Nekromanti fråga till alla...

O.J

Veteran
Det beror på vilket humör man är på. Ibalnd galdvåld ibland Honkong men oftast hårt farligt och blytungt.

nexussix

Warrior
Genom att följa reglerna i N2 som är mycket bra. Striderna går snabbt och är spännande. Min grupp brukar hamna i rejäla eldstrider max en eller två gånger per äventyr, och då åker för det mesta en eller två spelare dit. Reglerna är brutala och verkliga.

Storuggla

Champion
Re: fråga till Jan

/images/icons/laugh.gif
Av någon anledning verker det askul...
Men kollar ni vad ni slagit också eller skiter ni högtidligt i det och hojtar på bara?

Storuggla, nyfiken

ett halvdant svar

Vi har märkt att artärblödningen sker över 50% av gångerna så nuförtiden skippar vi det här med att se efter, vi vet att det alltid sker när vi minst vill det...

/images/icons/grin.gif

ZerXes

Veteran
Re: bly i luften

Hur jag hanterar strid? det beror väll på situatonen då.. e det massor av bad guys på en rad och 4 RPs med varsin Steyr RQS -4 så blir det ett jävla liv om man ska försöka dra dom vanliga stridsreglerna. då är det enklast att bara dra några dålda slag för att kolla ungefär hur det går och sen improvisera lite "7 av' interpol agenterna faller till marken jämrandes och håller över divärse blodiga kroppsdelar. 2st klara sig med bara en - två kuler i armen och retunerar elden men missar. dom två övriga som klarat sig undan blyskuren slänger sig in bakom ett par lådor och börjar sjuta koncentrerade skurar med sina mp5or" eller nåt sånt. tycker man att rparna börjar få för kraftigt övertag så kan man ju skita i reglerna totalt och bara yttra "den ena agenten drar iväg en ordentlig skur och du ser hur axeln blåser bort på Niles brevid dej". har man bara fattat att man kan totalt skippa alla stridsregler när det kan behövas så kan man få roliga stunder... från spelledarsidan iallafall /images/icons/devil.gif

Nalle med AK4

Swordsman
Tja, det brukar väl oftast gå till så att spelarna träffar på några som de är ovänner med, och så drar de vapen och börjar skjuta på varandra, ibland är det någon som slåss i närstrid,
och oftast brukar de ta kål på fienderna. /images/icons/smile.gif
Nä men allvarligt, jag förstår inte riktigt vad du menar med "hanterar". Ifall du menar hur jag brukar tolka reglerna i strid så brukar jag skita i Turordning och säga att spelarna får agera i tur och ordning och så bestämmer jag själv ifall skurken agerar innan. Och så brukar jag ofta spåna lite i striderna för att man ska slippa sitta och slå i regelboken hela tiden. Men i övrigt gör jag väl som man ska; jag använder träfftabeellen, slår för skada och låter spelarna anteckna skada. Just det ja, jag brukar ha lite svårt för olika handlingar, men jag jobbar på att bli bättre på det.
Nalle