Nekromanti Forumträff???

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Skåningar samlen eder! OT

Jag säger bara såhär, en katt tar en lång promenad runt en gås... i alla fall en vuxen gås.

Har fem katter själv å lever nära det ställe på Smara där de hade två gäss.... Stor stadig hankatt tyckte det var otäcka fåglar!!!

Och gäss muckar aldrig gräl, de bara käbblar om vem som ska få den största biten. /images/icons/laugh.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Och gäss muckar aldrig gräl, de bara käbblar om vem som ska få den största biten. "

Rättelse: är det honor med i bilden och det är våra gäss vi snackar om så blir det bråk. Gäss slåss genom att bita fast sig vid halsen på varandra och dunka på varandra med sina vingar. På vingarna har de förhårdnader som gör att det kan göra rätt ont att få ett vingslag i skallen(talar av erfarenhet). Oftast står resten av flocken runt om kombatanterna i en cirkel och hejar på.

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Skåningar samlen eder! OT X OT

Av just samma anledning som engelska fåniga texter är så mycket bättre än svenska dito så är din hembyggds ton något så fånigt oerotiskt medans en tjomme från Stockholm kan tycka det vara rena paradiset. Det du har nära dig är så tråkigt, det som långt borta är är exotiskt...

Om jag skulle se en så stor anhopning av gäss så vet jag en runder människa som skulle springa åt andra hållet.... och det ovanligt fort för någon så feter och oviger.

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Låter trevligt

Förvisso finns det knöligheter med att vara bosatt utomlands... *flinar och funderar på utomlands när det gäller internet?*

Men jag ber att få rätta dig, frågan stod om vi inte en liten krets av forumkretsen ska försöka samla folk som bor nära och ha en liten träff utöver de officiella möten som pgr. av ekonomi för de ypperliga människor som står bakom forumen inte sker så snart vi vill....

Fast kul nog vore det om alla kunde komma ändå, till inofficiella möten... eller?

Eva Florén

Swashbuckler

Gräl = muntligen skälla på varandra utan att slå.
Käbbla = skälla på varandra och försöka sno åt sig bästa biten (slå bita och hugga ingår i de kroppsliga åtgärderna)

Vad jag egentligen tänkte på var att oftast i djurens värld så backar en svag individ undan en stark och diskuterar inte saken vidare. I gässens fall anser dem sig nog vara jämnbördiga och därför strid tills den svagare (minst anpassade) viker undan. När det gäller mucka gräl så gör vi människor en annan sak, oavsett om vi tror vi kan slå den andre så djävlas vi tills det uppstår ett råkurr... undrar om det har något med apan i oss att göra????

Nåja, detta är långt ifrån forummöte i alla fall.... *ler*

walium

Ganska töntig, faktiskt

"och även en liten skånepåg skulle jag kunna tänka mig.... "

Inte då. Som ägare av den magiska blå overallen, den fruktansvärda domedagskvasten och de brutala gröna gummistövlarna går jag säker. Dessutom så har jag ju alltid mitt berömda stridsvrål, kryddat med diverse svordomar att ta till om det verkligen skulle krisa sig. Ett tips dock: vänd dem inte ryggen för då biter de dig i rumpan och det mina vänner gör verkligen ont./images/icons/laugh.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Som sagt, vem är inte feg och vem bor inte ute på vischan??? "

Ingen aning, men det är iallafall honom/henne som jag letar efter./images/icons/smile.gif

Eva Florén

Swashbuckler

Det är frågan... eller vänta nu...
Letar du efter
En eller ett par modiga människor
Som bor i staden??????

Varför då bo på sidan om och vara feg??? Då lär du aldrig hitta dem...

*funderar högt*
Och hur kan du spela rollspel över huvudtaget????

Eva Florén

Swashbuckler

Har ni stridsgäss eller...

Fast det är skillnad mellan två gäss och en skock på över fyra, för att inte tala om hundratalen. Herreminje, undrar vad ett gäng inbrottstjuvar skulle säga om den bevakningen.... Jag skulle i alla fall tveka mer än en gång........

walium

Ganska töntig, faktiskt

Okej, okej. Jag nöjer mig med ett par modiga, ansvarstagande personer som inte nödvändigtvis behöver bo i staden(även om jag tror att det är mer sannolikt att man får ihop ett gäng om man träffas i Helsingborg än om man träffas i Teckomantorp).

Jag vet iallafall två personer till som är med på forumet och bor nära mig, men det blir lite futtigt med bara tre personer, eller hur?

"Varför då bo på sidan om och vara feg??? Då lär du aldrig hitta dem...

