DoD Fråga om äventyr för barn och nya karaktärer.

Maskwa

Veteran
Hej
Jag tänkte starta ett spel med mina barn som ä4 10 och 13år. Jag spelar just nu som spelare grundkampanjen i boxen och vill inte köra den då jag inte vill veta vad som händer i min egen kampanj med kompisar.
Jag undrar av färdiga äventyr som är gjorda till Drakar och Demoner 25 som ni tycker är bra för nya rollpersoner och förhållandevis enkla.
Jag har några från Dunderdagar och Lehto. Vill inte ha stadsäventyr utan gärna by/ute i vildmark, tror de skulle uppskatta det mer.
Har ni några tips?

Organ

Out of time, out of mind
Jag har kört Fasornas isberg (Dunderdagar) och det Sjunkande tornet (Snabbstartsreglerna från Fria ligans hemsida) med ett gäng 10-11-åringar och båda fungerade ypperligt.

Rangertheman

Myrmidon
Min erfarenhet är att barn i den åldern tycker allt man spelleder är kul att spela :)

Äventyren från Lehto och Dunderdagar, samt de kortare äventyren från Nordic Skalds/Windheim, fungerar bra, tycker jag. Karavanens hemlighet, som Robin F tipsar om på DoD-discorden är också bra.

Maskwa

Veteran
Min erfarenhet är att barn i den åldern tycker allt man spelleder är kul att spela :)

Äventyren från Lehto och Dunderdagar, samt de kortare äventyren från Nordic Skalds/Windheim, fungerar bra, tycker jag. Karavanens hemlighet, som Robin F tipsar om på DoD-discorden är också bra.
Tack. Lag upp där också. Kanske bättre forum för frågan än här. Men tack för alla svar. ❤