bladerunner_35
Warrior
Helt enkelt för att jag tror att det skulle vara "realistiskt" och coolt så undrar jag om inte en lång person med därmed längre räckvidd borde få bonus på snabbhetsindex? Jag skulle bli förvånad om detta inte diskuterats tidigare men ändå kunde jag inte hitta det med en (snabb) sökning.
Jag tänker mig någon bonus i form av +1/+1 om man är exempelvis 185 cm eller längre och då rimligtvis även -1/-1 om man är kortare än exempelvis 150 cm.
Det sätter naturligtvis dvärgarna på pottan men sånt är livet.
Min andra fråga är om det verkligen inte är möjligt (annat än med fummel) att med Tackling, Sköldstöt och Vräka, knuffa någon till marken? Det verkar inte rimligt men jag kan inte hitta något som tyder på det i reglerna.
Jag tänker mig någon bonus i form av +1/+1 om man är exempelvis 185 cm eller längre och då rimligtvis även -1/-1 om man är kortare än exempelvis 150 cm.
Det sätter naturligtvis dvärgarna på pottan men sånt är livet.
Min andra fråga är om det verkligen inte är möjligt (annat än med fummel) att med Tackling, Sköldstöt och Vräka, knuffa någon till marken? Det verkar inte rimligt men jag kan inte hitta något som tyder på det i reglerna.