Nekromanti Fråga angående Mutant: Elysium

Mundo

Myrmidon
Tjena!

Har satt mig ned med Mutant: Elysium och märkte att det saknas en talang. Snabba kommandon, som refereras när officerens unika färdighet Beordra beskrivs.

Som jag förstått det uteblev talangen från spelets slutprodukt, men om jag är intresserad av den, vad gör den då? Att det inte tar en handling att utföra?

Mundo;n258639 said:
Svarstiden där är... Hmm... Inte så snabb, för att säga det milt!
Vafalls! Vi svarar alltid reptilsnabbt. Typ. ;)

Tanken med talangen Snabba kommandon var att en användning av Beordra räknas som en manöver i stället för som en handling.

Mundo

Myrmidon
TomasFriaLigan;n258695 said:
Vafalls! Vi svarar alltid reptilsnabbt. Typ. ;)

Tanken med talangen Snabba kommandon var att en användning av Beordra räknas som en manöver i stället för som en handling.
Fett najs, det var det jag misstänkte! Tackar så mycket!

Följdfråga, hur funkar det om en människa vill ha en PSI mutation... Med MP då tänker jag. Kommer du alltid bara ha ett MP från start (eftersom du rimligtvis bara har en mutation...) Kan mutation snedtända, och utveckla nya mutationer? Kan du då utveckla icke-PSI mutationer?

Tack på förhand!

Mundo;n258699 said:
Fett najs, det var det jag misstänkte! Tackar så mycket!

Följdfråga, hur funkar det om en människa vill ha en PSI mutation... Med MP då tänker jag. Kommer du alltid bara ha ett MP från start (eftersom du rimligtvis bara har en mutation...) Kan mutation snedtända, och utveckla nya mutationer? Kan du då utveckla icke-PSI mutationer?

Tack på förhand!
Du kan snedtända och utveckla nya mutationer enligt reglerna i Mutant: År Noll. Dock skulle jag nog begränsa de nya mutationerna till psi-mutationer. :)