Nekromanti Fråga: var kan man beställa 12mm stora special-T6?

Logros

Veteran
Eon-tärningarna med Daak-kors istället för 6'a är ett av de få exempel jag sett på "custom" 12mm tärningar. Alla ställen jag hittar på nätet har 16mm som minsta storlek man kan beställa egen design på. Vet någon var man kan beställa 12mm T6or med en eller flera specialsidor?

Helmgast
Roligt att du frågade! Jag ansvarade för tärningarna till Eon IV (snart i en webshop nära dig...). Deras mått är dock på 14 mm, dvs något större än Eon I-tärningarna (12 mm) och något mindre än tärningarna i Eon II och Eon III (16 mm). Storleken valdes efter erfarenheter från det tidigare, och jag är väldigt nöjd med 14 mm.

Vi beställde från Dice UK: http://www.dice.co.uk/products.htm
Det står på deras sida att de endast kan trycka specialtärningar med måtten 16, 22, och 36, men bevisligen kan de fixa även 14 mm (vi fick för övrigt även offerter på även 12 mm).

Logros

Veteran
@obak: Personlig preferens bara, jag tycker att 12mm är behagligare än 16mm, speciellt om det ibland blir många tärningar.

@avatarex: Eon IV tärningarna från crowdfundern är riktigt snygga, eloge för det! Stort tack för tipset! Behövde ni beställa ett mycket stort antal för att få humana priser?

Helmgast
Tack för berömmet, Logros!

Vi frågade aldrig om låga upplagor, så jag vet inte hurpass inhumant det blir om man bara beställer ett fåtal. Dice UK är lätta att ha att göra med, så skicka ett mail och fråga dem om priser.