10 dagar innan hade det antagligen gått på halva det priset...

ja... då kanske du förstår...
Sen att den var på fredag klockan 17 gör det inte lättare... jag hade behövt ta tåget härifrån som går 11:42.. då hade inte jag BÖRJAT skolan än...

Nåja... så har jag det... dessutom var det ett spelmöte bokat för ifredags... :o)

chrull - ville också vara där...

Sereg_UBBT

Swashbuckler
GBG Metroplex!

Jag bor iofs i Göteborg. Och jobbar ca 300 meter ifrån Neogames kontor...

Men jag kan ju hålla med dig. Bor man i någon liten håla är kanske en veckas förvarning inte så mycket...

Sir Foilan

Hero
Re: 1 vecka räcker inte!

En forumträff måste, för långväga besökare, planeras en bit i förväg. Pengar måste läggas undan. Det blir en del styrande för dylika resor. Logi kanske måste fixas oxå.

/Sir Foilan

Gardener

Champion

Det skickades ut ett nyhetsbrev där det bland annat stod om forumträffen och det var tänkt att alla på forumet skulle få det mailet, men jag klantade mig och missade att skicka iväg det, så det var bara Codex prenumeranter som fick det.

Att meddela det stort på förstasidan och att det omnämns i forumet tycker jag räcker, kan man inte ta till sig informationen mer än så utan att man måste få den matad till sig så tycker jag att man är lite väl lat.

Till nästa gång kommer vi dock försöka meddela kanske redan en månad i förväg för att sedan ha en påminnelse senare. Vi kommer nog också lägga träffen på en lördag, vart någonstans den kommer vara eller när är dock inte bestämt ännu.

Det var mycket trevligt att tala med er personligen och jag ser fram emot en ny träff med fler besökare!

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

chrull

Stockholm Kartell
Re: GBG Metroplex!

Hmmm det är ju nu du som bor i en liten håla... Men det spelar ingen roll var man bor så länge det är lite restid...

chrull

chrull

Stockholm Kartell

Det låter jätte trevligt tycker jag... Men försök få ut det minst en månad innan... då bör man ha gått om tid... Och det skulle ju vara bra om det lades lite mer centralt i sverig... så så många som möjligt får så liten restid som möjligt...

chrull

darkmoor

Veteran
Tycker att man borde lägga den i Umeå =). Skämt åsido så är väl Stockholm bäst. Eftersom att ska man nånstans när man bor som jag så måste man ändå via just Stockholm.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)

Hobert

Warrior
Och nu har ju redan Göreborg fått ha sitt möte.

Heh. Stavade Göteborg fel utan att märka det, men säger man inte "gör" där (görbra osv.)? I så fall blev det ju en passande felstavning :)

[Hobert]<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hobert on 2000-10-09 09:15.</EM></FONT></P>

Discordian

Swordsman
Jag tror att det göteborgska ordet du menar brukar transkriberas som "gôr", men jag kan ha fel. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Sodivra

Champion
Nästa träff

Om nästa träff ska vara i Stockholm, kan det läggas i anknytning med StocKon? (Så får man TVÅ anledningar att göra EN resa /images/icons/wink.gif) Eller kanske ett litet mini-konvent för forumbesökarna. Kan inte du leda lite Västmark då, Krille? (Aaah sluta slåss, jag fjäskar inte, jag kan aldrig spela det annars...)

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.

Helio

Veteran
Goa gubbar i Götet

En hårt pressad familjeförsörjare föredrar Göteborg.
Dessutom har Neogames/Codex sin (trevliga) lokal där.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Goa gubbar i Götet

*småler*

Har det slagit dig att vi som gillar denna plats i cyberkosmos inte alla är boende i Göteborgstrakten? *ler bredare*

Jag instämmer med flera andra röster. Placera nästa träff i annan ort och del av Svedala (typ Linköping, Skövde, Stockholm, Gävle, Kiruna), vi får välan sprida gracerna...

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast