Nekromanti Fråga: Skade Tabeller

Honken

Hero
Om jag får en reducerad skadeverkan på 23. Tar jag då först skadan från kolumnen Skadeverkan: 0-9 , och slår 2 gånger för extraskador under kolumnen Skadeverkan 20-29 ?

Eller

Ignorerar jag kolumnen Skadeverkan 0-9 och slår bara för 2 extra skador i kolumn Skadeverkan 20-29 ?

eller

Ska jag ta skada från Skadeverkan 0-9 och sedan ett slag för extra skada för varje kolumn upp till den gällande skadeverkan?

Tack på förhand!
/Honken

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Ignorerar jag kolumnen Skadeverkan 0-9 och slår bara för 2 extra skador i kolumn Skadeverkan 20-29 ?

Ja.

Dessutom så är tabellen för krosskada fel, använd dom hära istället.

nomardiculdacar

Warrior
dessutom är tabellen för krosskada fel
Hur vet man det? Den skiljer sig ju ifrån den i SL-skärmen, men vilken är egentligen rätt?/images/icons/hairy.gif
Den i boken är ju [color:red]blodigare</font color=red>(Trauma) (vilket inte är något fel iochförsig/images/icons/devil.gif) medan den i skärmen gör mer ont (smärta). Är du eller jag verkliga? Är vi egentligen någons rollpersoner?

Daniel, frågvis. (ni behöver inte svara på de sista frågorna)

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Hur vet man det? Den skiljer sig ju ifrån den i SL-skärmen, men vilken är egentligen rätt?

För att NeoGames uttryckligen sagt så. Den som står i boken är fel. Om boktabellerna skiljer sig från tabellerna på skärmen så är dom på skärmen korrekta.
Man blöder mycket mindre från krosskada. Å andra sidan gör det förbannat ont.
Ganska logiskt.

nomardiculdacar

Warrior
Antar att du har rätt

Har själv aldrig blivit slagen med knölpåk, så jag har inga egna erfarenheter, men det är ju ganska logiskt, som du sa. Jag ber om ursäkt om jag lät spydig, det var alls inte min mening.