Nekromanti fråga till riotminds

DunkLspiel

Veteran
varför ser ni inte till att få ut en ordentlig världsmodul? Ni behöver inte köra så hårt på det gamla DoD-stuket så att ni inte tycker er behöva ge ut moduler som inte gäller i dagens 300-sidorsstandard.
Tack ändå för ett helt ok spel som jag kommer att spelleda ett bra tag framöver.

'Beter man sig dumt får man respekt'

theodåre

Veteran
därför att..

vi inte tror på det upplägget. Vi tror att det är kortsiktigt att släppa en bok med "hela världen" eftersom det lätt blir blassé då! Vi har tänkt oss att släppa världen i några större moduler samt som delar av äventyrsmoduler. Jorges Bestiarium tex är en sådan "större" modul där Trudvangs bestar och vidunder kommer att beskrivas. En annan modul som vi har på ritbordet går under namnet "Förtrollade platser" och tar upp intressanta platser och områden i Trudvang. Att ge ut en enda stor Trudvangbok där varje land ska beskrivas är något som vi många gånger funderat på men inte tycker passar vårt sätt att bygga världar.

RiotMinds

Hasse

Hero
En följdfrågor.

"En annan modul som vi har på ritbordet går under namnet "Förtrollade platser" och tar upp intressanta platser och områden i Trudvang."

Vet att ni i regel inte vill lova releasedatum och det är inte ett datum jag vill ha men är denna modulplanerad att släppas i år eller i nästa?

Håller ni fortfarande på med "religionsboken" eller liggar arbetet med den stilla till förmån för "Förtrollade platser"?

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

theodåre

Veteran
Re: En följdfrågor.

vi jobbar med båda dessa men har inte bestämt vilken som kommer först i ordningen. Med tanke på att vi redan har ett färdigt omslag till "förtrollade platser" pekar mycket mot att vi faktiskt släpper den modulen innan religioner trots att vi sagt det innan.

Den som lever får se. Just nu är det Jorges som gäller.

RiotMinds

Nerosuferoth

Swordsman
Två följdfråga

Just nu är det Jorges som gäller.

Hur många sidor blir det i Jorges Bestiarium? Jag tänkte också passa på att fråga vad som är planerat på den digitala fronten. Hemsidan har ju varit relativt inaktiv den senaste tiden. Kommer vi få se någon ny arketyp, SLP eller skrivbordsbakrund inom kort? Kanske kunde en lite mer omfattande förhandstitt på Jorges Bestiarium (utan att för den skull avslöja för mycket) vara en idé?

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Weatherman

Hero
Re: Två följdfråga

...eller kanske en beskrivning av ett land/landsända som är något mer upphetsande än den torftiga beskrivningen av Ejland... Eller varför inte mer information om Ejland?

weatherman - en fin kille, egentligen

theodåre

Veteran

Just nu har vi upp över öronen med jorges, därav inaktiviteten på vår site...sorry..Vi har en arketyp som ligger och väntar (tjuven) men vi ska bara sy ihop den.

Svårt att säga hur många sidor jorges kommer att bli..runt 180 i samma format som regelboken tror vi.

RiotMinds

Rickard

Urverk speldesign
Re: därför att..

Beskrivning av länder kan jag förstå att ni inte vill ge ut och SL som jag själv vill helst ha nåt att bygga på. Men en översiktsmall kunde vara bra. T.ex. religioners utbredning (kommer väl i religionsboken), handel mellan länder, varelsetäthet och klimat. Då blir äventyren som man hittar på nätet mer lika och man slipper kommentarer som det här mellan spelgrupper. "I 'Norlandia' finns bara troll.", "Näe, för..."

Vegetation klara man av om man har en relativt detaljrik karta m. förklaringar över vad "tecknena" på kartan är. Karta förresten. Vill minnas att på gamla DoDkartor så fanns det rektanglar i varje stad som symboliserade 1000-tal så man <EM>lätt</EM> visste ung. hur många det bodde där. Det var faktiskt jäkligt bra att ha på en karta så man slapp "slå upp" det.

/[color:green]Han</font color=green> som har hela Ereb Altor men valde ett obeskrivet land (Berendien) så han kunde påta lite i det

Hasse

Hero
Tack för svaret.(nt)

.

Hasse

Pink Floyd

Hasse

Hero
enl. dem själva...

på deras hemsida så är det tänkt att Jorges skall släppas 25:e Augusti. Kan knappt bärga mig längre.

Hasse

Pink Floyd

mr colt

Veteran

jag tänker köpa alla moduler till dod jag har vildhjarta och spelledarskärmen och är mycket nöjd med dem!!

ps och grund boken såklart ds

i dont have any enemies i have a big backyard whith a lots of boddies

Nerosuferoth

Swordsman
Det är rätt inställning

Har du inga rollformulär? Jag kommer också att köpa rubbet, dvs allt och då menar jag ALLT och resten också! Och det kommer ske på releasedatumet. Jag ser verkligen fram emot Jorges Bestiarium, monsterböcker är bland det roligaste som finns.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?