Nekromanti Fråga till Fansen!

RiotMinds

Veteran
Som ni vet jobbar vi på boken "Förtrollade platser" nu. Ett nytt potentiellt namn dök upp i helgen... Vilket känns bäst..

1) Förtrollade platser...eller
2) Stigarnas bok
3) Inget av dom

RiotMinds

Antraxe

Veteran
Jag gillade förtrollade platser... Men det är svårt att veta vilket namn som passar bäst om man inte vet så mycket om boken/images/icons/frown.gif

Watchman

Warrior
Stigarnas bok

eftersom jag älskar skogar. Det skulle kännas helt underbart bläddra i en bok som hette "Stigarnas bok"-

Stigarnas bok låter mer Trudvang

...och det är nog det som det hela går ut på eller hur?

Stigarnas bok låter som en gammal bok om platser berättade av någon gammal vandrare... de e DoD6 så det förslår

/Black Dwarf

Dracon

Veteran
Måste lägga min röst på Stigarnas Bok då "Förtrollade platser" får mig att tänka på EON-modulen Legender och hemligheter..
Stigarnas bok är ett spännande och ovanligt namval, Passar mycket bra !!!

Riddaren

Swashbuckler
Måste den heta något med bok?

Tycker många moduler har just namnet bok, antingen bara bok eller t.ex. handbok etc...

Varför inte döpa om det på något sett, typ runor (jfr runstenar), kanske Stigarnas runsten (fast den blir kanske väl tung då? /images/icons/wink.gif) eller pergament eller något annat...

Riddaren

"Pergament" har liksom inte klangen

För håll med om att "Stigarnas bok" låter bättre än "Stigarnas pergament", eller ens "Stigarnas runsten".
Idén tycker jag dock låter bra... kanske om det kommer en modul om dvärgarna i trudvang nångång... som som sysslar me runor, så kunde den heta nåt sånt *fundilerar*

Riddaren

Swashbuckler
Det var ett exempel, Helge

Tänk på pocenten...

Det var principen, liksom ett annat namn typ Stigarnas rulla... Det tycker jag åtminstone låter bättre.

Riddaren

Re: Det var ett exempel, Helge

Äh, ja tycker ändå att Stigarnas Bok har en grym klang. Man ser framför sig en gammal nött bok om konstiga platser och vidunderliga saker. Sådeså /images/icons/wink.gif

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Skrift då?

"Stigarnas Skrift", hur låter det?
Måste hålla med om att "Stigarnas Bok" låter bra men som "Riddaren" säger så är det lite "uttjatat" om man nu får uttrycka det så.

Sedan har vi ju berättelse, visa, sägner, myter, bla och bla. Ni fattar. Men det är väl kanske inget aktuellt. Vad vet väl jag?

Johan K

Gammal & dryg
Det här, kanske..

Kan man inte göra som så här att man gör en kombination av de 2 första.
Hur låter detta ??

[color:blue]Stigen till de förtrollade plattserna</font color=blue>