Nekromanti Fråga från RiotMinds ...

Sodivra

Champion
Exakt! Håller med fullständigt!

Ett separat bakgrundspapper ska de va! Man ska få PLATS med bakgrunden om man har lite författar-ambitioner.. Västmarks rollformulär har en UTSÖKT lista där man skriver upp år och händelser.. mmmmuuh! Molto benne!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Nerosuferoth

Swordsman
Skippa utrustning, bakgrund och liknande, det skriver man ändå på baksidan.

Nej, det gör man inte. Jag kan absolut inte se poängen med att skrota en massa sektioner för att få en tom(!) baksida som ska fyllas med allehanda oorganiserade kråkfötter. Tummen NER för det förslaget.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É

Rickard

Urverk speldesign
Re: Fråga från RiotMinds ... [lång]

"<EM>Luftigt, men helst på A5. Då kan man skriva ut på ett papper och ha en baksida att kluddra på.</EM>"
Fånigt att svara på sitt egen inlägg men för att förtydliga lite.
När jag menar A5 menar jag att man skriver ut på ett A4 på båda sidor och klipper pappret mitt itu.
Men man kan också "<EM>skriva ut på ett papper</EM>", vika pappret så att det blir ett A5 och sedan ha en baksida (som är vikt inåt) som man kan skriva (kort) bakgrund eller rita ett porträtt på.

"<EM>varför skriva ut när dom man köper är ju snyggare och mer känsla i!!!</EM>"
För att det kommer en tid när alla rollformulär som man köpt tagit slut och man har inte kommit ihåg att köpa nya. Då är det rätt bra att kunna koppla upp sig, gå till <A HREF=http://www.riotmind.com TARGET=new>Riotmind</A>s hemsida, ladda ner ett formulär och skriva ut det.

/[color:green]Han</font color=green> som oftast bruka skriva "forumlär" och "grungedenskaper" när han skriver fort

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Eh, nej ...

A-serien funkar så att om du delar ett A0-ark (1 kvadratmeter i proportionerna 1:1,414) på mitten så får du två A1; delar du ett A1 får du två A2 o.s.v.

B-serien funkar på samma sätt och har samma proportioner, men är något större.

/Dante