Först vill jag säga att jag tycker att all extra information om alver på Krilles sida är väldigt bra. Jag har saknat den typen av information, något som jag tyckte mycket om i Tiraker. Speciellt angående kläder och smideskonst (allt som behövs nu är lite matlagning och mer alldagliga saker...). Detta får mig inte helt osökt att komma in på alvglas. Det står på sidan att man kan göra en 'bas' till en Visna i alvglas. Innebär det att man kan tillverka visnor helt i alvglas? Och i så fall hur fördelaktigt skulle det vara? Jag har tänkt lite och kommit fram till att brytvärdet borde närma sig om inte vara de 20 som alla andra alvglasprylar i böckerna har. Skadan har jag gissat till från Ob2T6+1 till Ob2T6+2, vikten något över en visna samt allt annat som en vanlig visna (S/I, längd etc.) Jag har tagit skadan från en Zoriánstav och lagt till lite för att jag tyckte att det var episkt. Det som gör skada hos Zoriánstaven borde vara metallskoningen samt vikten, men alvglas är som bekant hårdare (eller kanske segare?) än plåt, och här har vi en solid stav av alvglas och inte bara lite asharisk plåt man har satt på en träpinne, eller hur?... /images/icons/smile.gif
Stämmer detta med er/din vision om alvglaset?
Samt en snabb följdfråga, vad händer med BRYT på en Ishani med alvglasstång, och om den går sönder är det då bladet eller stången som ryker först?
Marcus, som hoppas på en Alver: Förbannelsens folk andra utgåvan med 20 extra sidor om Léaram och alldagliga saker.
Stämmer detta med er/din vision om alvglaset?
Samt en snabb följdfråga, vad händer med BRYT på en Ishani med alvglasstång, och om den går sönder är det då bladet eller stången som ryker först?
Marcus, som hoppas på en Alver: Förbannelsens folk andra utgåvan med 20 extra sidor om Léaram och alldagliga saker.