Nekromanti Fråga: Favoritforum

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: I och med att jag inte har något bättre att göra..

"Sen brukar jag ta en sväng runt på de spelspecifika för att se om jag kan hitta någon tråd om strid och stridsregler. Hittar jag någon som inte är en ren regel fråga, brukar jag genast och utan pardon, förpesta tråden med mina egna åsikter."

Tvärtom! Dina väl underbyggda åsikter är alltid välkommna. Det finns en rejäl hög med kunskap på den här sidan. Det är ett rent nöje att läsa de underbara svar man så ofta får.

Legioth

Swordsman
Eftersom alla andra gör det så måste väl jag också skriva ner hela min historia.

In the beginning... Satt jag som en liten fluga på DoD forumet och undrade hur Krille kunde veta så mycket. Men precis som de flesta andra så ville jag vidga mina vyer. Och då sökte jag mig till rollspels och Scifi/fantasy forumen.

Efter att ha insett att det inte heller där finns något extremt spännande sökte jag återigenn lyckani fjärran länder.

Slutligen hittade jag mitt hem, här på rollspel.nu forumet!
Första gången jag tittade in här hamnade jag mitt i en argsint beklagelse över att något form av slagsmål på skräckforumet hade blivit låst. Om jag inte minns helt fel så hade den klassiska frågan angående Vampires klassificering fått vissa personer att ta till personangrepp. Alla var missnöjda och allt var moderaotrernas fel eftersom de hade låst tråden.
Efter en "stund" kom dock parterna överens om att de hade olika åsikter och att deras föräldrar inte var åsnor och sådant.

Efter det har rollspel.nu forumet blivit min personliga favorit, helt enkelt för att de intressanasten diskussionerna sker här. Vem vill sitta på rollspelsforumet och träta angående d20:s förträfflighet då man kan sitta på rollspel.nu forumet och lovprisa det.

Sådeså

DanielSchenström

Swashbuckler
För mig personligen är det jämnt mellan rollspels och rollspelsmakarforumen där många intressanta frågor och svar dyker upp. Skräckforumet är också intressant eftersom det där dyker upp diskussioner kring olika typer av känslor och hur de frammanas. Efter det är det jämnintressant med de övriga. Trots att det spel jag spelat mest över de senaste 15 åren har ett eget forum (D&D) så handlar det nästan uteslutande om den senaste utgåvan som jag inte gillar och därför besöker jag den med samma glädje som dem som tillhör spel jag aldrig spelat.

Sodivra

Champion
Samma här..

Jag kom först till rollspelsmakar-forumet, och gjorde mig hemma.. Suck.. Förr så fick jag helt oprovocerat brev (3 eller 4 gånger) om rollspelsprojekt, pga av mitt deltagande på rollspelsmakarforumet.. /images/icons/frown.gif

Jaja, så fort jag är klar med Västmark-kampanjen, som har segat till lite, så ska jag återta mitt förlorade kungadöme! *hött, hött!* /images/icons/wink.gif

Annars så är rollspels-forumet en favorit, och sedan rävsvans. (När det händer något.)

Rosen

Myrmidon
Uj... Jag brukar titta in på samtliga, men det är rätt stor skillnad på besöksfrekvensen.

Kollas alltid först, om det har dykt upp nåt nytt där: Gondica, Western, Zinescene
Kollas alltid: Rollspel, Rollspelsmakande, SF&Fantasy-kultur
Kollas därefter i mån av tid: DoD, Rävsvans, SFrollspel, Skräckrollspel
Kollas nån gång varannan dag: D&D, Eon, Gemini
Kollas nån gång i veckan: Neotech, Kontaktannons, rollspel.nu

--
Åke

Staffan

Myrmidon
Jag läser i stort sett allt i forumen för D&D, Rollspel, Rävspel, SF-rollspel, sf/fantasy-kultur och rollspel.nu, och tittar in på forumen för DoD, Eon och kontaktannons för att se efter om det har dykt upp något av intresse där. Övriga forum har jag ganska lite intresse av.

Re: *ser sej oroligt omkring*

You bastard! Har du hunnit bli Magiker också! Det var som fan........

Nu är jag avundsjuk............

Nä, ärligt talat så spelar inte rang så stor roll. Det viktiga är att man har roligt tillsammans och är i samklang med kosmos.........

OT-kungen svarar.......

....ok, det finns några OT-kungar, men jag känner att jag är defintitivt en av dom. Mina forumsvanor är som följer;

D&D-forumet( ofta flera ggr om dagen, kanske 4+ ggr/day)
Rollspelsforumet(4+ ggr/day)
DoD-forumet( 3 ggr/day)
Kontaktannons(2 ggr/ vecka)
SF/fantasy-kultur(2 ggr/vecka)
Gondica(2 ggr / månad)
Övriga forum(1 ggr /månad)

Och notera väl att mitt inlägg denna gång är ON topic!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: *ser sej oroligt omkring*

Muahahaha... *host host* Det var ett tag sen. /images/icons/laugh.gif Din tid kommer! /images/icons/kiss.gif

Tyr

Hero
Tja, favoriterna är nog rollspels- och rollspelsmakandeforumen, men jag brukar kolla i de flesta forumen.

Varje dag: DoD, D&D, Eon, Rollspel, Rollspelsmakande och Skräckrollspel
Varannan dag: Neotech och SF- och Fantasy-kultur
En gång per månad: Gemini, Gondica, Kontaktannons, Rävsvans Förlag, Science Fiction-rollspel och www.rollspel.nu forum
En gång (av misstag): Western
Aldrig: Zinescene