Nekromanti Fråga: vad hände i svensk rollspelshobby under 2015?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hello! Fick ett ryck och började uppdatera den där wikin om svensk rollspelshistoria. Inspirerad av Galtens egen wiki, så kanske han kan dra nytta av det som står på den vi redan har! Bara vi får ner saker på pränt är det ju lätt att hämta från den ena till den andra. Det är lite olika fokus på dem också.

Men, men det gäller att passa på medans jag har ångan uppe. Så vad hände under 2015 i svensk rollspelshobby som vi ska skriva in?

http://www.rollspelshistoria.se/doku.php

zonk

muterad
Retro-DoD-kickstartern gick som tåget. Bara så att du inte missar att få med det.

;)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Medan ni funderar på det ska jag ta och - lite snabbt - uppdatera den där wikimjukvaran till en lite nyare version...

EDIT: Sådär, fixat. Vore ju trist om vi råkade få trubbel pga osäker wikimjukvara...

krank

Rotsystem-modulen G som i Gängkrig kom ut. Först i en specialutgåva för GothCon med "hackade" rubriker, därefter i en vanlig utgåva i butik.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Just ja, Galten har ju också en wiki, så tanken med det är uppropet är också att skapa input på vad som kan stoppas in i den.

mirandir

Veteran
Äventyr kom ut med ny reviderad och 30 sidor tjockare regelbok och under hösten släpptes modulen Trolldom.

Arfert

Facit
Saga kom ut igen, och en ny fet version av Fantasy! ...Sci-Fi! och Action! Reloaded.

...och så den tokbra kampanjen Sju porträtt av Elvira Wallin (Svenska kulter).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Arfert;n145946 said:
Saga kom ut igen, och en ny fet version av Fantasy! ...Sci-Fi! och Action! Reloaded.

...och så den tokbra kampanjen Sju porträtt av Elvira Wallin (Svenska kulter).
Några datum?

Arfert

Facit
Några datum?
Öhhhh... minns inte exakta datum. Men typ september för Saga och Elvira, november för Sci-Fi! och Action! Reloaded, och december för Fantasy! ...med reservation för dåligt minne.

Oldtimer

Slava Ukraini!
anth;n145966 said:
Tips: Sci-Fi Bokhandeln har releasedatum för alla produkter.
Alla produkter som går att hitta på deras nya, hopplösa webbsajt. :sad:

Men som svar på ursprungsfrågan, så kom Dunder&Drakar äntligen ut. Lagom till Gothcon.

krank

(G som i Gängkrig kom givetvis ut på Gothcon, det också.)

Inkognito

Swordsman
Mutant: Genlab Alfa (Gothcon, Fria Ligan)

Ser att man missat:
1990 (Lancelot Games)... Wastelands (!!)

ChrilleT

Swordsman
Symbaroum´s Väktarens Vrede (kom ej ihåg när den kom ut under året) och Spelarens Handbok (tror jag kom nov-dec).

Halvrelaterat var väl att gamla svenska rollspelet Mutant Chronicles gjorde comeback dock endast i engelsk utgåva av Modiphius och Kult annonserades (rätta mig om jag har fel men skulle väl göras på engelska?).

Coriolis gjort av Fria Ligan hade en lyckad kickstarter i somras (ej släppt än).