Re: Suck ...
Är lat och försöker komma undan att skriva tre brevsvar här...
Magnus: Nej, jag kritiserar inte
Eon, bara attityden hos en del av de som spelar det.
Krille: Jo, även Eon brukar få sin beskärda del av opåkallade tjuvnyp. Jag kan fö inflika att även majoriteten av de påhopp som har gjorts på Khelataar genom åren, har gjorts av just Expert-spelare. Fula jevvlar, det där. (-:
De tror att Eon är mer "realistiskt" och tror även att mer realistiskt innebär bättre och mognare med någon slags automatik...
Så låtom dem spela Viking. (-:
Det jag egentligen mest irriterar mig på personligen är den underförstådda åsikten att det bara finns och har funnits två spel som man kan jämföra - Eon och DoD. . D&D har väl dykt upp ibland, men man hör dem aldrig racka ner på Gemini, Gondica, Khelataar, Västmark, Zhoria, Vägen...
Inte för att jag skulle hurra över en "erat spel suger"-tråd om Khelataar heller, men jag skulle föredra "Neos rollspelade strid funkar bättre än Lancelots rollspelade strid!" framför "Hurra för Neo som var först med rollspelad strid!"
Det är nog litet besläktat med anti-koboldism-rörelsen där folk tror att de blir bättre och bättre rollspelare ju mer mjäkiga och mediokra karaktärer de spelar.
Och så fort man ändå framhärdar i att vilja ha lite flashiga karlar & kvinns för att man tycker sånt är kul, så ska de komma och dra upp Playelf... Det är iofs ett utmärkt spel, men man
kan gilla att spela barbar i höftskynke utan att gilla att möta skvuddudutter. Banne mig.
--
Åke, förkyld och på dåligt humör idag.