Nekromanti Frågande...

Re: Frågande... (OT)

Fattar jag med men man bör inte tänka i de banorna eftersom jag skulle (om personen spelade med mig) straffa honom med att träffa och kanske förbjuda förbättringsslag för spelaren.

Hursomhelst får man leva med vissa buggar. Tycker att sidospåret som vi diskuterar just nu är lite onödigt...

"I begynnelsen skapade människan Gud"

DjeVul

Warrior
Stridssytemet

Jag vill bara påpeka att stridsystemet är det bästa system jag har stött på... som marco säger kan man avancera med fler regler vart eftersom, just därför att vi köpte spelet tre veckor efter att det kom ut så spelar vi nu med i stort sett ALLA stridsreglerna... detta går mycket smidigt och är väldigt stämningsfullt, eftersom reglerna täcker i stort sett allt... tex. om svärdet värs bort i försvaret med träffar ändå, vem som hittar en öppning... och mycket mycket mer... stridreglerna kan vara svåra i början kan det tyckas men låt det smälta in och fråga här på forumet så kan du få svar på alla dina frågor... det har i alla fall jag fått.

Men jag måste nog "tyvärr" erkänna att Eon är det bästa rollspelet hitills... med Eons och Neotech 2:s grundrelger så kan man spela precis vad som helst... alla tider och koncept

/Martin

Big Marco

Läskig
Re: *rörd*

Tackar, vilka komplimanger man får så här på en vanlig onsdag. Nu fick jag inspiration att uppdatera Neos hemsida. ,-)

-Marco Behrmann

Bjorn

Hero
Tjaa är det det som krävs så... =)

Faan Marco, du är min idol du är så himmla bra. Och Eon är världens bästa rollspel (med NeoTech som god 2:a) och Mundana är den koolaste rollspelsvärld jag har spelat i och faan vilka bra frilansare ni har lyckats rekrytera och vilken bra produktplanering ni har och vilka snygga illustrationer ni har i böckerna och vad kul äventyren är och vilka balla miljöer det är i landsmodulerna och vad mycket koola intriger och hemligheter det finns och sånt.

FAAN VAD NI ÄR BRA NEO!!!

/Bjorn

PS: När kommer Jargiska kejsardömmet???

Kitzune

Swashbuckler
Re: Tjaa är det det som krävs så... =)

<I>"PS: När kommer Jargiska kejsardömmet???"</I>

Sprack det där eller ? /images/icons/wink.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"