inte alls en stofil, väldigt långt från stofil
Enklare uttryckt så gällde frågan AD&D och de tidigare versionerna som det var en utveckling av.
men AD&D var ju inte en utveckling av dnd basic set?
utan även de som spelade Basic D&D för att sedan upptäcka att det fanns en advanced-version av spelet
men det är klart det här går ju att svara på.
men då är man ju inte alls inne på stofilnivån längre, jag är ju både mycket ung och har bara spelat några få är.
Ung som jag är så svarar jag utifrån när jag började med D&D.
Basic set röd låda frank mentzer version, fina bilder fina drakar och mysig stämning.
sen när vi skulle köpa companion set så upptäckte vi att den inte var utgiven än!!!!
The horror, flera veckor att vänta, eller månader eller vad det nu var... detta duger inte... vi var tvungna att hitta nått annat.
DoD hade vi redan prövat och det gick ju inte att gå tillbaka till, när man väl hade avancerat till engelska rollspel.
så då blev det gluttande i Ad&d böckerna, mycket mer regler, mycket struligare layout, mycket mer krångligt, konstigare värdebonusar, på det hela taget ett mycket spretigare och oöverskådligt system. men....
vad gör man inte när det inte finns regler för spel över level 14???
givetvis gick vi över till Ad&d, fulare bilder, sämre layout men levels där sky is the limit, passade som hand i handsken.
ungefär så...
Bombu den unge och ostofilige