Nekromanti Frågor angående Lamia?????

Ironclaw

Veteran
Jag läste med höga (skyhöga) förväntningar igenom de sidor i nekromanti o vandöda som behandlar Lamia. Efter att jag läst det var jag ganska nöjd (vampyrerna fukade som jag tycker att en vampyr ska funka) men jag har några frågor???

1, Blir en Lamia kraftfullare ju längre den lever? Står inget om detta men som reglerna serut nu är attributen si så där från början.

2, Om en Lamia år i dvala o sedan vaknar halveras dennes attribut. Återfår man dessa förlorade attribut poäng efter någon viss tid eller förblir man så?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Frågor angående Lamia????? [V&N SPOILER]

Jag har tyvärr inget svar på din fråga eftersom att jag inte läste igenom inlägget. Det avstod jag från att göra på grund av att min spelledare har förbjudit mig att läsa Vandöda & Nekromanti. På grund av detta ber jag er som postar inlägg angående Vandöda & Nekromanti att märka det med [V&N SPOILER] eller motsvarande, så att spelare med dessa restriktioner inte råkar komma över fel material av misstag.
Det hade varit väldigt praktiskt, precis som man märker inlägg med exempelvis [L&H SPOILER].

Tack för att ni förhoppningsvis börjar med detta i framtiden. :gremsmile:

Farbror Uffe

Veteran
Re: Frågor angående Lamia????? [V&N SPOILER]

Fråga två tror jag mig veta svaret på.
Jag tycker det vore logiskt om Lamian fick tillbaka sina halverade attribut efter ett rejält skrovmål blod.

Re: Frågor angående Lamia????? [spoilervarning]

1, Blir en Lamia kraftfullare ju längre den lever? Står inget om detta men som reglerna serut nu är attributen si så där från början.
Både ja och nej faktiskt!

Ja, då en Lamia kan bli kraftfullare ju längre de lever i och med de krafter som tillkommer dem då de ökar sin qadosh. En längre tid av gudomligt tjänande ökar förtståss chanserna till ökad qadosh.

Nej, då ökad ålder är inte lika med ökad kraftfullhet. Exempelvis då det gäller "De övergivna" som saknar värde i qadosh så kommer de inte att bli tilldelade gudinnan Thanatas mörka krafter genom ökad qadosh.