Re: Troende
Jag kan gå med på att mitt resonemang utgår från, lite mera handfasta äventyr.
Jag kan också styrka att i våran verkliga historia så har kyrkor haft våldsamt mycket makt, så pass att man under medeltiden kunde sälja fribrev till adliga, så de slapp helvetet.
Men jag anser fortfarande det är tämligen idiotiskt av Mundanas kyrkor att inte innehålla större mängder av magiker.
Jag kan också erkänna att jag inte läst Gudarnas kamp då det lilla jag läste verkligen borstade mig mothårs.
Så det där med gudomlig intervention vet jag fruktat lite om.
Men det låter som en fruktat tung sak att begära, så jag gissar att det inte är aplicerbart annat än i totalt kaos, som vid extrem torka eller omedelbar ond bråd död alternativt turnering mot någon annan relgion.
Kombinationen av magi och gudomlig... vägledning låter som det koncept som utan diskusion skulle sätta kyrkan på den pedistal många hintar åt att den bör vara.
Varför man ska spela något annat än magiker?
För att börja med andra fördelar.
Liksom i Ad&d, DoD, D&d3.5 så anser jag att den klass/Yrke som i slutet har störst chans att leda sin agenda till Episka slag är den som har tillgång till den arcana eller celestiala delen av världen.
Det är också nu som jag börjar hinta åt var Eon brister.
När man börjar kliva över... erfaren äventyrar nivå, så kommer man till brytpunkten då magiker blir så mycket vettigare.
Tjuven smyger sig in till borgen... Magikern är redan där med sin teleport.
Krigaren möter upp sin ärkefiende och intar läge för strid... Magikern avlossar just där efter den besvärjelse som förvandlar motståndaren till sten.
Handelsmannen försöker fixa till sig en bra deal mot en magiker som höjer hans heder till skyarna....
Krigaren står med sin här och försvarar en stad mot en armé av vandöda.
Alla övriga yrken ger endast en socialfördel i det långa loppet.
Vidare var det några ord om att man som magiker inte var accepterad i samhället.
Då skulle jag be personerna förklara magiskolorna med tämligen bra rykten.
Jag kan gå med på att mitt resonemang utgår från, lite mera handfasta äventyr.
Jag kan också styrka att i våran verkliga historia så har kyrkor haft våldsamt mycket makt, så pass att man under medeltiden kunde sälja fribrev till adliga, så de slapp helvetet.
Men jag anser fortfarande det är tämligen idiotiskt av Mundanas kyrkor att inte innehålla större mängder av magiker.
Jag kan också erkänna att jag inte läst Gudarnas kamp då det lilla jag läste verkligen borstade mig mothårs.
Så det där med gudomlig intervention vet jag fruktat lite om.
Men det låter som en fruktat tung sak att begära, så jag gissar att det inte är aplicerbart annat än i totalt kaos, som vid extrem torka eller omedelbar ond bråd död alternativt turnering mot någon annan relgion.
Kombinationen av magi och gudomlig... vägledning låter som det koncept som utan diskusion skulle sätta kyrkan på den pedistal många hintar åt att den bör vara.
Varför man ska spela något annat än magiker?
För att börja med andra fördelar.
Liksom i Ad&d, DoD, D&d3.5 så anser jag att den klass/Yrke som i slutet har störst chans att leda sin agenda till Episka slag är den som har tillgång till den arcana eller celestiala delen av världen.
Det är också nu som jag börjar hinta åt var Eon brister.
När man börjar kliva över... erfaren äventyrar nivå, så kommer man till brytpunkten då magiker blir så mycket vettigare.
Tjuven smyger sig in till borgen... Magikern är redan där med sin teleport.
Krigaren möter upp sin ärkefiende och intar läge för strid... Magikern avlossar just där efter den besvärjelse som förvandlar motståndaren till sten.
Handelsmannen försöker fixa till sig en bra deal mot en magiker som höjer hans heder till skyarna....
Krigaren står med sin här och försvarar en stad mot en armé av vandöda.
Alla övriga yrken ger endast en socialfördel i det långa loppet.
Vidare var det några ord om att man som magiker inte var accepterad i samhället.
Då skulle jag be personerna förklara magiskolorna med tämligen bra rykten.