Nekromanti Frågor angående Vildhjarta

Runde Rolf

Swordsman
Varning!!! Denna tråd bör inte läsas av spelare som ännu inte har spelat Vildhjarta eftersom chanserna är stora att en hel del av äventyret avslöjas redan i detta inlägg.

Många av frågorna kan jag ju improvisera fram lösningar på men det skulle vara kul att veta hur ni har gjort eller hur ni har tänkt att göra. Ifall Riotminds har någon egen lösning så är jag självklart väldigt intresserad av den.

Nu till frågorna:

1. Det är ju möjligt att få Dvärgföljet att slå följe med gruppen men detta leder till vissa problem. För det första så undrar jag hur dvärgarna reagerar ifall de föjler med äventyrarna till Timils kåta, det är ju trots allt honom de letar efter. Sen vill jag veta hur de reagerar ifall de följer äventyrarna till Dvärgkumlet. Iof är chansen inte så stor att dvärgarna verkligen slår följe med gruppen men jag tror nog att det skulle vara en bra lösning i min grupp där vi igentligen är för få för äventyret.

2. Mitt andra problem är att få spelarna att fly när de ser Blodughaddas skugga i Isgrottan. Är hela gruppen med plus, förhoppningsvis, dvärgarna så är jag inte helt säker på att de faktiskt flyr. Iof kan jag ju göra så att dvärgarna vägrar gå in i grottan eller nått men jag vill inte styra för mycket.

3. Vid Jätteträdet som blöder så anfaller ju den gamle Nidendomskrigaren. Eftersom hans yxa har vuxit fast i trädet så anfaller han då alltså obeväpnad, eller?

Nu har jag säkert ännu fler frågor men de kommer jag inte ihåg just nu utan de får jag väll återkomma med. Som jag sa tidigare så kan jag givetvis göra egna lösningar på problemen men det är ju möjligt att ni har mycket bättre.

Tack till Riotminds för ett fantastiskt äventyr som ger mig rysningar bara av att läsa det.

Thihi jag fyller år idag/images/icons/smile.gif

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com

Dilandau

Myrmidon
Damn, jag har inte tjackat VH ännu, men ju mer jag hör om det destå bättre verkar det...

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

Hasse

Hero
Ett stort grattis och

lite egna svarstolkningar.

1. "För det första så undrar jag hur dvärgarna reagerar ifall de föjler med äventyrarna till Timils kåta, det är ju trots allt honom de letar efter."

Jag har funderat på det och kommit fram till att de givetvis blir glada över att hitta honom, och att de vill att han följer med hem, problemet blir för dem hur de skall komma hem igen. Har RP lovat Timil att de skall ta honom med sig kan jag tänka att han kräver att hans bröder oxå skall med om RP redan gett detta löfte till Timil. Är Dvärgarna redan med när RP träffar Timil första gången så finns två alternativ, antingen bestämmer sig dvärgarna inklusive Timil att de kan hitta ut själv eller så kommer Timil kräva att RP även lovar att ta med hans bröder för att avslöja sina hemligheter.

"Sen vill jag veta hur de reagerar ifall de följer äventyrarna till Dvärgkumlet."

Antagligen skulle förbjuda RP att gå in och istället erbjuda sig att ta reda på det som RP behöver få reda på i dvärgkumlet som en motprestation mot RPs löfte om att dem med sig. RPs löfte kan oxå innebära att det är OK för RP att följa med in så länge de inte tar eller förstör eller på annat sätt vanhelgar kumlet.

3. "Vid Jätteträdet som blöder så anfaller ju den gamle Nidendomskrigaren. Eftersom hans yxa har vuxit fast i trädet så anfaller han då alltså obeväpnad, eller?"

Det står att yxan i trädet är en ceremoniell demondödaryxa vilket jag har tolkat som så att krigaren har två yxor, dels den som sitter i trädet och dels en stridsyxa som han använder i strid.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Runde Rolf

Swordsman