*funderar högt*
Och hur kan du spela rollspel över huvudtaget???? "

Jag kanske bara spelar fega rollpersoner alternativt jag är en modig rollspelare men en fegis när det gäller att organisera större saker.

walium

Ganska töntig, faktiskt

Som alla flockdjur antar jag att de hetsar upp varandra och blir agressivare som grupp än som enskilda par. Dessutom är våra skånegäss som ras något större och agressivare än den genomsnittliga gåsen. Vi har andra, betydligt mesigare gäss också. Sedan är det en naturlig instinkt att försöka skydda sin avkomma(i det här fallet ägg) ifrån rovdjur och annat löst folk./images/icons/smile.gif

Eva Florén

Swashbuckler

Sant... mycket sant... Det där med Helsingborg och det och det är just därför jag har som basförslag ett mindre möte i Uppsala eller Stockholm för egen del. Tror inte det blir så stor uppslutning i Norrtälje och i Smara kan jag ju konstatera antalet rollspelare vara för litet.... typ 2...

Tre kan å andra sidan vara kul att träffa om man inte redan känner dem.....

Vad det gäller mod och sånt så var det inte riktigt det jag tänkte på utan snarare om hur man ute på vischan hittar folk att spela med.... vårat gäng är ursprungligen från förort till Stockholm och där är inte problemet så stort och sedan har resterna av gänget hållit ihop, men hur hittade du någon att spela med?

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Vad det gäller mod och sånt så var det inte riktigt det jag tänkte på utan snarare om hur man ute på vischan hittar folk att spela med.... vårat gäng är ursprungligen från förort till Stockholm och där är inte problemet så stort och sedan har resterna av gänget hållit ihop, men hur hittade du någon att spela med?"

Skolan, likt de flesta andra. Träffade ett gäng i mellanstadiet som jag hållit ihop med sedan dess. Sedan så hittade jag ytterligare några på gymnasiet. Så nu är jag medlem i en ganska så stor grupp. 7-9 medlemmar som jag oftast spelar med och ungefär lika många till som jag har kontakt med. Så jag har mitt på det torra.

Johan K

Gammal & dryg
Låter ju kanonkul !!

Jag håller med dig att det vore kanonskoj att träffas "IRL", det blir ju lite trevligare när man vet vem som sitter bakom nicknamet !!

Johan K

Gammal & dryg
Vaddå ??

Det är väll inga problem att ta sig ner hit till skåne. Det är ju i princip raka spåret, bara att hoppa på tåget till malmö & vipps så är man nere i detta härliga landskap !!/images/icons/wink.gif

Rising

Vila i frid
Rising tycker till...

Det låter ju jättekul. Grejen är väl mest den att sådana här "get togethers" sällan funkar som de är tänkta.

Antingen håller man ett superseriöst möte i någorlunda fungerande lokaler varpå det tillkommer en massa ekonomi och tjafs. Endast de allra största forumrävarna kommer, de lär sig känna varandra jätteväl, sedan sitter de och håller med varandra på forumets diskussioner och nytillkomna grisodlare känner sig helt utskärmade. Dålig lösning, alltså. Jag har för mig att många gamla svenska chattar fungerade så. ZTV texempel för länge sedan...

Eller så håller man små kravlösa möten bara. Kanske till och med i en lokal som luktar svett. :^)

Då kan alla komma, ett helt gäng med folk kommer och man säger lixom "ja, det är jag som är Rising. Jaha, du är Xonyzcx...(?) Hmm, va? Om jag har glömt alla våra diskussioner?! He he, (gulp) naturligtvis inte! Det är ju du ju, min gamla kompis Zenozcx! Va? "Xonyzcx" ja, jo men det var ju det ja sade, ju... he heee.... (svett svett)" osv och sedan undrar man vad man egentligen skall göra. Någon blir besviken för att man ser töntig ut i verkligheten (händer mig alltid) och sedan... tja, säger några (som är kompisar sedan tidigare) att de ska gå på krogen och frågar om man vill följa med, varpå man säger att man är maltallergiker och måste hem och mata guldfiskarna och gå upp tidigt morgonen därpå för att ens mormor är döende, eller liknande.

Jag skulle tycka det vore skitkul att träffas irl med de flesta på det här forumet, men jag vill inte bara träffa höjdarna som skrivit tusen inlägg eller fler, och jag vill inte att det skall vara så mycket förväntningar bakom mötet att man går dit och sedan blir besviken för att alla ändå bara umgås med deras kompisar de har i verkliga livet.

Hur man skall finna en lösning på denna svåra ekvation ligger milsvida utanför min kunskapshorisont, men så är jag också en social katastrof som inte ens skulle kunna arrangera en lyckad grisfest om jag så hette Bacon i efternamn. (vilken rutten liknelse)

Nå, det var mina tankar. De som inte vill träffa mig i verkliga livet vet nu alltså hur man enklast håller mig borta. :^)

Hi hi.
/Rising
som bara svammlar

Storuggla

Champion
Re: Rising tycker till...

Då kan alla komma, ett helt gäng med folk kommer och man säger lixom "ja, det är jag som är Rising. Jaha, du är Xonyzcx...(?) Hmm, va? Om jag har glömt alla våra diskussioner?! He he, (gulp) naturligtvis inte! Det är ju du ju, min gamla kompis Zenozcx! Va? "Xonyzcx" ja, jo men det var ju det ja sade, ju... he heee.... (svett svett)"

Ahaaa! Det är därför det luktar svett på Absolut Spel! Plötslig insikt!

Storuggla, kunskapare