Nekromanti foto & blixt = fan heller!

solvebring

Superhero
Nej, inte fotoblixt, utan Anders Blixt.
Jag har många gånger undrat: Hur ser den mytomspunne spelmakaren ut egentligen?

Jag har då aldrig sett Anders Blixt på bild, aldrig...
- Vem är du egentligen, Anders?! :gremwink:

Så fort jag kommer att tänka på Anders Blixt så ser jag alltid samma bild. En gondica-aktig figur med prydliga fanjunkar-mustascher:

Man har någon gång sett de flesta av spelmakarna vi har, på någon slags bild. Vanligen i Fenix, på hemsidor, här på WRNU etc.
Blixt är dock den man jag aldrig sett, men som jag alltid velat veta hur han ser ut.
Varför?
Jag vet inte riktigt...
Men jag antar för att han i mina ungdoms år var bland mina idoler, och idag är en stor rpg-förebild för mig. Så det har väl automatiskt alltid funnits en undran för hur en person jag sett upp så mycket till ser ut.

Många utav er tycker nog säkert att jag är helt sjuk i huvudet nu, och ni har dessutom stött på honom på flera konvent, kanske.
Då vill jag försvara mig med den mänskliga faktorn:
Vi vill "avslöja" allt, vet hur det fungerar, ser ut o.s.v.
Som en bra författare. Diggar man alla dennes verk ja, snart sitter man där och läser om författaren också, för man vill ju veta vem denne är. Man måste få veta.

Därför skapade jag helt enkelt den här tråden, för jag tror att Anders antingen kommer att släppa en bild eller komma med avslöjandet att han inte vill synas på bild alls...
Kanske, säger mitt huvud, kanske kommer man komma fram till att nästan ingen vet hur han ser ut, utom just rollspelarna av the old school times, och han kommer inte yttra ett knyst i eller om denna tråd...

Ja, Anders tycker nog att jag fått honom om bakfoten, eller att jag är skvatt galen, men jag har fått lite känsla av att du Anders är lite av en rollspels-fantom? :gremwink:

I wanna' know who you are, mr Blixt! :gremgrin: :gremwink: :kaffe:

Storuggla

Champion
Tira! På SSK visade sig Blixt-Anders! Och Hellzon fotade!

Jag kan påpeka att första gången jag mötte Anders Blixt tyckte jag att han var lite längre än jag väntat mig. Han hade också en mustasch som inte alls såg ut som Kaiser Wilhelm i mangatappning. Men han var en trevlig prick.

Storuggla, its like the bigfoot

solvebring

Superhero
Okej, jo, han var nog större byggd än vad jag trott. Trodde han skulle vara lite kortare och mer smalt byggd.
Synd att man inte kunde se så mycket dock...

solvebring

Superhero
Oj, där ser man. En bild på Anders, dock undrar jag när den är ifrån?
...Eftersom den är svartvit och eftersom det inte riktigt ser ut som samma person som från bilden som Storuggla tipsade om. Vore kul att få se ett aktuellt porträtt på honom också.

Organ

Out of time, out of mind
Eftersom den är svartvit och eftersom det inte riktigt ser ut som samma person som från bilden som Storuggla tipsade om. Vore kul att få se ett aktuellt porträtt på honom också.
Han ser ut ungefär sådär idag också, fast senast jag såg honom, SSK2007, så hade han skippat snorbromsen.

/Anders

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Bildålder

En bild på Anders, dock undrar jag när den är ifrån?
Eftersom intervjun är från 2001 kan man anta att bilden är ungefär lika gammal.

/tobias

Saxifrage

Hero
Pst!

Via den här pdf-länken kan du hitta ett aktuellt foto, och dessutom en intervju. Eftersom jag redan tidigare länkat till artikeln hoppas jag att Mekanurg inte misstycker (om så är fallet ber jag om ursäkt och anmäler mig själv till närmsta moderator).