Fotbollstrådar lär ju inte höra till vanligheten här på forumet så en sådan lär man ju inte missa.
1. Frankrike vinner vår grupp. Domenech är borta och ur vägen, och han var väl ändå det största problemet 2010. Visst för att Anelka var lite stökig och så, men eftersom mitt kungsblå hjärta gillar Anelka så tänker jag inte kasta några sumprunkande ord över honom.
2. England fixar så klart biffen. Mindre press än "vanligt", ingen Rooney från start, men de har J.T och det bör ju räcka för avancemang. Sen finns det ju en hel del kvalitet i det laget. Troligen ser de sig själva som mästare redan, men längre än till kvarten går de inte.
3. Sverige. Vi har Ibra och det räcker ju inte. Backlinjen är skakig och J.Olsson föredrar då jag 9 dagar av 10 framför Granen, men det tycks inte Hamren göra? Det blågula hjärtat får väl hoppas lite att det skall gå åt pipan för England/Frankrike, men det räcker ju inte det heller.
4. Ukraina. Värdnation, men mer än så är dom ju inte. Såg matchen mot Turkarna här om kvällen och dom var inte speciellt imponerande. Shevchenko gjorde ju lixom sitt i Milan och det måste ju vara 10 år sedan? Minns hans seasjour i Chelsea som ett svart hål..
Ser att många tippar på Tyskarna som segrare och där håller jag med. Dom är ju "alltid" med lixom, men i år känns dom riktigt heta.
Spanien skall väl inte heller förkastas och jag lyfter ett hejande finger, och vill påstå att Torres kommer att hänga in ett gäng med kassar. Torres har ju mest vilat sig i form..
Polackerna är mitt skrällgäng..
Sen för de intresserade kör vi (i Söderhamn) ett litet mini-tips med en hunka i insats. Intresserade kan skicka mig ett PM så får ni ett mail med ett formulär.
Tippa 1X2 + resultat i gruppspelsmatcherna. Inte svårare än så. Dock lite tidsbrist. Vill ha in tipsen innan kvällningen 17.00...