Nekromanti Fotoutmaningen 2013

Johan K

Gammal & dryg
Hej & välkommen till återuppförandet Fotoutmaningen här på WRNU.
För er som undrar vad detta är så är det en lättsam "tävling" i att fota, det är inga fina priser i potten. Förutom då publikens jubel & den fina äran att bestämma nästa tema.

Eftersom jag har längst skägg, så tänker jag vara så fräck att bestämma temat för denna gång.
Temat för denna utmaning är: Fotspår
Utmaningen avslutas söndagen den 22 februari klockan 18:00

Lite riktlinjer också:
* Man har 1 vecka på sig att ta ett foto, efter det att man dragit igång det hela.

* 1 bild per deltagare, men får fota hur många bilder som helst för att nå bilden som man gillar..

* Vinnaren får bestämma nästa tema, vid delat vinst så vinner den som lämnade in först..

* Röstning pågår i 2 dagar

* Inga större förändringar av bilden, utan den skall vara så långt som möjligt i sitt orginalutförande. Troberg förklarade ganska bra där i tråden,s om återfinns lite längre ner här...

& nu den viktigaste punkten:
* Ha´kul, det här är inte en strid på liv & död Utan en enligt mig kul grej som alla kan var med på, oavsett vilket kamerautrustning man har.

Johan K

Gammal & dryg
Inlämnin avslutat & nu börjar röstningen.

Hej på er!
Ursäkta att jag skriver lite sent, men det var lite sent med tåg + annat meck...

Men iaf, tack till er som har lämnat in bidrag!!
Nu är det bara för oss & resten av folket här på WRNU att rösta. Man skrver så enkelt som säghär i topic-raden: Röst Den man vill rösta på* (NT)
Vi har tills på tisdag klockan 18:00 att rösta fram vår näste idékläckare på utmaningen.

/ Johan K, som är lätt sliten

Ymir

Liten kantbaron
Röst Möller [med kommentar]

Jag tycker Johan Ks bild har fantastiskt fint ljus, och Rymdhamsters är underbart kreativ, men Möllers känns för mig som den mysigaste och fluffigaste tolkningen av temat och jag gillar det.

Johan K

Gammal & dryg
Vi har en vinnare & det är närmare bestämmt Ymir!!

Grattis Ymir till vinsten!!
Förutom folkets jubel & den stora äran att vinna, så får du äran att bestämma nästa tema på Fotoutmaningen!!

Tack till alla som var med & lämnade fina bidrag

/ Johan K, som gör hatten av för Ymir

Ymir

Liten kantbaron
Tema vecka 2

Tack så jättemycket :gremblush:, men ni inser att det här innebär att temat bara kan bli ett?

Allt blir bättre med apor.

Denna utmaning avslutas torsdagen den 5:e, klockan 18 kinesisk tid.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Tema vecka 2

Shit, det var en utmaning!!
En fundering bara, vad tror du att du startar denna nya utmaning i en ny tråd? Så slipper man mecket med att den nya & gamla utmaningen i samma tråd..

Ymir

Liten kantbaron

Shit, det var en utmaning!!
Var kreativ bara så ska det nog gå.

En fundering bara, vad tror du att du startar denna nya utmaning i en ny tråd? Så slipper man mecket med att den nya & gamla utmaningen i samma tråd..
Sure, jag ville inte klogga ned forumet med en miljon fotoutmaningen-trådar bara. Men be my guest, det kvittar mig helt och hållet; vad du tror är bäst blir bra.

Möller

Hubert Hortlax

Medan ni tjafsar har jag mitt bidrag:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Hahaha! Underbart!

Och vad gäller trådar: så jäkla många är vi inte som deltar just nu, vi kan nog klara oss med en tråd ett par veckor =)

Johan K

Gammal & dryg

Sure, jag ville inte klogga ned forumet med en miljon fotoutmaningen-trådar bara. Men be my guest, det kvittar mig helt och hållet; vad du tror är bäst blir bra.
Du har en poäng där! Köper det argumentet om att slippa klogga ner forumet med trådar.
Nu skall jag bara hitta en bra bild till ditt tema..

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Och så blir det lättare att se vad som redan gjorts, om man vill hoppa på under resans gång.

Folk är alldeles för rädda för långa trådar. Nordnordost-podcast-tråden är inne på andra sidan nu, och är en komplett sammanställning med alla avsnitten och diskussionerna som följde på dem.

Johan K

Gammal & dryg
Bidrag Johan K

Hepp!
Här kommer min bild, men temat allt blir bättre med apor.
Själva bilden är, om ni kommer ihåg 3 apor med temat jag ser inte, jag hör inte, jag säger inget. Här är iaf min tolkning av den bilden....