Pansarsvinet
Veteran
- Joined
- 26 Mar 2014
- Messages
- 73
Gömmer sig säkert någon liknande fråga på forumet, om så ber jag om ursäkt…
Strid och sånt. Jag håller det enkelt:
Vad föredrar ni som spelare á klassiskt Sword & Sorcery?
A) Anfallsslag följt av Försvarsslag.
Spelaren känner att han har sista ordet och har chansen till att försvar sig om motståndarens anfall lyckas.
B) Anfallsslag mot Anfallsslag.
Bäst vinner! Utfallet blir direkt. Spelaren får en chans att prestera, huvud mot huvud, och ha känslan att sätta sig i direkt motstånd i hopp om att få övertag.
C) Endast ett anfallsslag som jämförs med modifierad försvarsfaktor.
Spelaren kan inte göra något utan bara hoppas på att hans karaktärsförmågor och tidigare val av handling ger honom tillräckligt med fördelar för att motståndarens anfall ska misslyckas. Andra sidan sett när det är spelarens tur handlar det om ett tillfredsställande så bra slag som möjligt för att spetsa eller skada motståndaren.
/Oink
Strid och sånt. Jag håller det enkelt:
Vad föredrar ni som spelare á klassiskt Sword & Sorcery?
A) Anfallsslag följt av Försvarsslag.
Spelaren känner att han har sista ordet och har chansen till att försvar sig om motståndarens anfall lyckas.
B) Anfallsslag mot Anfallsslag.
Bäst vinner! Utfallet blir direkt. Spelaren får en chans att prestera, huvud mot huvud, och ha känslan att sätta sig i direkt motstånd i hopp om att få övertag.
C) Endast ett anfallsslag som jämförs med modifierad försvarsfaktor.
Spelaren kan inte göra något utan bara hoppas på att hans karaktärsförmågor och tidigare val av handling ger honom tillräckligt med fördelar för att motståndarens anfall ska misslyckas. Andra sidan sett när det är spelarens tur handlar det om ett tillfredsställande så bra slag som möjligt för att spetsa eller skada motståndaren.
/Oink