I fråga om universa, ja. WHFRPG har jag inte spelat, heller inte läst. Känner dock till Warhammer-världen. Eon är likt neotech som jag HAR spelat, och det systemet skiljer sig från DoD6 ganska mycket. Känner till Eon-universat ganska bra också, det är inte som Dod6.
Fördelarna hos Dod6? relativt få regler, ganska enkelt regelsystem. Jättemysig värld, om man får till den. det känns genuint helt enkelt. inte så standard-fantasy jag trodde först. Det är mer nordisk mytologi med sagoväsen och sådant. Inte så mycket jättestora-boffa-ner-monster (även om det kom några såna med Jorges Bestiarium)
nackdelar? Få och enkla regler. vissa saker är onödigt krångliga innan man fattar dem, tex Stridskapaciteten och det där med SPI och SPI-poäng.
Är man hyfsat ny på rollspelandet (dvs har inte spelat så mycket) skulle jag rekommendera det. Reglerna går snabbt att komma in i, världen är mysig och, det är DOD.
I ditt fall vet jag inte om det skulle vara värt det, med ett spel till om du redan äger tre fantasyspel. Eon tycker många är det bästa fantasyspelet, jag har inte spelat det och har därför ingen åsikt. WHFRPG har jag också hört fler som säger att det är bra än som säger hur hårt det suger. ORK! har jag inte hört talas om.